Akku on ladattu vasta täyteen ja olen kaikki liitokset akun takana olevista releistä sun muista härveleistä kontaktisprayllä käsitellyt, missä siis vika vai pitääkö mennä kauppaa uhraamaan 81 egua?
Ylijännitesuoja???
Ylijännitesuoja???
Vaikuttaako ylijännitteen suojareleen vit...lu 300 DT:n tyhjäkäyntiin. Auto aina välistä tekee sen, että ABS-valo syttyy, tyhjäkäynnin kierrokset laskevat ja kiekkamittari ei toimi. 81 egua näytti KL-varaosilla maksavan, kallis mutikka on.
Akku on ladattu vasta täyteen ja olen kaikki liitokset akun takana olevista releistä sun muista härveleistä kontaktisprayllä käsitellyt, missä siis vika vai pitääkö mennä kauppaa uhraamaan 81 egua?
Se on siinä....
300 D Turbo
300 D Turbo
Suosittelen MKL:ää tarkastamaan laturin hiilien kunnon jännitteensäätimestä (eli latausreleestä), ennen kuin lähtee vaihtamaan ylijännitesuojan relettä (josta muuten saattaa olla pelkästään sulake kärvähtänyt). Irrotapa latausrele ja tarkasta hiilien pituus: uudessa säätimessä hiilet tulevat ulos n. 1,5 sentin matkalta.sepikate kirjoitti:Katoppas MKLa tuolta foorumin myydään osia palstalta sitä relettä,siellä tais olla Mogge myymässä just sellasta.
Itselläni hiilet olivat aika finaalissa (alle puoli senttiä näkyvissä), ja siitä johtui ABS-valon syttyminen, kierroslukumittarin sekoilu jne, kunnes viimein akusta loppui puhti kokonaan ja matkanteko keskeytyi. Lämpökompensoitu latausrele Boschin laturiin maksoi Motonetissä hiukan alle 22 euroa, ja tarjolla olisi ollut joku halvempikin (alle 15 euron) osa.
Mikäli latausrele on iskussa, niin minulta tosiaan saa toimivan ylijännitesuojan releen edullisesti
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91