Tänään ilmeni mielenkiintoinen häiriö. Vaimo laittoi ostokset konttiin ja sulki luukun samantien huomasin mittaristossa polttimon kuvan ja kaksi vuorottelevaa viestiä: Right-hand license plate lamp ja Left-hand license plate lamp. Menin saman tien tarkistamaan tilanteen kyllä molemmat rekkarikilven valot paloivat normaalisti. Kotona tallissa kun purettiin ostokset pois kontista niin huomasin että kaikki kolme kontin valoa ovat pimeinä. Tarkistin niistä polttimot ja liittimet OK.
Missä voisi olla vika? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta. Onko näillä yhteinen sulake joko kontin laidassa tai ratin vieressä olevassa sulakeboksissa? Voisiko olla joku tunnistinhäiriö. Mistä löytyy tunnistin, joka kytkee/sammuttaa kontin valot?
Tämä tuntuu olevan ihan tyyppivika. Itsellä sama ongelma jokin aika sitten. Miten korjasit, eli teitkö muuta kuin korjasit sen maajohdon? Itse eka korjasin johdon jonka jälkeen laitoin teippiä johtojen ympärille ja sen jälkeen teippasin viel sen muoviputkilon johtojen päälle kiinni, ettei enää hierrä johtoja poikki.
Vähän OT, mutta tämä nyt osui "license plate" haulla... Herjasi että lamppu on rikki, ja olihan se. Vaihdoin uuteen toimivaan, mutta herja ei hävinnyt. Miten hävitetään? Ja siis auto on S211.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Sama 5W sukkula polttimo... Nyt käynnistetty jo ainakin 40 kertaa.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mulla ilmoitti kans rekisterikilven valosta häiriöstä viime kesänä erään autonpesun jälkeen. Polttimo ei ollut palanut, ja kun käytin irti sitä niin puhdistin kannan mahd. hyvin. Lisäksi pyörittelin polttimoa muutaman kerran paikalla ollessaan, jotta kontakti kantaan olisi varmasti hyvä. Ja kas kumma, eipä enää malfuntionia pukannut!
Ei herjaile ja polttimo toimii. Enkä minä nyt satavarma ole, liittyikö se autonpesu millään lailla häiriöilmoitukseen, arvelin vaan kun veden kanssa leikitään niin se on aina mahdollista.. Varmaankin, jos polttimo nyt oikeasti sammuisi, niin herjaa pukkaisi.
Mersun häiriödiagnoosijärjestelmä on ilmeisesti aikas tarkka, joten pienikin ylimenovastus polttimopiirissä laukaisee vian.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Seleviskö tämä onkelma?
Vaihdoin rekkarin polttimot viikko sitten omaan S211:een ja nuita License plate herjoja ilmoittelee.
Valot kuitenkin toimii. Muuta haittaa tuosta ei ole kuin suunnaton ällötys kuittailla kaiken maailman fiboja aina startatessa.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012