Onko kokemuksia replca-vanteista?
Onko kokemuksia replca-vanteista?
Olen kesärengas ja vanne ostoksilla netissä. Onko kenelläkään kokemuksia mesen replica-vanteista? Ilmeisesti orkkikset ovat kevyempiä, mutta on käytössä jotakin eroa? Kokemuksia?
Mikko
Mikko
Hyvin on toiminut ainakin mulla. Viime vuonna ostin uudet E63 replicat ja nyt käytetyt. Noihin uusiin tuli aika monta tasapainotus painoa kuitenkin. Nuo käytetyt on nyt myytävänä jos kiinnostaa. W203:een soppelit 18". 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
On mun alkuperisissäkin 17" amg vanteissa painoja jokunen kpl / vanne.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Omassa alla W203:sen AMG replicat,jokusen vuoden vanhat ja hyvin toimii! Ei oo turhia naarmuja ja lakka pysyny hyvin "huulen" päällä.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Ei tänäpäivänä ole väliä ovatko replicat vai aidot. Replicoihin saa Mersulätkät keskireikään.teem085 kirjoitti:Omassa alla W203:sen AMG replicat,jokusen vuoden vanhat ja hyvin toimii! Ei oo turhia naarmuja ja lakka pysyny hyvin "huulen" päällä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Jos on halvat kiinalaiset vanteet, niin laatu tuskin on ihan
samaa kuin merkkivanteilla. Pintakäsittelyssä lienee suurimmat erot.
Esim. AMG II:n pohjamaali on kova ja paksu verrattuna tavallisiin vanteisiin.
Itsellä juuri merkittömissä vanteissa maali oli heikko verrattuna
samannäköisiin TSW:n valmistamiin laadukkaisiin 8-reikävanteisiin.
Tunnetut valmistajat tekevät aivan käyttökelpoisia vanteita, vaikka ne
olisivatkin Mersun omien vanteiden kopiot. Aika moni valmistaja tekee
Mersulle merkkivanteita (OEM), Mersu ei tee niitä itse.
Vertailin 15-tuumaisten vanteiden painoja ja tavallinen laatuvanne painaa
noin 8 kiloa. Eroja ei juuri ole. Isommat vanteet ovat painavammat,
paino voi nousta 15 kiloon, ellei kyseessä ole todella kallis moniosainen
vanne.
Teknisesti paras on edelleen peltivanne. Se on kevyt (yleensä 4-5 kg) ja
painoonsa nähden luja. Lisäksi se on halpa.
samaa kuin merkkivanteilla. Pintakäsittelyssä lienee suurimmat erot.
Esim. AMG II:n pohjamaali on kova ja paksu verrattuna tavallisiin vanteisiin.
Itsellä juuri merkittömissä vanteissa maali oli heikko verrattuna
samannäköisiin TSW:n valmistamiin laadukkaisiin 8-reikävanteisiin.
Tunnetut valmistajat tekevät aivan käyttökelpoisia vanteita, vaikka ne
olisivatkin Mersun omien vanteiden kopiot. Aika moni valmistaja tekee
Mersulle merkkivanteita (OEM), Mersu ei tee niitä itse.
Vertailin 15-tuumaisten vanteiden painoja ja tavallinen laatuvanne painaa
noin 8 kiloa. Eroja ei juuri ole. Isommat vanteet ovat painavammat,
paino voi nousta 15 kiloon, ellei kyseessä ole todella kallis moniosainen
vanne.
Teknisesti paras on edelleen peltivanne. Se on kevyt (yleensä 4-5 kg) ja
painoonsa nähden luja. Lisäksi se on halpa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ne kevyet vanteet eivät ole ihan tavallisia valuvanteita.
Tuolta voi katsella painoja:
http://www.wheelweights.net/
Tuolta voi katsella painoja:
http://www.wheelweights.net/
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Itsellä oli A-Mersun alkuperäiset AMG-vanteet ja rupesin niistä maaleja poistamaan Nitromorssilla... Jo itse lakka oli ihan helvetin tiukassa ko. vanteissa. Sitten kun hirveen duunin jälkeen sai lakat ja pintamaalit pois, pohjamaaleissa oli kahta kauheampi duuni saada pois. Normaalisti tolla Nitromorssilla saa tommosista 200-300 € / kierros -tarjousvanteista lakat ja maalit laakista pois. Ja kun halpisvanteisiin tulee joku kiveniskemä tms., niin lähtee kuplimaan lakan alla herkästi.
Lisäksi esim. katukivetyksiin rouhinnat voi ihan turvallisesti ainakin aidoista AMG-vanteista sorvata pois, koska kehät on niin paksut ja lujat ettei ole pelkoa että menee solmuun koko vanne tai tulee reikä. Tuntuu kyllä, että noi on tehty aikalailla ikuisiksi nuo AMG:n vanteet. Aatelkaapa jos itse MB:n autot ois maalattu yhtä hyvin ku AMG:n vanteet. Kestää vaikka minkälaista hinkkausta 10 vuotta ja silti kiiltää eikä ole naarmuja.
Lisäksi esim. katukivetyksiin rouhinnat voi ihan turvallisesti ainakin aidoista AMG-vanteista sorvata pois, koska kehät on niin paksut ja lujat ettei ole pelkoa että menee solmuun koko vanne tai tulee reikä. Tuntuu kyllä, että noi on tehty aikalailla ikuisiksi nuo AMG:n vanteet. Aatelkaapa jos itse MB:n autot ois maalattu yhtä hyvin ku AMG:n vanteet. Kestää vaikka minkälaista hinkkausta 10 vuotta ja silti kiiltää eikä ole naarmuja.
Ne AMG:n vanteet on jauhemaalattuja, siksi se on niin tiukassa. Koko auton jauhemaalaaminen olisikin jo hieman vaikeempaa
Itse koitin ottaa nitromorssilla bbs bugateistani maalia pois mutta ei ulahtanukkaan, päätin siis että puhallutan ne ja hinkkaan sitten niin, että saadaan jauhemaalilla tasainen pinta

Itse koitin ottaa nitromorssilla bbs bugateistani maalia pois mutta ei ulahtanukkaan, päätin siis että puhallutan ne ja hinkkaan sitten niin, että saadaan jauhemaalilla tasainen pinta

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
On ollu paljon replicavanteita ja hinta/laatusuhteeltaan ovat erittäin hyviä!
Vanteen painollakaan ei normaalissa käytössä ole kyllä just mitään väliä senpuoleen että onko joku alkuperäinen 500g kevyempi vaiko ei
Minullakin on M3:ssa BBS vanteet jotka ovat todella kevyet, mutta käyttöauton vanteita en lähtis painon perusteella valitsemaan...
Vanteen painollakaan ei normaalissa käytössä ole kyllä just mitään väliä senpuoleen että onko joku alkuperäinen 500g kevyempi vaiko ei

Minullakin on M3:ssa BBS vanteet jotka ovat todella kevyet, mutta käyttöauton vanteita en lähtis painon perusteella valitsemaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Paino lisää vanteen kantavuutta ja lujuutta, joten sillekin on perusteensa.
Toisaalta kilo vanteessa vastaa kahta kiloa muualla autossa.
Em. sivustolla esitellään myös vanteiden eri valmistustekniikoita ja
niiden vaikutusta lujuuteen.
Itse en ole mikään vanneasiantuntija varsinkaan kalliiden vanteiden osalta,
internetistä vaan kaivan tietoja.
Toisaalta kilo vanteessa vastaa kahta kiloa muualla autossa.
Em. sivustolla esitellään myös vanteiden eri valmistustekniikoita ja
niiden vaikutusta lujuuteen.
Itse en ole mikään vanneasiantuntija varsinkaan kalliiden vanteiden osalta,
internetistä vaan kaivan tietoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Nojoo, mutta ei ole noin selvästi selitettävissä. Painava replicavanne on huomattavasti heikompi, kuin kavyempi alkuperäinen amg.JarkkoN kirjoitti:Paino lisää vanteen kantavuutta ja lujuutta, joten sillekin on perusteensa.
Toisaalta kilo vanteessa vastaa kahta kiloa muualla autossa.
Em. sivustolla esitellään myös vanteiden eri valmistustekniikoita ja
niiden vaikutusta lujuuteen.
Itse en ole mikään vanneasiantuntija varsinkaan kalliiden vanteiden osalta,
internetistä vaan kaivan tietoja.
Itse tilasin erikoistilatut koottavat vanteet eurooppaliselta vannevalmistajalta. Hinta oli melkein puolitoista tonnia per vanne. Ensimmäisen koeajon aikana tuli pikku lommo vannelippaan moottoriliikennetiellä. Mikä oli hienointa, vanteet olivat aina tosi kuumat ajon jälkeen.
Nyt ajelen Taiwanilaisilla valuuvanteilla, joiden kromi on edelleen täysin virheetön eikä ole mitään kulutuksen merkkejä. Tosin, vanteilla on ajettu tankillinen ja ovat vuoden vanhat.
Nyt ajelen Taiwanilaisilla valuuvanteilla, joiden kromi on edelleen täysin virheetön eikä ole mitään kulutuksen merkkejä. Tosin, vanteilla on ajettu tankillinen ja ovat vuoden vanhat.
Re: Onko kokemuksia replca-vanteista?
Nämä ei taida olla replikat vaan ihan aidot Centerlinet
. Siis millaiset nuo on, ja miten kasataan renkaalle
.
http://centerlinewheels.com/wheel_deals ... ta=5-112mm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta nuo taitaa olla trukkivanteet. Saako niitä legendaarisia Centerlinen "dragrace" vanteita enää mistään?
EDIT onhan mutta ei mersun jaolle, ja max 15" koossa:
http://centerlinewheels.com/wheels_deta ... &sw_id=371" onclick="window.open(this.href);return false;


http://centerlinewheels.com/wheel_deals ... ta=5-112mm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta nuo taitaa olla trukkivanteet. Saako niitä legendaarisia Centerlinen "dragrace" vanteita enää mistään?
EDIT onhan mutta ei mersun jaolle, ja max 15" koossa:
http://centerlinewheels.com/wheels_deta ... &sw_id=371" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224