MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -06-)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: To 29.04.2010 15:03
MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -06-)
Kertokaapa te Suomen tai ulkomaitten viisaat miehet ja naiset käyttökokemuksia moisesta kulkineesta. Olen suunnittelemassa automerkin vaihtoa hiljalleen, mutta jonkun täytyy saada vakuuttuneeksi, ettei huonompaan vaihda..!
Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?
Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..
Ystävällisesti: Mika
Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?
Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..
Ystävällisesti: Mika
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: To 29.04.2010 15:03
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Alli Kuikamoinen kirjoitti:Kertokaapa te Suomen tai ulkomaitten viisaat miehet ja naiset käyttökokemuksia moisesta kulkineesta. Olen suunnittelemassa automerkin vaihtoa hiljalleen, mutta jonkun täytyy saada vakuuttuneeksi, ettei huonompaan vaihda..!
Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?
Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..
Ystävällisesti: Mika

Tasonsäätö sen tekee. Siis jousitus on kallis. Huoltovälit noihin on pitkät.
Esim mun 320cdi=22000km. Sun haluamaasi vähän pitempi. Niveliä ja puslia noissa aina menee muttei enempää kun muissakaan. Riippuu vähän ajotyylistä ja minkälaisilla teillä sillä ajelee. 220 cdi kuluttaa minimäälisen vähän polttoainetta pitkällä suoralla(alle 5lt sadalla)
Kaupunkiajossa vie sitten tietysti enemmän. 500tuh km noilla ajaa helposti ja jakopäästä ei ole huolta kun siellä on tupla ketju. Ei muuta kun kiesi alle ja harkitse vielä 320cdi. Jos 220 niin käsivaihteisto ja isompaan tietysti älykäs Triptronic automaattiloota. Siinä sähköjarruversiossa pitää olla hyvät hermot liikennevaloissa jos se ei pidäkkään

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Puhutko S210 vaiko S211 mallista? En tarkistanut hintoja mutta standardi farmarissahan on ihan tavalliset iskarit takana. Ilmajouset varmaan kalliimmat kuin teräsjouset.tempera kirjoitti:Jos et välttämättä farmaria tarvi niin mikset ostaisi sedania. Esimerkiksi iskarit maksaa sedaniin 130e kpl ja farkkuun 560e kpl.
Tasonsäätö sen tekee. Siis jousitus on kallis. Huoltovälit noihin on pitkät.
Esim mun 320cdi=22000km. Sun haluamaasi vähän pitempi. Niveliä ja puslia noissa aina menee muttei enempää kun muissakaan. Riippuu vähän ajotyylistä ja minkälaisilla teillä sillä ajelee. 220 cdi kuluttaa minimäälisen vähän polttoainetta pitkällä suoralla(alle 5lt sadalla)
Kaupunkiajossa vie sitten tietysti enemmän. 500tuh km noilla ajaa helposti ja jakopäästä ei ole huolta kun siellä on tupla ketju. Ei muuta kun kiesi alle ja harkitse vielä 320cdi. Jos 220 niin käsivaihteisto ja isompaan tietysti älykäs Triptronic automaattiloota. Siinä sähköjarruversiossa pitää olla hyvät hermot liikennevaloissa jos se ei pidäkkään
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Näkyi olevan W211.Tässähän toi alkuperäinen kyselijä kysyi juuri peränsäädostä eli ei ole tavalliset iskarit siellä. Moni on muuttanutkin jousituksen tavalliseksi juuri sen kalleuden takia.DBFI kirjoitti:Puhutko S210 vaiko S211 mallista? En tarkistanut hintoja mutta standardi farmarissahan on ihan tavalliset iskarit takana. Ilmajouset varmaan kalliimmat kuin teräsjouset.tempera kirjoitti:Jos et välttämättä farmaria tarvi niin mikset ostaisi sedania. Esimerkiksi iskarit maksaa sedaniin 130e kpl ja farkkuun 560e kpl.
Tasonsäätö sen tekee. Siis jousitus on kallis. Huoltovälit noihin on pitkät.
Esim mun 320cdi=22000km. Sun haluamaasi vähän pitempi. Niveliä ja puslia noissa aina menee muttei enempää kun muissakaan. Riippuu vähän ajotyylistä ja minkälaisilla teillä sillä ajelee. 220 cdi kuluttaa minimäälisen vähän polttoainetta pitkällä suoralla(alle 5lt sadalla)
Kaupunkiajossa vie sitten tietysti enemmän. 500tuh km noilla ajaa helposti ja jakopäästä ei ole huolta kun siellä on tupla ketju. Ei muuta kun kiesi alle ja harkitse vielä 320cdi. Jos 220 niin käsivaihteisto ja isompaan tietysti älykäs Triptronic automaattiloota. Siinä sähköjarruversiossa pitää olla hyvät hermot liikennevaloissa jos se ei pidäkkään
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tasonsäädöllä olevat iskarit takana =550e kpl edessä perus = 130edealer kirjoitti:Minkälaiset iskarit ovat ?Tässähän toi alkuperäinen kyselijä kysyi juuri peränsäädostä eli ei ole tavalliset iskarit siellä. Moni on muuttanutkin jousituksen tavalliseksi juuri sen kalleuden takia.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Alli Kuikamoinen kirjoitti:Kertokaapa te Suomen tai ulkomaitten viisaat miehet ja naiset käyttökokemuksia moisesta kulkineesta. Olen suunnittelemassa automerkin vaihtoa hiljalleen, mutta jonkun täytyy saada vakuuttuneeksi, ettei huonompaan vaihda..!
Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?
Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..
Ystävällisesti: Mika
Osta 280 CDI 7 gear... ja päivitä ohjelma 320 CDI:stä (www.powerflash.fi). Auto mekaanisesti täysin identtinen.... ja osta nimenomaan facelift, 2000 kohtaa päivitetty.
Itse pidän sedanista; hiljaisempi, silti riittävän iso kontti (kaatuvat penkit...) ja perä pysyy puhtaana.
Itsellä 101 000 km mittarissa, ilman vikoja.
Suosittelen tuontiautoa kunnon varusteilla.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Suurin piirtein paitsi sport iskarit eteen =170-180e. Nää hinnat ovat muualta kun marmoritiskiltä.dealer kirjoitti:Tämä hinnastoko pätee kaikkiin farkku-211:iin ?Tasonsäädöllä olevat iskarit takana =550e kpl edessä perus = 130e
Viimeksi muokannut tempera, To 29.04.2010 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Nyt olikin kyse tasonsäätöiskarista.dealer kirjoitti:No mitenkäs kun juuri tarkistin erään 211 farkun tiedoilla takaiskarin hinnan ja KL-Varaosilla näkyy olevan 130 euroa ?Suurin piirtein paitsi sport iskarit eteen =170-180e
Tuotenumero: 27511 / 2113263500
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kyllä tiesin mutta nythän oli kysymys tasonsäätö iskareista.dealer kirjoitti:Farkun ja sedanin eroja sinä vertailit alunperin.Nyt olikin kyse tasonsäätöiskarista.
Et tiennyt että farkkuun on monenlaista iskaria (kuten sedaniinkin).
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
RikuK kirjoitti:Normaaliin s211 farkkuun (ilmajouset vain takana) takaiskari maksaa pyöreesti 150e kpl.
Airmaticin, eli se jossa on nappulalla valittavat alustan korkeussäädöt iskari voi maksaa tuon 500-600 euroa kipale.
Ja airmaticcihan voi olla myös sedanissa.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tämä keskustelu näytti karanneen vähän turhan monimutkaiseksi mutta lisään vielä kommentin soppaan: W/S211:ssä ei ole tasonsäätöiskareita, ei edes Airmaticin yhteydessä. Tavallisessa farkussa on tavalliset iskarit, Airmatic farkussa on sähköisesti ohjatut säädettävän iskunvaimennuksen iskarit. Ei noilla tehdä mitään tasonsäätöä, sen hoitaa ilmajousitus. Eikä noita kalliimpia voi nimitellä tasonsäätöiskareiksi vaikka tulevat tasoa säätävän jousituksen mukana kun ne tavallisetkin iskarit tulee tasoa säätävän jousituksen mukana (vaikkakin vain takapään tasonsäädön).tempera kirjoitti: Tasonsäädöllä olevat iskarit takana =550e kpl edessä perus = 130e
MB:n Saksan hinnasto täsmää kyllä temperan tietojen kanssa, 133 tavallinen ja 423 euroa Airmatic.
Eli kallis se Airmaticin takaiskari kyllä on, perusiskari edullisempi.
Sorry vaan alkuperäiselle postaajalle aiheen karkaaminen, ei haittaisi jos tulisi lisää kommentteja itse kysymyksiin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: To 29.04.2010 15:03
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Tarve on todellakin farmarimallille..! Jos autossa sportpaketti, niin kuinkas silloin mahtaa olla takaiskunvaimennuksen laita..? Vieläkö siellä tasonsäätöpussit majailee..?DBFI kirjoitti:Puhutko S210 vaiko S211 mallista? En tarkistanut hintoja mutta standardi farmarissahan on ihan tavalliset iskarit takana. Ilmajouset varmaan kalliimmat kuin teräsjouset.tempera kirjoitti:Jos et välttämättä farmaria tarvi niin mikset ostaisi sedania. Esimerkiksi iskarit maksaa sedaniin 130e kpl ja farkkuun 560e kpl.
Tasonsäätö sen tekee. Siis jousitus on kallis. Huoltovälit noihin on pitkät.
Esim mun 320cdi=22000km. Sun haluamaasi vähän pitempi. Niveliä ja puslia noissa aina menee muttei enempää kun muissakaan. Riippuu vähän ajotyylistä ja minkälaisilla teillä sillä ajelee. 220 cdi kuluttaa minimäälisen vähän polttoainetta pitkällä suoralla(alle 5lt sadalla)
Kaupunkiajossa vie sitten tietysti enemmän. 500tuh km noilla ajaa helposti ja jakopäästä ei ole huolta kun siellä on tupla ketju. Ei muuta kun kiesi alle ja harkitse vielä 320cdi. Jos 220 niin käsivaihteisto ja isompaan tietysti älykäs Triptronic automaattiloota. Siinä sähköjarruversiossa pitää olla hyvät hermot liikennevaloissa jos se ei pidäkkään
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: To 29.04.2010 15:03
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Alli Kuikamoinen kirjoitti:Kertokaapa te Suomen tai ulkomaitten viisaat miehet ja naiset käyttökokemuksia moisesta kulkineesta. Olen suunnittelemassa automerkin vaihtoa hiljalleen, mutta jonkun täytyy saada vakuuttuneeksi, ettei huonompaan vaihda..!
Eli toivoisin jonkun kertovan kyseisen mallin huonot puolet, koska hyviä on varmaan paljonkin tarjolla. Esim tukivarret ja pallonivelet (kesto + hinta), peräpään tasonsäätö pusseineen, vaihteisto (7-vaihteinen autom./manuaali), vaihteiston öljynvaihtoväli/ tarve, konepuolelta myös 220 cdi tai bensa 280 versia kiinnostaa. Auton huollon tarve 1 vuosi tai km?, huoltovälit, ruostuminen tai jotain muuta merkillepantavaa ostettaessa.. Mitä..?
Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan nimenomaan Face-lift versiosta ei aikaisemmasta sähköjarruversiosta..
Nyt on iskariosasto siis loppuun käsitelty..! Tarkoitus on kuten joku jo taisikin mainita pistäytyä Sakemannimaassa ostomielessä hakemassa suht varusteltua mallia.. Mitkä varusteet mersussa "kannattaisi" olla.. Makuasiahan se sinänsä on mutta, mistä on hyötykokemuksia..? Hakuhomma sinänsä on tuttua, mutta mitä oletten mieltä mersuliikkeitten "Junge-Sterne" takuista jne? Toimivatko ne myös Suomessa? Autothan ovat hiukan arvokkaampia, mutta jos sen verta myös olisivat parempia..? Vai..? Ruostuminen jäi aukeamattoman linkin johdosta vielä epäselväksi. Onko teillä ollut moisia ongelmia perän tuennan osalta tai ovet, luukut joku muu..?
Ystävällisesti: Mika
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
"Junge Sterne" takuu on voimassa 24kk (huom omavastuu osista kun ajomäärä > 100 tkm) niin Suomessa kuin laajalti muuallakin Euroopassa. Varusteet tosiaan mieltymysten mukaan...Mitä niistä kannattaisi olla? Kaikki lisävarusteethan on tarpeellisia ei kai niitä muuten olisi edes saatavillaAlli Kuikamoinen kirjoitti:Nyt on iskariosasto siis loppuun käsitelty..! Tarkoitus on kuten joku jo taisikin mainita pistäytyä Sakemannimaassa ostomielessä hakemassa suht varusteltua mallia.. Mitkä varusteet mersussa "kannattaisi" olla.. Makuasiahan se sinänsä on mutta, mistä on hyötykokemuksia..? Hakuhomma sinänsä on tuttua, mutta mitä oletten mieltä mersuliikkeitten "Junge-Sterne" takuista jne? Toimivatko ne myös Suomessa? Autothan ovat hiukan arvokkaampia, mutta jos sen verta myös olisivat parempia..? Vai..? Ruostuminen jäi aukeamattoman linkin johdosta vielä epäselväksi. Onko teillä ollut moisia ongelmia perän tuennan osalta tai ovet, luukut joku muu..?
Ystävällisesti: Mika


Oheiset ilman mitään vastuuta - lähinnä luomaan kuvaa mitä aikanaan ollut tarjolla ja mitä käytännön hyötyä: Avantgarde versio - halutuin? (nuorekkain) malliversio + bi-xenonit, Command jossa uusi navi-DVD - löydät perille, nahkaverhoilu ynnä mukavuusistuimet edessä (istuinlämmitys ja -tuuletus) - ei tarvitse istua kylmällä istuimella saati ei paikat hiostu kesäkuumalla, takapenkkien istuinlämmitys - takapenkkien matkustajia talvisin ajatellen, polttoainekäyttöinen lisälämmitin - lämmin auto ennen lähtöä paikasta riippumatta, Sound System - poppi soi hienosti, Distronic etäisyystutka - leppoisaan maantie- ja moottoritieajoon, Thermotronic ilmastointi - 4 paikalle omien säätöjen mukainen lämpötila, Easy-pack takaluukku - ei sotkuisia käsiä ja Linguatronic puheohjaus varmistaa ettei saksankieli pääse unohtumaan

Parhaan käsityksen lisävarusteista saanet jos investoit vaikkapa etukäteen muutaman kymmenen euroa Facelift S211 suomenkieliseen käyttöohjekirjaan jossa näitä varusteasiota kuvailtu tarkemmin.
Vrt. aitoihin "Suomiautoihin"

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Itse pähkäilin kohta vuosi sitten mitä vastinetta rahalle saa kun mersua vaihtaa uudempaan ja farkkuun. Ennen E200 CDIA -02 ja nyt E280T CDIA...kyllä valtavasti on menty eteenpäin monessa osiossa. Itse ajelen nykyään vain 30tkm vuodessa, joten mulla autoa varmaan pitkäksi aikaa. Tänään mittari näyttää 142tkm ja ajanut 25tkm tällä Saksasta haetulla värkillä. Tuonnin jälkeen käytin huollossa ja vaihdettiin alapallo eteen, takalevyt ja -palat ja normi C-huolto. Siinä tämänhetkinen huoltomäärä. Mitään ei ole rikki mennyt enkä usko että ihan heti meneekään. Kyllä iskarit kestää jos nyt ei ihan älyttömiä lastauksia tee ja aja tuhatta ja sataa hidasteisiin, ja kyllä niitä iskareita saa vaihtaa muihinkin merkkeihin eikä nekään ilmaisia ole. Oma mielipiteeni on MB:n huolletavuudesta positiivinen, sillä useasti asiat on tehty "järkevällä" tavalla tai osat voidaan purkaa ja vaihtaa kulunut osa uuteen ilman että pitää ostaa kokonaisuus. Itse purin ja putsasin imusarjan EX-kulkineesta ja enpä saanut hommaa menemään pieleen (enkä ole automekaanikko). Jos alakerrasta menee osaa, niin kyllä auton massallakin on oma osuutensa asiaan, oma kun painaa noin 1900kg.
Ajettavuus ihan OK (paras mitä itse ajanut) ja kulkee sen mitä Suomen laki antaa myöten. Tosin kaikki on makuasioita, toisille pitää olla hevosia joutilaana enemmän. Itse vedän asuntovaunua ja hyvin tulee perässä eikä tarvitse "kengittää" vastamäessäkään. Vaihteisto (7-GTronic) toimii hienosti ja seuraavassa huollossa vaihdatan öljyt toistamiseen, kerran vaihdettu 60tkm kohdalla. Itselleni löytyi kerralla sopiva, mikä olisi parempi vaihtoehto omaan käyttööni...alkaa vaihtoehdot olla todella vähissä. Olen siis ollut erittäin tyytyväinen hankitaani! Ja lastentaudit on karsittu aikalailla pitkälle pois facelift-versiossa.
Ajettavuus ihan OK (paras mitä itse ajanut) ja kulkee sen mitä Suomen laki antaa myöten. Tosin kaikki on makuasioita, toisille pitää olla hevosia joutilaana enemmän. Itse vedän asuntovaunua ja hyvin tulee perässä eikä tarvitse "kengittää" vastamäessäkään. Vaihteisto (7-GTronic) toimii hienosti ja seuraavassa huollossa vaihdatan öljyt toistamiseen, kerran vaihdettu 60tkm kohdalla. Itselleni löytyi kerralla sopiva, mikä olisi parempi vaihtoehto omaan käyttööni...alkaa vaihtoehdot olla todella vähissä. Olen siis ollut erittäin tyytyväinen hankitaani! Ja lastentaudit on karsittu aikalailla pitkälle pois facelift-versiossa.
EQB 300 4-matic -23
Meillä kyrvähti toinen takaiskari viime talvena. Olisiko pakkasella ollut vaikutusta tai maanantaikappale, vaikea sanoa. Jokatapauksessahan on edes ihan turhaa pohtia jotain iskaria, se on sen verran halpa osa 20000-50000 euron autossa eli ei ole väliä maksaako satasen vai 500. Ei niitä joka vuosi tarvi uusia.lkosso kirjoitti:Itse pähkäilin kohta vuosi sitten mitä vastinetta rahalle Kyllä iskarit kestää jos nyt ei ihan älyttömiä lastauksia tee ja aja tuhatta ja sataa hidasteisiin, ja kyllä niitä iskareita saa vaihtaa muihinkin merkkeihin eikä nekään ilmaisia ole.
Re: MB E280CDI/220cdi/280 be Farmaria ostamassa (Face-lift -
Onkos nuo facelift 280CDI ja 320CDi tosiaan identtisiä? Minä ihmettelin, kun Turbotec antaa paljon enemmän 320:lle tehonlisäystä ja soitellessa firmaan, väittivät, että niissä on mekaanista eroa. Eipä vaan tuo Turbotec taida näistä Mersuista tietää. Olisi vaan aika paljon halvempia nuo 280CDi:t Saksassa jostain syystä. (ja toki verotkin Suomessa pienemmät)Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Osta 280 CDI 7 gear... ja päivitä ohjelma 320 CDI:stä (www.powerflash.fi). Auto mekaanisesti täysin identtinen.... ja osta nimenomaan facelift, 2000 kohtaa päivitetty.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: To 29.04.2010 15:03
lkosso kirjoitti:Itse pähkäilin kohta vuosi sitten mitä vastinetta rahalle saa kun mersua vaihtaa uudempaan ja farkkuun. Ennen E200 CDIA -02 ja nyt E280T CDIA...kyllä valtavasti on menty eteenpäin monessa osiossa. Itse ajelen nykyään vain 30tkm vuodessa, joten mulla autoa varmaan pitkäksi aikaa. Tänään mittari näyttää 142tkm ja ajanut 25tkm tällä Saksasta haetulla värkillä. Tuonnin jälkeen käytin huollossa ja vaihdettiin alapallo eteen, takalevyt ja -palat ja normi C-huolto. Siinä tämänhetkinen huoltomäärä. Mitään ei ole rikki mennyt enkä usko että ihan heti meneekään. Kyllä iskarit kestää jos nyt ei ihan älyttömiä lastauksia tee ja aja tuhatta ja sataa hidasteisiin, ja kyllä niitä iskareita saa vaihtaa muihinkin merkkeihin eikä nekään ilmaisia ole. Oma mielipiteeni on MB:n huolletavuudesta positiivinen, sillä useasti asiat on tehty "järkevällä" tavalla tai osat voidaan purkaa ja vaihtaa kulunut osa uuteen ilman että pitää ostaa kokonaisuus. Itse purin ja putsasin imusarjan EX-kulkineesta ja enpä saanut hommaa menemään pieleen (enkä ole automekaanikko). Jos alakerrasta menee osaa, niin kyllä auton massallakin on oma osuutensa asiaan, oma kun painaa noin 1900kg.
Ajettavuus ihan OK (paras mitä itse ajanut) ja kulkee sen mitä Suomen laki antaa myöten. Tosin kaikki on makuasioita, toisille pitää olla hevosia joutilaana enemmän. Itse vedän asuntovaunua ja hyvin tulee perässä eikä tarvitse "kengittää" vastamäessäkään. Vaihteisto (7-GTronic) toimii hienosti ja seuraavassa huollossa vaihdatan öljyt toistamiseen, kerran vaihdettu 60tkm kohdalla. Itselleni löytyi kerralla sopiva, mikä olisi parempi vaihtoehto omaan käyttööni...alkaa vaihtoehdot olla todella vähissä. Olen siis ollut erittäin tyytyväinen hankitaani! Ja lastentaudit on karsittu aikalailla pitkälle pois facelift-versiossa.
Miten muuten mersun moottorissa olevat imusarjan "tyhjäkäyntiläpät"=päästön pienentäjät..? Ovatko poisotettavien listalla kuten esim. bemareitten dieseleissä, joista on paljon puhuttu negatiiviseen sävyyn naapuripalstalla..?
Asiasta löytyy keskustelua aika paljon haulla imusarjasta. Osa porukasta on kaiketi ottanut pois ja tulpannut jollain systeemillä. Itse ainoastaan puhdistin, koska kaikki pelasi moitteetta...oli lähinnä ennakoivaa toimintaa. Saipahan auton "uusi" omistaja siltä osin huolettomia kilometrejä. Nykyisestä S211 sielunelämästä en juurikaan tiedä, koska ei ole ollut tarvetta kurkkia konepellin alle. Oma kokemukseni imusarjan putsauksesta oli siis W210 200 CDI:llä.
EQB 300 4-matic -23