keskuslukituksen pumppu slk

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jormakaski
Sisäänajossa
Sisäänajossa

keskuslukituksen pumppu slk

Viesti Kirjoittaja jormakaski »

keskuslukituksen pumppu saanu kosteusvaurion(veho)pystyykö itte laittaa ja löytyy halpaa varaosaa vai pitääkö taas viedä veholle?piti ostaa auto mikä toimii duuniajoon,nyt on menny alle puolessa vuodessa 4500€ kaikkeen kivaan sähkövikaan..
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Lueppas tuolta Benzworldista http://www.benzworld.org/forums/r170-slk-class/
Siellä on paljon juttua noista SLK:n tyyppivioista.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"

Älä vie Veholle!

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Mulla oli sama kosteusvaurio, ja se korjautui muutamalla kympillä. Jostain tältä foorumilta löytyy varmaan viimesyksyinen keskustelu aiheesta, siinä oli myös linkki tuon vian saksalaisiin kuvallisiin korjausohjeisiin.

Lyhyesti: vika on joko pumppuyksikön sähköliittimessä ja/tai sen elektroniikkaa ohjaavassa piirilevyssä. Itse pumppu on yksinkertainen sähkömoottori ja tuskin hajoaa. Osat on helppo irroittaa ja avata pöydälle. Nyt viet piirilevyn (sähköpistukkeen toinen puoli on siinä mukana, toisen johdon päässä olevan voit itse suihkia elektroniikkasuihkeella) johonkin elektroniikkakorjaamoon (mä käytin espoolaista Videoteko-nimistä kotikorjaamoa), jossa käyvät levyn läpi, putsaavat ja tarvittaessa juottavat kuntoon syöpyneet kohdat. Suojalakka päälle ja kiinni autoon! Ammattitaitoinen korjaaja ei kaipaa mitään kytkentäkaavoja tms., kunhan vain katsoo että sähkö kulkee siellä missä pitääkin.

P.S. Mun samanikäisessä autossa ei ole maahantuonnin jälkeen näinä enimmäisenä parina vuonna ollut mitään (muita) elektroniikka- tai muitakaan vikoja. Se on kyllä hyvin vähän ajettu, mutta ollut mulla ympärivuotisessa kovassa käytössä.
P.S.2. Kun olet saanut pumpun taas toimimaan, varmista joka kerta takaluukku avatessasi, etteivät tiivisteessä sen ylänurkissa olevat pikku venttiilit ole tukossa! Jos niissä on neulasia tms., katolta valuva sadevesi menee takakonttiin kastelemaan pumpun uudelleen, eikä venttiileistä alas kadulle. Pumpun voi myös irrottaa sen ikikosteana pitävästä sen ympärillä olevasta pesusienestä ja jättää ilmavasti lokeroonsa irti lattiasta esim. styrox-palojen varaan. Pesusienen voit heittää pois!
Vastaa Viestiin