E-sarjan maine?
E-sarjan maine?
Tiedetään että W210- ja 211-koriset mersut lähes pilasivat tehtaan laatumaineen vioillaan ja ruostumisellaan.
Olen havainnut kuitenkin sellaisiakin kommentteja, että vuoden 2006 jälkeen valmistetuissa autoissa laatu ja ruostesuojaus olisivat huomattavasti parantuneet.
Onko käytetty nelivuotinen W211 parin vuoden päästä vika- ja ruostepommi?
Olen havainnut kuitenkin sellaisiakin kommentteja, että vuoden 2006 jälkeen valmistetuissa autoissa laatu ja ruostesuojaus olisivat huomattavasti parantuneet.
Onko käytetty nelivuotinen W211 parin vuoden päästä vika- ja ruostepommi?
Itsellä on kokemusta -98 E300TD n. 90tkm verran (300-390tkm) ja -05 E320CDI sedan AIRMATIC:lla n. 76tkm verran (159-235tkm).
W210:ssä ei oikeastaan ollut muita merkittäviä vikoja kuin tuo ruostuminen ja etupään heikohkot nivelet. Yksi hehkutulppa jouduttiin myös vaihtamaan tuona aikana.
W211:ssä on jouduttu uusimaan taka-SAM (ei toiminut vilkut eikä ovien lukitus kaukosäädöllä). Paljon puhuttu ARIMATIC on myöskin toiminut (ainakin toistaiseksi
) moitteetta eikä muita vikoja ole ollut.
Molempia autoja pidän tosi laadukkaina varsinkin W211 on ajo-ominausuuksiltaan ja 3.2CDI moottorilla erittäin hyvänä!
W210:ssä ei oikeastaan ollut muita merkittäviä vikoja kuin tuo ruostuminen ja etupään heikohkot nivelet. Yksi hehkutulppa jouduttiin myös vaihtamaan tuona aikana.
W211:ssä on jouduttu uusimaan taka-SAM (ei toiminut vilkut eikä ovien lukitus kaukosäädöllä). Paljon puhuttu ARIMATIC on myöskin toiminut (ainakin toistaiseksi

Molempia autoja pidän tosi laadukkaina varsinkin W211 on ajo-ominausuuksiltaan ja 3.2CDI moottorilla erittäin hyvänä!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Koska Mersuni w211 (220CDiA Classic -02) vaihtui toiseen merkkiin ajattelin kirjoittaa yhteenvetoa kokemuksistani. Auto oli tosiaan aivan alkupään w211:iä eli rekisteröity toukokuussa -02. Jälkeen päin luin mm. tältä foorumilta että sen aikaiset mersut pitäisi kiertää kaukaa. Toisaalta kun kyse on suht. kalliista laadustaan kuuluisasta premium merkistä en ymmärrä miksi sen jotain malleja pitäisi kiertää kaukaa. Seuraavasta tarinasta voi päätellä olisko pitänyt vai ei. Joka tapauksessa kaikkein pahimmat kauhuskenaariot eivät kuitenkaan toteutuneet.
Eli ostin auton loppuvuodesta 2006 vain 70000 km ajettuna. Liike oli tuonut sen Saksasta. Aluksi vähäiset kilometrilukemat epäilytti mutta useiden asiantuntijoiden arvioiden mukaan ne pitivät paikkaansa.
- Ajoin 3 vuotta / 100000 km.
- Polttoaineisiin meni n. 6500 € ja huoltoihin ja korjauksiin (kaikki merkkiliikkeessä) suurinpiirtein saman verran.
- Polttoainekuluja pidän tosi pienenä ottaen huomioon auton koon ja painon sekä automaattilaatikon, huolto- ja korjauskuluja suht. korkeina.
Tätä foorumia lukiessa saa sen käsityksen että vähintäänkin glykoolit menee laatikkoon, sähköjarrut lukkiutuu hengen vaarallisesti ja kori ruostuu. Mikään näistä ei osunut minun kohdalle.
- Automaattilaatikko käyttäytyi omituisesti kylmänä mutta kun kuulin niin toimii muillakin ja glykoolitestissä ei ollut mitään havaittavissa, ajelin rauhassa. Automaattilaatikon öljyt vaihdettiin n. 100000 km:n kohdalla vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulunutkaan. En tiedä onko sillä merkitystä koska öljystä vaihtuu vain 1/3 osa kun turbiinissa ei ole tyhjennys proppua. Ilmeisesti Glykooli ongelma koskee useimmin 6-sylinterisiä versioita
- sähköjarrut toimivat moitteetta paitsi huollossa n. 145000 km.n kohdalla kertoivat että jarrujen ohjausyksikkö pitää vaihtaa ja työt ja varaosat maksaa tehdas. Mitään ongelmaa jarrujen toiminnassa ei ollut havaittavissa
- Auto oli vaihdettaessa jo lähes 8 vuotta vanha mutta ruostetta ei ollut missään havaittavissa ja maalipintakin kuin vahauksen jäljiltä.
Muita vikoja kyllä oli
- apukuskin airbag tunnistin vaihdettiin koska SRS -valo loisti kirkkaasti aina kun lähti liikkeelle sisätiloiltaan kylmällä autolla. Lämpimänä valo ei syttynyt.
- Yksi ruisku suutin pimeni kylmänä käynnistettäessä. Kävi kolmella joten hinurin lavalla Veholle
- palloniveliä ja tukivarsia vaihdeltiin lähes joka huollossa.
- lisäksi normaaleja jarrupalojen , suodattimien yms. vaihtoa jota nyt kaikkiin autoihin joutuu tekemään
- ajovalojen kanta ja pätkät johtosarjaa sulivat, kuulemma materiaalivirhe liittimissä, pääsee kipinöimään ja kuumenee
- samaa materiaalivikaa myös etuvilkkujen kannoissa. Muodosti piikin liittimeen jonka voi kevyesti viilaamalla korjata mutta lopulta joutuu ostamaan uuden kannan, hinta about 10 € joten ei paha ongelma mutta harmillinen käytännössä. Tulee vaihdeltua polttimoita vaikka niissä ei mitään vikaa olekaan.
- termostaatti vaihdettiin kun lämpömittari pysytteli talvella alle 70:ssä
- Nafta rupesi haisemaan. Klemmarit kuulemma huonolaatuisia. Vaihdettiin uudet letkut ja klemmarit.
Muita havaintoja
- jos olisin uudelleen ostamassa kyseistä mallia niin ehdottomasti nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus lisävarustelistalta. Tahmeaan ohjaukseen en tottunut koko aikana. Vaimo ei lopulta suostunut ajamaan sillä ollenkaan kun oli kesärenkailla niin raskas käännellä parkkiin
- moottorin ääni suhteessa auton muuhun olemukseen oli myös asia johon en meinannut tottua (täysin makuasia tietenkin ja uudemmat kuulostaisi olevan vähän pehmeämpiä äänen sävyltään, mistäköhän johtunee?), 6 -sylinterinen kone ehdottomasti jos minulta kysytään.
- ehdottomasti Xenon valot mukaan. Alkuperäiset halogen valot ovat surkeat
- muuten erittäin mukava ja turvallisen oloinen matka-auto, hiljainen ja helppo ajaa, kulkee suoraan
- loistavat äänentoistolaitteet vakiona 6 CD:n vaihtaja, en tiedä ovatko ne kuuluneet vakiovarustukseen.
Tarinan opetus oli mielestäni ainakin se että välttämättä vanhempi vähän ajettu yksilö ei ole aina paras mahdollinen valinta . Luulenpa että suurin osa em. korjauksista olisi mennyt takuuseen jos takuuaikana olisi ajettu enemmän. Toisaalta ostettaessa auto olisi maksanut ainakin 10-15000 € enemmän jos olisi ollut vuoden vanha ja 70000 km ajettu joten kaikki on suhteellista.
Kiitokset mersufoorumilta saamastani tuesta ja asiantuntevista vastauksista. Pienen vinkin haluaisin kuitenkin antaa tänne kirjoitteleville: Harkintaa kannattaa käyttää ennen kuin kirjoittaa. Mieluummin factaa ja oma kohtaisia kokemuksia kuin toisen käden tietoa.
Eli ostin auton loppuvuodesta 2006 vain 70000 km ajettuna. Liike oli tuonut sen Saksasta. Aluksi vähäiset kilometrilukemat epäilytti mutta useiden asiantuntijoiden arvioiden mukaan ne pitivät paikkaansa.
- Ajoin 3 vuotta / 100000 km.
- Polttoaineisiin meni n. 6500 € ja huoltoihin ja korjauksiin (kaikki merkkiliikkeessä) suurinpiirtein saman verran.
- Polttoainekuluja pidän tosi pienenä ottaen huomioon auton koon ja painon sekä automaattilaatikon, huolto- ja korjauskuluja suht. korkeina.
Tätä foorumia lukiessa saa sen käsityksen että vähintäänkin glykoolit menee laatikkoon, sähköjarrut lukkiutuu hengen vaarallisesti ja kori ruostuu. Mikään näistä ei osunut minun kohdalle.
- Automaattilaatikko käyttäytyi omituisesti kylmänä mutta kun kuulin niin toimii muillakin ja glykoolitestissä ei ollut mitään havaittavissa, ajelin rauhassa. Automaattilaatikon öljyt vaihdettiin n. 100000 km:n kohdalla vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulunutkaan. En tiedä onko sillä merkitystä koska öljystä vaihtuu vain 1/3 osa kun turbiinissa ei ole tyhjennys proppua. Ilmeisesti Glykooli ongelma koskee useimmin 6-sylinterisiä versioita
- sähköjarrut toimivat moitteetta paitsi huollossa n. 145000 km.n kohdalla kertoivat että jarrujen ohjausyksikkö pitää vaihtaa ja työt ja varaosat maksaa tehdas. Mitään ongelmaa jarrujen toiminnassa ei ollut havaittavissa
- Auto oli vaihdettaessa jo lähes 8 vuotta vanha mutta ruostetta ei ollut missään havaittavissa ja maalipintakin kuin vahauksen jäljiltä.
Muita vikoja kyllä oli
- apukuskin airbag tunnistin vaihdettiin koska SRS -valo loisti kirkkaasti aina kun lähti liikkeelle sisätiloiltaan kylmällä autolla. Lämpimänä valo ei syttynyt.
- Yksi ruisku suutin pimeni kylmänä käynnistettäessä. Kävi kolmella joten hinurin lavalla Veholle
- palloniveliä ja tukivarsia vaihdeltiin lähes joka huollossa.
- lisäksi normaaleja jarrupalojen , suodattimien yms. vaihtoa jota nyt kaikkiin autoihin joutuu tekemään
- ajovalojen kanta ja pätkät johtosarjaa sulivat, kuulemma materiaalivirhe liittimissä, pääsee kipinöimään ja kuumenee
- samaa materiaalivikaa myös etuvilkkujen kannoissa. Muodosti piikin liittimeen jonka voi kevyesti viilaamalla korjata mutta lopulta joutuu ostamaan uuden kannan, hinta about 10 € joten ei paha ongelma mutta harmillinen käytännössä. Tulee vaihdeltua polttimoita vaikka niissä ei mitään vikaa olekaan.
- termostaatti vaihdettiin kun lämpömittari pysytteli talvella alle 70:ssä
- Nafta rupesi haisemaan. Klemmarit kuulemma huonolaatuisia. Vaihdettiin uudet letkut ja klemmarit.
Muita havaintoja
- jos olisin uudelleen ostamassa kyseistä mallia niin ehdottomasti nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus lisävarustelistalta. Tahmeaan ohjaukseen en tottunut koko aikana. Vaimo ei lopulta suostunut ajamaan sillä ollenkaan kun oli kesärenkailla niin raskas käännellä parkkiin
- moottorin ääni suhteessa auton muuhun olemukseen oli myös asia johon en meinannut tottua (täysin makuasia tietenkin ja uudemmat kuulostaisi olevan vähän pehmeämpiä äänen sävyltään, mistäköhän johtunee?), 6 -sylinterinen kone ehdottomasti jos minulta kysytään.
- ehdottomasti Xenon valot mukaan. Alkuperäiset halogen valot ovat surkeat
- muuten erittäin mukava ja turvallisen oloinen matka-auto, hiljainen ja helppo ajaa, kulkee suoraan
- loistavat äänentoistolaitteet vakiona 6 CD:n vaihtaja, en tiedä ovatko ne kuuluneet vakiovarustukseen.
Tarinan opetus oli mielestäni ainakin se että välttämättä vanhempi vähän ajettu yksilö ei ole aina paras mahdollinen valinta . Luulenpa että suurin osa em. korjauksista olisi mennyt takuuseen jos takuuaikana olisi ajettu enemmän. Toisaalta ostettaessa auto olisi maksanut ainakin 10-15000 € enemmän jos olisi ollut vuoden vanha ja 70000 km ajettu joten kaikki on suhteellista.
Kiitokset mersufoorumilta saamastani tuesta ja asiantuntevista vastauksista. Pienen vinkin haluaisin kuitenkin antaa tänne kirjoitteleville: Harkintaa kannattaa käyttää ennen kuin kirjoittaa. Mieluummin factaa ja oma kohtaisia kokemuksia kuin toisen käden tietoa.
Viimeksi muokannut karsu, Ti 13.04.2010 09:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Asiallinen raportti, kiitokset siitä.karsu kirjoitti:Koska Mersuni w211 (220CDiA Classic -02) vaihtui toiseen merkkiin ajattelin kirjoittaa yhteenvetoa kokemuksistani.
Tässähän tulee ihan mieleen lähteä johonkin mokomaa koeajamaan. Väite tuntuu varsin yllättävältä, harvoin tehostettu ohjaus kai noin raskas on. Jotkut tehostamattomat, esim. muinoin w123:ssa kyllä oli.- jos olisin uudelleen ostamassa kyseistä mallia niin ehdottomasti nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus lisävarustelistalta. Tahmeaan ohjaukseen en tottunut koko aikana. Vaimo ei lopulta suostunut ajamaan sillä ollenkaan kun oli kesärenkailla niin raskas käännellä parkkiin
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuokin on suhteellista ja riippuu että missä käyttää huollossa. Totta ne merkkihuollossa rahat ottaa pois ja vaihtaa kaiken mahdollisen ja muutakin.. Oletan siis että tätä on huollettu merkkihuollossa?mol kirjoitti:No olihan tuossa kuitenkin mainittu että huoltoihin ja korjauksiin meni kolmessa vuodessa 6500 euroa. Eli ilman vikoja ei kuitenkaan tuota ajanjaksoa ole taitettu. Onhan auto toki toiminut mutta on siinä vikojakin ollut.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Juu, Veholla huollettiin. Huollosta ei ole pahaa sanottavaa vaikka maksoikin. Palvelu oli asiallista ja ystävällistä. Varmaan muutamia satasia olisi säästänyt jos esim. letkujen sijasta olisi vaihtanut pelkät klemmarit mutta siinä sitten ottaa itse vastuun jos homma ei toimikaan tai huono korjaus aiheuttaa uusia ongelmia. Kyllä autot on nykyään niin monimutkaisia tietojärjestelmiä että myös vastuusta kannattaa jotain maksaa. Paitsi jos auto on harrastusväline jolloin tilanne on aivan toinen.simppa80 kirjoitti:
Tuokin on suhteellista ja riippuu että missä käyttää huollossa. Totta ne merkkihuollossa rahat ottaa pois ja vaihtaa kaiken mahdollisen ja muutakin.. Oletan siis että tätä on huollettu merkkihuollossa?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: E-sarjan maine?
Minulla on ollut 211 -03: nen, 211 05: nen ja nykyään 211 07 facelift (katso alta tarkemmin).EGJ kirjoitti:Tiedetään että W210- ja 211-koriset mersut lähes pilasivat tehtaan laatumaineen vioillaan ja ruostumisellaan.
Olen havainnut kuitenkin sellaisiakin kommentteja, että vuoden 2006 jälkeen valmistetuissa autoissa laatu ja ruostesuojaus olisivat huomattavasti parantuneet.
Onko käytetty nelivuotinen W211 parin vuoden päästä vika- ja ruostepommi?
Olin tyytyväinen kahteen vanhempaankin 211: seen, mutta tämä nykyinen on erikoismieluisa. Vanhemmissakaan ei ollut mitään maaliongelmia, jotain pikkumurheita kyllä (alapallot ym 03: ssa), mutta tässä nykyisessä ei ole edes polttimoa palanut.
Faceliftissä muuttui noin 2000 kohtaa, eli varsin eri auto kuin alkusarjan pelit.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: E-sarjan maine?
Jassoo, mistä ja missä tällaista tiedetään? Tällä foorumillako, jossa hyttysen pillunkarvan pätkän kokoinen osa kyseisten autojen omistajista kertoilee negatiivisista kokemuksistaan? Niiden perusteellako olet johtopäätöksesi tehnyt? Jotain rajaa disinformaation levittämisessä.EGJ kirjoitti:Tiedetään että W210- ja 211-koriset mersut lähes pilasivat tehtaan laatumaineen vioillaan ja ruostumisellaan.
Joku pääsee edullisesti. Itse aloin seurata tämän vuoden alusta auton kuluja.karsu kirjoitti: - Ajoin 3 vuotta / 100000 km.
- Polttoaineisiin meni n. 6500 € ja huoltoihin ja korjauksiin (kaikki merkkiliikkeessä) suurinpiirtein saman verran.
- Polttoainekuluja pidän tosi pienenä ottaen huomioon auton koon ja painon sekä automaattilaatikon, huolto- ja korjauskuluja suht. korkeina.
Saldo menee tällä hetkellä aika epäedullisesti:
Polttoaineeseen 1.073,41 €
Korjauksiin (ei yhtäään huoltoa vielä osunut) 1.491,50 €, Ja tämäkin vain ja ainoastaan osiin kun olen itse tehnyt työn.
Kulutustavaraa ovat ainakin parkkitutkan anturit, peilien sähköosat, jäähdyttäjä, puhelimen elektroniikka, etupään nivelet ja kallistuksenvakaajan kumit, automaattilaatikon putkisto ja -letkut, termostaatti.
Tehdas ei kanna missään muodossa vastuuta selvistä suunnittelu- ja valmistusvirheistä Airmaticissa. Takapäässä molemmat jouset vaihdettu ja etupäässä mennään jo kolmatta kierrosta.
SBC on ilmeisesti yiensä päässä, ainakin talvella jokaisella pakkasella alle -10C mittaristo käski korjaamolle.
Ainoatakaan talvea en ole päässyt ilman tuulilasin vaihtoa. Lasi hajoaa jo pienistäkin napsauksista. 4. lasi täytyisi asennuttaa nyt ja auto ollut vajaa 3 vuotta.
Korjausosien hinnoittelu on Vehossa sikamaista, huolto-osat kohtuuhintaisia.
Huollot olen suorittanut Vehossa ja kertaakaan ei ole mennyt kolmessa vuodessa siten että huollon jälkeen en olisi joutunut korjaamaan heidän työnsä jälkiä. Välillä lähes kaiken työn, välillä vain joitakin.
Selvästi tekemättömiä töitä on kuitattu tehdyksi. Viimeisimmässä huollossa mm kuulemmma vararengas oli ok ja paineet kunnossa. Paha juttu tarkistuksessa oli, että ei ole autossa varapyörää ja paikkapullossakin päivämäärä vanhana joka olisi huollossa täytynyt tarkastaa.
Vetokoukun suojapalje on kuitattu aina kunnossa olevaksi, vaikka se on kunnolla rikki ja huoltotiedotteen mukaan pitäisi vaihtaa. Huolto ei tosin huoltotiedotteesta tiennyt, eikä löytänyt ennen kuin printtasin sen heille. Ensimmäisellä kerralla tosin koukkua ei tarkastettu, kun autossa ei kuulemma ole koukkua. Outo juttu kun olin juuri hinannut asuntovaunua n. 7000 km!
Kuukausi huollon jälkeen jarrupalat loppu. Huolto oli +huolto, jossa jarrutarkastus.
Mittaritaulu punaisella kun huollossa täytetty liikaa öljyä.
Vikoja joita ei huollossa löydetty ja vihjaisin mistä viat saattavat löytyä ei löydetä. Itsellä meni kokonaista 30sek löytää peilin katkennut johtosarja.
Puhelimesta ei vikaa löydetty ja vikakohteita oikeastaan kokonaista 1 elektroniikkayksikkö. Vaihdoin itse kun ei huollossa löytäneet vikaa. Vianhakua kyllä sisältyi laskuun ruhtinaallisesti.
Samanlaista sähellystä joka huolto...
Olisin äänestänyt jaloillani jo ajat sitten, mutta leima vihkossa on ainoa syy käyttää...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Äänestä ihmeessä jo, jos palvelu on tätä tasoa. Jos autosi on jo 6 vuotta vanha, ei taida enää merkkiliikkeen huoltokirjallakaan isompaa arvoa olla. Luulisi, että seuraavaa ostajaa kiinnostaa se, että öljyt on vaihdettu missä tahansa huoltamossa tai omistajan toimesta vaikka itse.pekkali kirjoitti: Olisin äänestänyt jaloillani jo ajat sitten, mutta leima vihkossa on ainoa syy käyttää...
No, onhan Mersun huollolla ja leimoilla se palvelu, että tullaan apuun, jos se jättää tien päälle. Eri asia on se, kannattaako siitä maksaa maltaita, erityisesti silloin, jos työt jätetään huollossa tekemättä.
Re: E-sarjan maine?
Täällä kato nämä miehet tietää kaikki W210 ja W211 viat ja silti kukaan niistä ei oo omistanu kyseisen tyypin autoja, vain kuulopuheiden perusteella tuomitaan? Että semmoisia ammattimiehiä. Tämän takia olen jättänyt tän foorumin kirjoittelun ja lukemisen vähemmälle.Jeff kirjoitti:Jassoo, mistä ja missä tällaista tiedetään? Tällä foorumillako, jossa hyttysen pillunkarvan pätkän kokoinen osa kyseisten autojen omistajista kertoilee negatiivisista kokemuksistaan? Niiden perusteellako olet johtopäätöksesi tehnyt? Jotain rajaa disinformaation levittämisessä.EGJ kirjoitti:Tiedetään että W210- ja 211-koriset mersut lähes pilasivat tehtaan laatumaineen vioillaan ja ruostumisellaan.
Olen ollut 211-Mersun omistaja vasta viime syyskuun alusta ja kilometrejä on tullut vasta reilu 30000, mutta olen ollut tosi tyytyväinen autoon. Auto on lähtenyt aina ensi startista käyntiin ja ajamiset ovat sujuneet ongelmitta muutenkin. Kori on hyvässä kunnossa, kulutus suhteellisen pientä, lämmin talvella ja autossa viihtyy ylipäätänsä.
En usko, että 211 ihan susi olisi. Se on kaiken lisäksi yhä tyylikäs korimalli, vaikka uusikin on jo tullut.
En usko, että 211 ihan susi olisi. Se on kaiken lisäksi yhä tyylikäs korimalli, vaikka uusikin on jo tullut.
Jos "Kylmänraudanseppä" joskus satut juttutuulelle,niin olisi mukava kuulla vertailuja näiden uusien,ja 190E/Väyrynen välillä.Meitä kun on paljon,jotka ei ole muutakuin 90-luvun Mersuilla ajelleet,ja kiva olis tietää miten uuden Mersun omistaja niitä arvioi?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Ajelin tänään hetken aikaa uudenkarhean E-sarjalaisen perässä. En tiedä millä koneella oli, koska mallimerkintöjä ei ollut. Aika ikävän paksu siniharmaa savu kuitenkin putkista ilmoille tulvi. Ei ollut ihan tervettä savua minkään ikäiselle autolle, saati sitten lähes uudelle E-Mersulle.
Että ainakin yhdessä uusimmankin E-sarjan yksilössä näytti jokin laatuongelma olevan.
Että ainakin yhdessä uusimmankin E-sarjan yksilössä näytti jokin laatuongelma olevan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Hejsan,
Vähän vaikea kysymys kun merkki herättää tunteita itsessäkin melko lailla. Väyryskoppa ja W124/E jääneet välistä. Tosin joskus oli kiva olla Väyrysen (taksi) kyydissä, joka kunnoltaan oli hieno ja seuraavana päivänä menossa 500 tkm huoltoon ja konepellin maalaukseen. (Kiveniskevät ja joku onnettomuus)
Tänään ajoin vuokraamon Audi A4 1.8T jolla 13tkm ajettu, oli ajettu 200km kun auto ilmoitti että lisää öljyä. No ekalla huoltsikalla ei löytynyt ja seuraavalla saatiin ostettua 1l longlifeä. Siitä se sitten varoitusvalo ja muut rauhottui. Nyt saanut lukea että muillakin merkeillä isoja ongelmia.
Esim Tojota ja Lexus.
Itse tarkistaisin W211 sarjassa, että A-laatikon turbiini on vaihdettu, mikäli ajettu yli 250 tkm. Muutoin ei ole mitään E-sarjaan vastaan. Alussa tuntui tosi tekniseltä, mutta nyt alkaa pääsemään edes teknisellä tasolla sinuiksi.
Vähän vaikea kysymys kun merkki herättää tunteita itsessäkin melko lailla. Väyryskoppa ja W124/E jääneet välistä. Tosin joskus oli kiva olla Väyrysen (taksi) kyydissä, joka kunnoltaan oli hieno ja seuraavana päivänä menossa 500 tkm huoltoon ja konepellin maalaukseen. (Kiveniskevät ja joku onnettomuus)
Tänään ajoin vuokraamon Audi A4 1.8T jolla 13tkm ajettu, oli ajettu 200km kun auto ilmoitti että lisää öljyä. No ekalla huoltsikalla ei löytynyt ja seuraavalla saatiin ostettua 1l longlifeä. Siitä se sitten varoitusvalo ja muut rauhottui. Nyt saanut lukea että muillakin merkeillä isoja ongelmia.
Esim Tojota ja Lexus.
Itse tarkistaisin W211 sarjassa, että A-laatikon turbiini on vaihdettu, mikäli ajettu yli 250 tkm. Muutoin ei ole mitään E-sarjaan vastaan. Alussa tuntui tosi tekniseltä, mutta nyt alkaa pääsemään edes teknisellä tasolla sinuiksi.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Kerro lisää
Kerro lisää: Miksi turbiini täytyy vaihtaa ennen 250k?Pekka Kaleva kirjoitti: Itse tarkistaisin W211 sarjassa, että A-laatikon turbiini on vaihdettu, mikäli ajettu yli 250 tkm.
Mennyt täysin ohi moinen tieto...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Tere Ari;Ari kirjoitti:Jos "Kylmänraudanseppä" joskus satut juttutuulelle,niin olisi mukava kuulla vertailuja näiden uusien,ja 190E/Väyrynen välillä.Meitä kun on paljon,jotka ei ole muutakuin 90-luvun Mersuilla ajelleet,ja kiva olis tietää miten uuden Mersun omistaja niitä arvioi?
Osuipa heti silmiini... kyllä aikoinaan 123 (naapurissa valveutuneella lukionlehtorilla poikavuosina -80 luvun alussa, pääsinpä jopa autoa koittamaan), ja myöhemmin oma 210 väykky olivat mersuja isolla M:llä... varsinkin kun suhteuttaa oman aikansa kilpaileviin merkkeihin.
Oma väykky oli isontien laiva, ex taxi classikko vm 99 200 CDI uudella softalla ja tarkoin huolletulla+suunnatulla +lasketulla alustalla oli mielestäni 10 vuotta sitten mitä mainioin valinta pitkänmatkan reipasvauhtisiin maantiesiirtymiin... toki hieman ohjaus oli hitaahko kaupungissa paikoitettaessa (nykyiseen verrattaessa).... mutta olisi edelleen kelpo peli maantielle, kun hyvin huollettu 210 yksilö alla.
Vm 01 203 220 CDI seuraavana oli myös mieluisa; selkeästi kompaktimpi, mutta kiva ajaa myös kaupungissa parkkiruutuun... auton sisätilojen kapeus tuntui väykyn jälkeen, mutta silti ok maantiellä pitkällä vedolla (taas uusi softa powerflassista)... ehkä ei aivan samaa isonauton tuntua maantiellä kuin väykyssä.
211 kuume iski rumasti, kun istuin eka kerran sisään peliin... kojelauta ym sisustus ja kauniit pellit veivät miehen heti vuonna 2002 ja pankinjohtajan oli alettava 2004 loppuvuonna kaveriksi auton vaihtoon. Eka 211 oli vm. 03 200 CDI ex karvalakki classic taxi... säätöä kaipas, mutta lopulta hyvä peli ajaa... isonauton tuntua, mutta ketterämpi kuin väykky kaupungissa.
Mieluisa auto.
Tuli kuume varustellumpaan... joten ostin uudemman vm. 05 220 CDI 211: sen saksasta suoraan merkkiliikkeestä... paluuta karvalakkisuomitakseihin ei ollut enää.
Nykyään vm. 07 211 facelift V6 CDI G-tronic avantcarde parametriohjauksella, varusteltu saksantuonti tarkasti säädetyllä alustalla ja moottorinohjauksella on toiveideni täyttymys. Ei vikoja ja auto käyttäytyy tiellä toiveideni mukaan. Ketterä, dynaaminen ja silti stooalaisen vakaa kovassa vauhdissa meidän huonoilla kantateillä... ja autoni on kestänyt vertailuni uusiin isokoneisiin A6: siin, 530 bemuihin ja XF voimadiesel jaggeen... pidän autoni kokonaisuutta itselleni sopivimpana.
Ostin myös jo liki 5 vuotta sitten kotirouvalta hampurista 190E 2.0 vm 94 bensapelin toiseksi autoksemme, mukavilla varusteilla... olen toinen omistaja ja nyt mittarissa 180 000 km...korjausosiin mennyt muistaakseni noin 30 eur...auto erittäin hyvä huonoilla sorateillä, korkeat ja kapeat renkaat toimii. 201 hyvä myös paremmalla maantiellä, hiljainen ja mukava... mutta 140 km/h yläpuolella eroa tulee perheen nykyiseen uudempaan autoon, monessakin mielessä (noin 500 Nm vääntöero esimerkiksi...). 190: nen kuitenkin liki terapeuttinen peli; niin halpa ja niin hyvä! Lisäksi sillä voi kevyemmin mielin kurvailla sairaanloisenkaikkellekateelisenpaavolipposenäänestäjäntojotan viereen.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 16.04.2010 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
...hyviä ne on...
Mielestäni uudet Mersut ovat ihan OK. Käyttäjissä on enemmänkin ongelmaa: W123 ja W124 meni yksinkertaisilla huolloilla ja ne sai näyttää lintalta, mutta uudemmat mallit edellyttätä säännöllistä huoltamista ja korin hoitoa, pesua, vahausta ja ruostesuojakäsittelyä. Mieluummin öljynvaihdot (ainakin automaattilaatikoissa aikaisin, ei pidä uskoa "ei tarvitse vaihtaa").
Jos ostat auton käytettynä ja sen huollot on minimoitu eishän siitä halvalla kalua tule.
Monesta tarinasta käy ilmi, että kokeillaan kuinka kauan auto kestää ilman huoltoa?
Mikäli autosi kokonaiskulusi ovat 0,45 euroa per kilometri on autosi hoidettu ja kestää.
Jos ostat auton käytettynä ja sen huollot on minimoitu eishän siitä halvalla kalua tule.
Monesta tarinasta käy ilmi, että kokeillaan kuinka kauan auto kestää ilman huoltoa?
Mikäli autosi kokonaiskulusi ovat 0,45 euroa per kilometri on autosi hoidettu ja kestää.
Re: ...hyviä ne on...
Tulikohan pikkuvirhegeoman kirjoitti:
Mikäli autosi kokonaiskulusi ovat 0,45 euroa per kilometri on autosi hoidettu ja kestää.

Jos ajat 50.000 km/v:
Maksatko tosiaan huolto ja korjauskuluja €50,- joka ikinen päivä vuodessa?
Ja päälle vielä polttoaineet.
Noilla huoltokuluilla voi ostaa joka toinen vuosi uuden auton ja vaikka ei ole huoltanut autoaan ollenkaan, saa vaihdokistakin sen verran että voi ostaa tosi hienon E sarjalaisen.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Täytyy kyllä kommentoida tätä W210 / W211 laatuasiaa... 
Itsellä ollut nyt toisena autona allekirjoituksen mukainen W211 farkku viime vuoden lopulta saakka. Myyjäliikkeen vaihtoautotakuuna siihen on tehty melkein 4k€ edestä remonttia (kilsoja 170tkm) alustaa uusiksi, vaihdelaatiokon turbiini... Kovilla pakkasilla tuli kerran akun vikakoodi, mutta se meni itsekseen ohi. Toukokuussa se on menossa veholle "koritakuuhoitoon" takaluukun + helmojen takapään ruosteen takia. Kuluja tuosta autosta näyttää syntyvän koko ajan melkoisesti, vaikka polttoainekulut ovatkin melkein puoleet siitä kuin aiemmilla bensa-autoillani. Jos vertaan tuota meseä perheen toiseen autoon, subaruun. Niin ei mese pääse toimintavarmuudellaan edes samalle asteikolle. Subaru meillä on ollut kohta 3 vuotta ja nyt menossa 135tkm huoltoon, eikä siinä ole ollut mitään muuta vaihdettavaa osaa kuin etujarrupalat ja levyt... alustaan ei ole tarvinnut vielä koskea. Muutenkin luottamus ko. koslaan on korkeammalla kuin tuohon meseen. Toisaalta pihasta katoaa aina mielummin se mese
Se kuvastaa sitä tähtikeulasta saatavaa ajonautintoa, se kyllä korvaa osan kuluista. Katsotaan nyt pidemmän päälle, että miten toi väykky toimii ja jos alkaa pahasti vaivaamaan, niin se mitä todennäköisimmin vaihtuu 5 -sarjan bmw:hen.

Itsellä ollut nyt toisena autona allekirjoituksen mukainen W211 farkku viime vuoden lopulta saakka. Myyjäliikkeen vaihtoautotakuuna siihen on tehty melkein 4k€ edestä remonttia (kilsoja 170tkm) alustaa uusiksi, vaihdelaatiokon turbiini... Kovilla pakkasilla tuli kerran akun vikakoodi, mutta se meni itsekseen ohi. Toukokuussa se on menossa veholle "koritakuuhoitoon" takaluukun + helmojen takapään ruosteen takia. Kuluja tuosta autosta näyttää syntyvän koko ajan melkoisesti, vaikka polttoainekulut ovatkin melkein puoleet siitä kuin aiemmilla bensa-autoillani. Jos vertaan tuota meseä perheen toiseen autoon, subaruun. Niin ei mese pääse toimintavarmuudellaan edes samalle asteikolle. Subaru meillä on ollut kohta 3 vuotta ja nyt menossa 135tkm huoltoon, eikä siinä ole ollut mitään muuta vaihdettavaa osaa kuin etujarrupalat ja levyt... alustaan ei ole tarvinnut vielä koskea. Muutenkin luottamus ko. koslaan on korkeammalla kuin tuohon meseen. Toisaalta pihasta katoaa aina mielummin se mese

--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Tossa puhutaan nyt W211 ja väykystä? Kummastakohan mahtaa olla kysymyskonitohtori kirjoitti:Täytyy kyllä kommentoida tätä W210 / W211 laatuasiaa...![]()

EDIT: juu W211 allekirjoituksessa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03