220TE Käyntihäikkä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

220TE Käyntihäikkä

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Nonni... Nyt sitten menee hermo tuon isäukon penssamerssun häiriöön. Tyhjäkänti veivaa ja vimosena pisarana ei menny päästöistä läpi. En nyt valitettavasti tiedä mitkä arvot oli, kun ei älynny ukko ottaa lappua mukaan korjaamolta :?
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
khbobber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 27.04.2009 17:37

Viesti Kirjoittaja khbobber »

Itse tuli opiskeltua W124 220TE tyhjäkäynti ongelmaa:
Ensin vaihtoon ilmamassa mittari vai anturi kumpi se olikaan, eli se ilmanputsarin ja imuilmaletkun välissä oleva mötikkä johon menee pyöreä liitin kiinni. Tuon vaihdolla tyhjäkäynti tasoittui kunnes eräänä kosteana päivänä hävisi kokonaan ja auton sai sahaamalla vaivoin käyntiin. Ekalla keralla korjaantui itsestään kun ruiskin WD40 sinne tänne mutta uusiutui viime kesänä. Koska nyt mukana oli myös lämpö probleema, eli sisälle puski kumaa ilmaa oli rullat missä asennossa hyvänsä, älysin vaihtaa sulakkeen nro:7 ja katsos vaan tyhjäkäynti palasi ja kaikki pelaa niin kuin normaalistikin. Kaikki hyvin ja meno maistui seuraavaan katsastukseen asti jossa päästöt metsässä, syynä palanut katti = tyhjäkäynti viasta johtuvien pakkokäynnisten takia bensaa kattiin ja paskaksi...
Semmoinen ketjureaktio.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Tuohon vaihdettu joku vuosi sitten massamittari (saattoi olla tarvike :roll: ) Tänän vaihdoin lambdan (helevetin kallis boshi), käynti kyllä muuttui selvästi mutta pientä heijausta vielä havaittavissa. Nyt käy ukkeli mittaamassa päästöt uudestaa, että saa vähän infoo että mikä siellä on viturallaan.
Katti on vaihdettu muutama kuukausi sitten (joku ketun tarvike sekin :roll: )
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Hjoo... Eli asiaa pöyhitty lisää. Vaihtelin tänään ilmamassamittaria tuon kinni olleen tarvikkeen ja entisen boshilaisen välillä. Tuolla tarvikkeella käynnistyksen jälkeen arpoo jonkin Boshilaisella alkaa laskemaan kierroksia melkein tukehtumisenn asti, kunnes ryntäyttää kierrokset reilusti yli tonniin. Sitten alkaa veivaamaan taas alaspäin, kunnes lopulta ryntäys. Tyhjäkäynti normaali, kun ottaa johdon irti mittarilta.

Ei kellään olis lainata Jyväs-seudulta ehjää boshin tuommosta mittaria ihan kokeeks? On niin saatanan kallis, että ei kehtais summassa ostaa...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulla vaihdettiin joskus muinoin EX-220TE:n kaasuläppärunko vähän vastaavien oireiden vuoksi.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

No tuosta kasuläppäkotelosta kuulin kanssa jotain huhuja tuolta isoilta pojilta...
Think Locally, Fuck Globally
Vastaa Viestiin