Halpaa käyttöpirssiä ostamassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Halpaa käyttöpirssiä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Noniin, meni ässä rikki. Pitää ostaa toinen auto.

Eli eli hakusessa halpa pienehkö käyttöauto (=mersu). Lähinnä kattellu noita W201 korisia, mutta miksei tietysti w124:kin kävisi. Ei vaan omaa silmää niin miellytä. Ja ehkä mielellään sitten tuo 190, on meinaan tuo 124 jo sen verran auton näköinen ja kokoinen, että sitä ei raaski ihan holtittomasti pitää, eli vaatii myös eritasoista huolenpitoa.

Budjetti pyöreä 1000 euroa, ehka pari sataa päälle. Tuolla hinnalla kun etsii, niin on varmaa että: ruostetta on, mukavuusvarusteista ( :shock: niin mitkä??) 75% ei toimi, auto haisee, syö öljyä, on likainen sisältä ja ulkoa, verhoilut repsottavat ja renkaat on eripari vanteilla. :D

Hakusessa siis Tekniikaltaan toimiva, ehjä ja yleisilmeeltään siisti auto. Mielellään juuri katsastettu, niin ei tarvitse siitäkään ressata. Ja noillahan on kaikilla ajettu järjestään sen 350.000-600.000. Kai ne kestää? Mitäs isoja huoltoja noissa kilometri määrissä on täytynyt tehdä?


Auton ei tarvitse missään nimessä olla kaunis. Ruostetta on varmasti, mutta ei saisi olla pahoja läpiruostuneita kohtia. Lommot naarmut, huono maalipinta yms. ei haittaa.

Koneella ei muuten väliä, mutta pitää olla bensa. Vaihdelaatikko mielellään manuaali. Penkinlämmittimet (toimivat??) saisi olla, ja lämppäri saisi toimia. Siinä kriteerit mukavuusvarusteista. :D Kaikki muu vain positiivista plussaa. Minkälaisia manuaalilaatikoita noissa on ollut? Tuntuu olevan 4- ja 5-nopeuksisia? Mitenkäs tuo automaagiboksi toimii?


Nyt muutenkin vinkkejä, mitä kannattaa katsoa tekniikan osalta, sisustasta? korista, etenkin kaikkein pahimmat ruostekohdat, alustasta, etc.. tyyppiviat jne..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

maaliskuussa 2010 karra kirjoitti:
Sami H. kirjoitti:Postataan nyt tänne, vaikkei ehkä suurelle yleisölle ole tavoiteltavissa.

Lappeenrannassa, tarkemmin Pajarilan Autopurkaamossa myynnissä 190E (W201), valkoinen, manuaali, ei ylimääräisiä herkkuja. Tullut purkaamolle, kun jäi katsastuksesta kiinni renkaiden huonosta kunnosta (!). Ollut jo jonkin aikaa sisätiloissa purkaamolla kävijöille tarjolla. Hinta 400 €. Ei näyttänyt mädältä, vaan pikemminkin ihan siistiltä.
Auto tsekattu perjantaina. Ryhdikkään oloinen, kone on 2.0 l ruisku, kävi ihan siististi muuten.

Vaatii luonnollisesti uudet renkaat, ja edellisestä katsastuksesta on ainakin siis reilut pari vuotta aikaa. Pohjaa hitsattu jossain vaiheessa reilummin, taisi olla 5 v sitten. Konehuoneen sisälokarit ym siistit, yksi hitsauspaikka oli iskaritolpan kupeessa.
Tämän topicin voisi kai siirtää ostetaan mersuja-osastolle :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Suuret kiitokset Karra.
Täytyy kaivaa tuo jostain esiin...


karra kirjoitti: Tämän topicin voisi kai siirtää ostetaan mersuja-osastolle :roll: .
Niinhan sen kait periaatteessa voisi.. Mutta tarkoitus on myös saada selville pahimmat paikat ja tyyppiviat ko. autojen osalta.. En taas tiedä niistä mitään.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

123:nen, tosin tonni ei ehkä riitä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tuossa hintaluokassa taitaa olla jo kaikki viat mahdollisia.
Parasta tietysti on löytäisi auton sellaiselta myyjältä jolla on ollut auto
käytössään pitkään. Tosin tällöin hintakin voi olla toinen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

sportsman kirjoitti:tuossa hintaluokassa taitaa olla jo kaikki viat mahdollisia.
Niinhän se taitaa olla. :D Mutta minkäs teet, kaikki ylimääräinen raha laitetaan ässän osiin.

Eikä ne pikkuviat haittaa. Jotain pieniä remontteja pystyy tekemään itse, ja läheltä löytyy edullinen mersukorjaajakin. Ja osat ei kait niin mahottomasti maksa. Mutta suurimmat viat kun saa karsittua pois.. Eli ns. heikot lenkit pitäisi saada selville..

123: Ei paha, aika kivan näköinenkin vielä. Mutta alkaa olemaan jo vähän turhan vanha..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jos ihan vähän laitat lisää , eli noin 1500e, sillä löydät jo pienellä etsinnällä oikeasti ihan kopsakan pelin ! ainakin 201:sia löytyy tuolla rahalla semmoisia ettei edes ruostetta löydy autosta...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Hyviä linkkejä, olen tuota nettiautoa selaillut aika ahkerasti, mutta kattona olen pitänyt tuota 1200 euroa. Jos näin kerran on, että puoleentoistatuhanteen saa jo siistin, niin mikä ettei sitä budjettiakin voisi nostaa..

Tuppaa noi siistit vaan olemaan jo melko kaukana.. :D
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nosta kattoa vaan siihe 2te , tai vaikka ylikin. Noissa on kuitenkin monessa ylihintaa satoja euroja, paikan päällä useesti lähtee edukkaasti !


jätä suosiolla ne täysin paskat jollekkin muulle, kyllä se hyvä yksilö sieltä löytyy aivan varmasti sillä budjetilla millä olet liikkeellä.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1193
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pari vuotta sitten myin omani 1200e:llä(näkyy tuossa vasemmalla),ja oli mainio peli.Sisältä tosi siisti,eikä ruosteita ulkopuolellakaan.Tosin pari paikkausta tein,joita ei ihan heti huomannut.Vikoja ei ollut,paitsi paikoittainen ruoste alustassa.Sekään ei estänyt menemästä läpi katsastuksesta joka vuosi ekalla kerralla...5 vuotta putkeen.Hieman vaivaa kun näki joka kesä niiden alustan ongelmakohtien kanssa.

6 vuotta auto oli minulla,ja kaikki huollot/korjaukset oli tarkasti kirjattu.Ostaja sai sekä talvi-että kesärenkaat siistillä aluvanteilla.
Ei kuluttanut öljyä ja kulutus parhaimmillaan 6l/100km.

Suht äkkiä sain sen myytyä,mutta renkaanpotkijoitakin kävi.Kaipa vuosimalli -85 ja 400tkm karsi joitakin ostajia,ja näytti kiinnostusta olevan nettiautossa enemmän sellaisille n.800-1000e maksaville yksilöille jotka ois joutaneet purkuun.Hiukan ihmetytti.Pari kolme satkua enemmän niin ois saanut kauniin ja toimivan auton multa.

No,menee jaaritteluksi ja kaihomuisteluksi.Mutta viestini on se,että kyllä hyvääkin voi löytyä pikkurahalla,vaikka vaikeaa saattaa olla.

Itse olen ajautunut siihen käsitykseen,että esim.2500e:llä ei hevillä taida saada hyvää 124:sta,vaikka myynti-ilmoituksissa ovat kauniita ja erinomaisia.
Tämä siis,jos vaaditaan että auto oikeasti siisti sekä sisältä että ulkoa ja tekniikka/alusta kunnossa.Joku tuon hintaisen auton myyjä voi tietysti ärähtää että mitä oikein odotan sen hintaiselta/ikäiseltä autolta?Mutta ei siitä ole kysymys.Hinta voi olla kohdallaan,mutta täytyisi sitten kertoa myös millaisen auton sillä hinnalla oikeasti saa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Joo, kait se pitää asiantuntijoita uskoa. :D
Tuohon (vajaaseen) 2t euron hintaan sais kyllä löytyä jo sit kahdet renkaatkin. Mutta tottahan se on, että ruosteettomasta kannattaa maksaa hiukan enemmän..

Minkä verran noi koneet kestää ajoa, eli kannattaako katsoa niitä n. 400.000km ajettuja?
Millos tuohon ruisku tuli? Meinaan vaan, että on varmasti pieniruokaisempi, ja mites onko kaasarien kanssa vikoja? Vai kannattaako ne kaikkein vanhimmat unohtaa jo heti alkuunsa?

Pitäis vaan saada auto nopeasti alle.. Menee muutama viikko jotta saa tuota budjettia korjattua..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ite en ainakaan ostaisi ei muovikylkistä, ne on jotenkin olemattoman näkösiä.. Eikös muovikyljissä ole jo ruiskukoneet kaikissa? vaikokö?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

itse katsoisin noita muovikylkisiä, paremmat penkit yms yms.

ei niitä 400tkm ajettuja kannata katsoa ellei halvalla saa hyvin hoidettua. Noita vähän ajettuja (~250tkm) löytyy niin paljon jo edukkaasti.

Malttaisin sinuna muutaman viikon, koska muutaman satkun säästö kostautuu moninkertaisesti huollon yms. kuluissa. 201:nen on sen verta kevyt auto että alustan osat ei ole vielä 200tkm ajetusta edes suurimmalta osalta väljiä. Tuollainen 400tkm ajettu, siitä saat käytönnössä kaiken vaihtaa jo.


ja ehdottomasti joku max 10 vuotta sitten tuotu saksan tuonti ! niissä hinta-laatu-ruoste suhde älyttömästi parempi kuin jossain suomipelissä. Niitä saat senkin takia halvemmalla vähemmän ajettuja kun niihin ei ole suomalainen omistaja hakannut maalaus ja huoltokuluja :idea:

esimerkki,

- suomi auto, ~90vm ajettu 300-500tkm, maalattu sieltä täältä / kokonaan, huollettu sitä sun tätä isosti suolan takia. Omistaja ei halua myydä alle 3-4te koska on niin paljon upottanut rahaa.

-saksan tuonti, ~90vm ajettu ~200tkm, alusta kuin uusi, ei ruostetta missään, ei suolan väsyttämiä alusta puslia jne. Omistaja osti edukkaasti vaikka työmatkalla saksassa jokunen vuosi sitten. Nyt myynnissä vaikkapa 2te.

Kumman ostat ? :)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nää on näitä ikuisuuskysymyksiä, 50tkm ajelin 190d mallilla. Jotenkin väärin mitoitettu kuskin paikka ja etuistuin ainakin alkupään 82-88 malleissa, penkki on kunnossa ollessaankin aikamoinen lauta. Ratti tulee jalkoihin kiinni ja on suuri ja tunnoton, etenkin kun kilometrejä on paljon mittarissa.
Jos alusta ei ole kunnossa niin auto on aika ikävä ajaa, koskee myös 124 mallia. Hyvässä kunnossa on asiallinen peli mutta huonossa kunnossa painajainen. :shock: Jousitus on kyllä erinomainen näissä, ja diiseleissä parasta on kestävyys ja halpuus.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Kyllä Aapo, olen kuullut kyllä minkälainen tuo auto on. Pieni ja ahdas ja epämukava. Sen takia mulla on tuo ässä, kunhan sen saan joskus kuntoon.. :roll:
Mutta tuolle ei nyt voi mitään. Auto on saatava, ei osaa elää ilman sitä. Ymmärtänette varmaan.. Eikä muita vaihtoehtoja oikeastaan ole, kuin tuo W201.. Kattelin hetki sitten vielä 700-sarjan Volvoa.. :D Sellainen on itellä ollut, ja tykkäsin kovasti.. Mutta.. Mersu on aina Mersu..


öö... muovikylkinen.. Eli käsittää vuosimallit..???

Enköhän mä nyt jo epk usko, kiitoksia vaan kun jaksoit hakata sitä järkeä mun päähän. :D Eli nyt sitten kattellaan noita vähän ajettuja, pyöreästi 2.000 euron autoja. Kuvien perusteella siistejä toki löytyy.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

muovikylkiset o 88-93
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

124-sarjan autoja saa 500-600 eurolla ostaa ihan autoliikkeistäkin nykyään... Juuri oli 590e siisti 200d Rinta-Joupilla.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Nuffield56 kirjoitti:124-sarjan autoja saa 500-600 eurolla ostaa ihan autoliikkeistäkin nykyään... Juuri oli 590e siisti 200d Rinta-Joupilla.
Löytyypi noita 201:kin.. Liekö sitten kuinka siistejä.. Voiko tuolla hinnalla tosiaan saada hyvän w124:sen? Enempi kumminkin tykkään tuosta w201:sen muotoilusta. Pääasia tässä tapauksessa on kuitenkin se, että löytyy siisti, luotettava ja toimiva käyttökulkine.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Nuffield56 kirjoitti:124-sarjan autoja saa 500-600 eurolla ostaa ihan autoliikkeistäkin nykyään... Juuri oli 590e siisti 200d Rinta-Joupilla.
mä en myösään ymmärrä, mistä tämä sitkeä käsitys on peräisin, että hyvästä 124 koppaisesta perusvarusteilla pitäis maksaa 2000 tai yli :roll: joku erikoisempi malli (420E/500E) kaikilla varusteilla, mitä aikanaan on saanut ostaja rastittaa autoa tilatessa nyt vielä vois jotenkin olla käsitettävissä, mutta esim. 230E, 300E, 250D, 300D ilman ilmastointia ja muita herkkuja on max. tonnin auto ja sillä selvä, vaikka olis kuinka puunattu ja vahattu... 200D ja 200E sitten jotain 500 €..

vertaileppa vähän mitä saat muilta merkeiltä sillä 2000 €:lla ja suhteuta sitten tarjonta johonkin 20 vuotta vanhaan mersuun...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

napa kirjoitti:
mä en myösään ymmärrä, mistä tämä sitkeä käsitys on peräisin, että hyvästä 124 koppaisesta perusvarusteilla pitäis maksaa 2000 tai yli :roll:

vertaileppa vähän mitä saat muilta merkeiltä sillä 2000 €:lla ja suhteuta sitten tarjonta johonkin 20 vuotta vanhaan mersuun...
No siis.. Onhan tuo kumminkin "ylemmän keskiluokan auto".. Kait se siitä johtuu, että "hienon" auton ajatellaan maksavan paljon. Ja koska noita on huomattavan paljon myynnissä, niin ne halvimmat on useimmiten niitä romuja?? Toki siellä on varmasti niitä helmiäkin, mutta ne katoaa helposti tuon massan joukkoon.

No, harkitsin hetken aikaa sitä Volvoa. Tuttu kapine kun on. Mutta, muut merkit ei enää kiinnosta niin aivan sama. Ja Mersut ON hyviä, joten miksi edes pitäisi muita katsella? Kait sitä joku halpa vähän ajettu Toyotakin olisi hyvä ja luotettava, mutta onhan se jo kokonaan erityylinen autokin.
jokurandom kirjoitti: ..on meinaan tuo 124 jo sen verran auton näköinen ja kokoinen, että sitä ei raaski ihan holtittomasti pitää, eli vaatii myös eritasoista huolenpitoa.
Eli auto tulee siis kakkosautoksi, en tarkoita että sen hoitaminen kokonaan laiminlyödään. Mutta jos se vähän viivästyy, niin se ei haittaa. Onhan tuo kumminkin tuollainen "halpa pikku auto".
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kaveri osti viime viikolla -96 mallisen 960 farkku volvon 2,5 litraisella kutosella ja maksoi siitä tuon paritonnia... on se kuitenkin eri tasolla, kuin joku yli 20 vuotta vanha -87 mallinen 200D/200E :wink: siis niistäkin jotku pyytää vielä sen 2000...

itse en kyllä pitänyt volvosta, ajoasento oli aivan hanurista, pää katossa ja ratti jossain ihan jaloissa, kun penkin sääti taakse ja ala asentoon, missään muussa autossa en ole törmännyt vielä noin ihmeelliseen ajoasentoon :? jopa fiat 600 saan paremman ja luonnollisemman ajoasennon...

tottahan jos jostakin löytää oikeasti hyvän 124 koppaisen, niin siitä voi vähän maksaakkin, mutta usein ne tahtoo olla niitä "naamioituja paskoja", kuka sitä nyt hyvää autoaan olis myymässä, jotain vikaa niissä täytyy olla, jos siitä pitää eroon päästä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:kaveri osti viime viikolla -96 mallisen 960 farkku volvon 2,5 litraisella kutosella ja maksoi siitä tuon paritonnia... on se kuitenkin eri tasolla, kuin joku yli 20 vuotta vanha -87 mallinen 200D/200E :wink: siis niistäkin jotku pyytää vielä sen 2000...

itse en kyllä pitänyt volvosta, ajoasento oli aivan hanurista, pää katossa ja ratti jossain ihan jaloissa, kun penkin sääti taakse ja ala asentoon, missään muussa autossa en ole törmännyt vielä noin ihmeelliseen ajoasentoon :? jopa fiat 600 saan paremman ja luonnollisemman ajoasennon...

tottahan jos jostakin löytää oikeasti hyvän 124 koppaisen, niin siitä voi vähän maksaakkin, mutta usein ne tahtoo olla niitä "naamioituja paskoja", kuka sitä nyt hyvää autoaan olis myymässä, jotain vikaa niissä täytyy olla, jos siitä pitää eroon päästä...

sehän muuten menee nykyisin niin että.....vanhat markat muuttui tuossa vuosituhannen vaihteessa euroiksi...ihan oikeesti hei, vanhat paskat joita myytiin kossupullon hinnalla maksaa nykyisin min.1000€...vi**u kuin tyhmiä nää ihmiset on ton rahan kanssa....

ps.katselin aikanaan pojalleni autotalliin purkuoperaatioksi solifer suzuki pv mopoa....siis sellaista jonka kundi olis voinu purkaa ja tutkia mitä kone on syönyt...itsellä oli sellainen 80 luvun alussa ja muistan tarkkaan että se maksoi uutena 3200mk....nyt pyydetään 82vm pv:stä 500-800€...ja kaikki on paskana, yleensä myynti-ilmoituksessa lukee "se ja tämä rikki"...halooo.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos budjetti on 2000 e ja auton koolla ja kapasiteetilla ei juuri ole väliä, ehdottomasti katsoisin myös W201:stä. Vaikka 200 D:tä saisikin alle tonnilla, ne eittämättä ovat paljon ajettuja ja eivät-välttämättä-kovin-hyvin-pidettyjä.

W201:llä on ylejään ajettu paljon pienempiä suoritteita ja voitaneen sanoa että on suurempi mahdollisuus löytää parempi yksilö tuosta mallisarjasta samalla hintaa.

Kunnossa ollessaan W201 on mielestäni hyvä ajettava, se ei omasta mielestäni kallistele niin paljon nopeassa ajossa kuin W124, vakioalustoilla siis. Tosin aikaa siitä on kun 1986 190 D:llä päästelin...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

eemeli 210 kirjoitti: sehän muuten menee nykyisin niin että.....vanhat markat muuttui tuossa vuosituhannen vaihteessa euroiksi...ihan oikeesti hei, vanhat paskat joita myytiin kossupullon hinnalla maksaa nykyisin min.1000€...vi**u kuin tyhmiä nää ihmiset on ton rahan kanssa....
Halvimpien käytettyjen hinnat ovat kyllä nousseet. Sen lisäksi luonnonvara nimeltä "katsastettu parin-kolmensadan auto" alkaa olla historiaa. Niitä sai vielä kolme-neljä vuotta sitten, nykyään alkaa olla tosi hiljaista. 2006 ostin seitsemälläkympillä leimassa olevan D-Kadettin johon sai päivän hitsailulla vielä toisenkin leiman. Ei taida enää onnistua tuollainen. Tuon seuraaja oli sadanviidenkympin katsastamaton W123, johon sai heittämällä leiman. Kun viime vuodenvaihteen tienoilla tuli taas auton hankinta ajankohtaiseksi, totesin ettei tätä hintaluokkaa ole enää olemassa.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

napa kirjoitti: itse en kyllä pitänyt volvosta, ajoasento oli aivan hanurista, pää katossa ja ratti jossain ihan jaloissa, kun penkin sääti taakse ja ala asentoon, missään muussa autossa en ole törmännyt vielä noin ihmeelliseen ajoasentoon :? jopa fiat 600 saan paremman ja luonnollisemman ajoasennon...
Ja tällasesta sitte pitäis 2000 € maksaa? Olisko sekin raha parempi pistää suoraan laatuautoon?
napa kirjoitti:tottahan jos jostakin löytää oikeasti hyvän 124 koppaisen, niin siitä voi vähän maksaakkin, mutta usein ne tahtoo olla niitä "naamioituja paskoja", kuka sitä nyt hyvää autoaan olis myymässä, jotain vikaa niissä täytyy olla, jos siitä pitää eroon päästä...
Tällä logiikalla myös vuoden vanhat käytetyt autot on täysin p**koja. Kukas sitä nyt hyvää ehjää autoaan vaihtais? Varsinkaan vuoden vanhaa!

Ehkä ajot vähenee, eikä halua maksaa dieselveroa tai on vaan hinku saada joku toisenlainen Mersu käyttöön, esim. farmari sedanin tilalle. Tai joku hyvä löytö on jo tullut pihalle. Jotkut kuulemma kyllästyvät Mersuihin ja vaihtavat merkkiä, jopa vaimon painostuksesta. Onhan näitä syitä, eikä ne kaikki myytävät suinkaan ole romuja.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Sami H. kirjoitti: Olisko sekin raha parempi pistää suoraan laatuautoon?
Tai laatuauton kunnostamiseen? :lol:

Edelleenkään en väitä, että tuo 124 olisi huono auto tai vastaavaa..
Ei vaan omaa silmää niin miellytä, ehkä jäänyt traumoja tutun 124:sesta..?
124 on sitä paitsi jo mielestäni auton näköinen ja kokoinen, ja ollutkin hieman varakkaampien auto. Tuollaisesta tarvii jo huolehtiakin eri tavalla kuin nuista "romuista".. Eli käyttö/ylläpito kustannukset huomattavasti(?) korkeammat.

Näillä näkymin se tulee olemaan joku siisti W201, ei ole oikein muutakaan keksinyt..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

karkeesti sanoisin, että raha ratkasee. se on fakta. mitä kalliimpi auto on, sen parempi se on. poislukien poikkeukset, niin ku vaikka jotkut erikoismallit ja harvinaisuudet. mutta jos mennään peruslinjaa, niin rahalla saa. joskus voi käydä säkä ja voi löytää keskihintoja halvemmalla hakemaansa. joskus taas menee lankaan ja luulee saavansa keskivertoa paremman halvemmalla hinnalla, mutta saakin vaan hyvin naamioidun kasan paskaa.

tonnilla saa tonnin auton, kolmella tonnilla saa jo kolmen tonnin auton. ja näissä on jo eroa.

w201 suht koht kunnossa olevana on hyvä peli. pieni ja ahdas se on. ja imudiiselinä laiska, mutta aikas varma kulkine jos tarkotuksena on päästä paikasta A paikkaan B, edes jonkinmoisella autolla. pesee kyllä saman ikäiset wolkkarit ja ja ooppleit ja skodat ja muut vastaavat jne jne mennen tullen. hieno peli ja diiselinä pieni ruokanen.

aurauskulmat ja alustan nivelet vaikuttaa todella paljon auton käytökseen. riittävästi alustassa virheitä, niin koko auto on ihan huono. mutta, jos alusta on kunnossa, niin ajettavuus on hyvää. ruosteita noi nyt kerää varsinkin suomiautoina, mutta jos näyttää yleisilmeeltään kohtuulliselta, niin kannattaa harkita. tekniikan puolesta tarkistaisin, että moottori toimii, eikä naputa, taikka puske sinistä savua ja muutenkin kuulostaa normaalilta. loota ei rallattele liikoja, perä ei vingu ja muutenkin, että nesteet pysyy edes euurin piirtein siellä, missä pitääkin. vanhoissa mersuissa peräöljyt aina valskaa pikkasen. (jos perä on kuiva, niin se on tyhjä.) jos noi kaikki on kunnossa, niin pahasti ei voi mennä pieleen. kaikki herkut ja lisävarusteet toimii, jos on toimiakseen. pikkuvikoja yleensä, alipainevuotoja ja kontaktihäiriöitä.

tälläsiä juttuja tuli mieleen pikkukoppasesta. kaikenkaikkiaan kelpo peli.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1193
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

W201 on ihan yhtä tilava kuskille kuin isommatkin Mersut.Takatilat ovat ne mitä on aina moitittu.Se parani hieman 1988,jolloin tuli myös muovihelmat ja hieman paremmat penkit..eikä sitten juuri muuta.Kyllä se on ihan täyttä Mersulaatua,w201.Monet vähättelevät pienemmän koon vuoksi,vaikka eivät ole koskaan ajaneetkaan.

Alustan osathan on samat kuin w124,eikä mielestäni häpeä vertailussa mitä ajettavuuteen tulee.Aika samanlainen tuntuma ja näkymä siellä on molemmissa.Ehdoton plussa pikkumersulle on se,että helpommin löytää koriltaan kunnollisen,jostain syystä.

Mielestäni tärkein kriteeri auton ostossa on se,miten sitä on pidetty.300-400tkm ajettu voi olla hyvä ostos,jos ed.omistaja jo vaihdattanut alustan osia ym.,sensijaan että ostaa vähemmän ajetun,jolle ei ole paljon tehty.Siinä menee äkkiä auton hinta korjaamiseen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Perkele..

Ei pitäis liikaa kattella noita Mersujen kuvia.. Alkaa kummasti polttelemaan. :D Ja tuppaa tulla kateltua noita ilmotuksiakin enemmän tunteella kuin järjellä.

Jotenkin on alkanut jo tuo 124:kin näyttämään miellyttävältä.. :shock: Prkl... Pidin sitä niin rumana ennen. Onhan se sitä edelleen, mutta tietyt yksilöt ovat todella komeita. Ei-muovikylkiset mallit valkoisella värillä... Semmosen kun löytäis hyvän. Kummasti on tuo budjettikin noussut siitä alle tuhannesta eurosta hiukan päälle kahteen tuhanteen euroon, kun on noita kattellu.. Ja sitä on alkanu harkita, että lähtis hiukan pidemmälle kahtomaan. Tuppaa jotensakin nuo paremmat(?) yksilöt olemaan tuolla keski-Suomen tienoilla.

Ei kai nuo 124:set kovin huonoja ole..? Pelkään vähän, että tässä käy samalla tavalla kun tuon ässän kohdalla, eli tulee ostettua auto sen mukaan mikä tuntuu hyvältä, miettimättä järjellä kovin paljoo. :D
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Vastaa Viestiin