W203 CDI VM;00 outo käytös?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hapsutakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
Paikkakunta: pyhäjärvi

W203 CDI VM;00 outo käytös?

Viesti Kirjoittaja hapsutakki »

Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 4600 r/min
niin moottori sammuu itsestään,vain virrat jää päälle,
eikös sen pitäisi vain alkaa ""rykimään?
kone 220CDi.
janne06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: La 08.11.2008 12:35
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja janne06 »

viitanneisko vähän suuttimiin, lähteekö helposti uudelleen käyntiin vai pitääkö starttailla pidempään
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

100 eri syytä.Se pittää kuulemma viedä testeriin.Ei enää virtakynällä näiden vaivoja näe
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
hapsutakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
Paikkakunta: pyhäjärvi

Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 4600

Viesti Kirjoittaja hapsutakki »

Kyllä lähtee heti uudestaan käyntiin,muistaakseni käyttää
ERS merkkivaloa päällä,ja jää ""vikavalo""päälle,
sammuttaa sen kun ollut 2min auto sammuksissa.
Eikä pala sen jälkeen.Olisko polttoaineen saanti vaikeuksia,
jossain vaiheessa?mitä asennuksia sieltä tietokoneen puolelta saa asennettua?onko siellä jotain nopeus estoja jne ??????
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Mulla entisessä autossa teki noin myös. Normaali ajossa ei tehnyt ongelmia, mutta reilussa kiihdytyksessä syttyi ers valo ja auto sammui. Mersulla laittoivat uuden Rail venttiilin.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Oisko se merkkivalo EPC? Engine power control. Raili paineet karkas mullakin edellisessä lastun jälkeen ja vaiva paheni ajan myötä. Miedompi lastu sisälle ni sillä loppui nuo vaivat mulla.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
hapsutakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
Paikkakunta: pyhäjärvi

Kyllä lähtee heti uudestaan käyntiin,muistaakseni käyttää

Viesti Kirjoittaja hapsutakki »

Oikein!!!!EL.POWER CONTROL """EPC""" tulee tosiaan teksti,
ja nyt näyttäis siltä että oire tällä hetkellä kakkkosella kiihdyttäessä.?
Onko siis "kakun puute?vai mikä?missä tuo ""rail venttiili?ja paljonkohan maksaa?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Kyllä lähtee heti uudestaan käyntiin,muistaakseni käyttä

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

hapsutakki kirjoitti:Oikein!!!!EL.POWER CONTROL """EPC""" tulee tosiaan teksti,
ja nyt näyttäis siltä että oire tällä hetkellä kakkkosella kiihdyttäessä.?
Onko siis "kakun puute?vai mikä?missä tuo ""rail venttiili?ja paljonkohan maksaa?
Onko lastutettu?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=epc
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Oisko se merkkivalo EPC? Engine power control. Raili paineet karkas mullakin edellisessä lastun jälkeen ja vaiva paheni ajan myötä. Miedompi lastu sisälle ni sillä loppui nuo vaivat mulla.

:oops: Kirjoitus virheitä. Kiireissään kun kirjoittelee, eikä tarpeeksi tarkkaan lue/ajattele.
Mul oli myös entinen lastutettu. Rail venttiilin vaihdon jälkeen pelasi täysin moitteetta, eli ei mun mielestä tarvii lastua pienentää. Sanoivat huollossa, että venttiili ajan myötä alkaa jumittua. Osan alkuperäis hinta oli joku n.250e. Itse voi kyl vaihtaa, on ihan helppo juttu.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 652#584652

Tuolla tuikku selittänyt ongelmasta :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

markkumara kirjoitti:Oisko se merkkivalo EPC? Engine power control. Raili paineet karkas mullakin edellisessä lastun jälkeen ja vaiva paheni ajan myötä. Miedompi lastu sisälle ni sillä loppui nuo vaivat mulla.

:oops: Kirjoitus virheitä. Kiireissään kun kirjoittelee, eikä tarpeeksi tarkkaan lue/ajattele.
Mul oli myös entinen lastutettu. Rail venttiilin vaihdon jälkeen pelasi täysin moitteetta, eli ei mun mielestä tarvii lastua pienentää. Sanoivat huollossa, että venttiili ajan myötä alkaa jumittua. Osan alkuperäis hinta oli joku n.250e. Itse voi kyl vaihtaa, on ihan helppo juttu.
Niitä osia ei kannata ihan suin päin ostella.Vaihda ristiin samanlaisesta moottorista.Helppo testi jos vain löydät elinten vaihtajan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Latejii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 24.02.2010 04:28
Paikkakunta: Oulu

Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?

Viesti Kirjoittaja Latejii »

Itselläni korjautui kun tänään vaihdoin polttoainelinjan O-renkaat. Suosittelen lämpimästi, varmasti halvin vaihtoehto ja suurella todennäköisyydellä ei vittuile enää.
hapsutakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
Paikkakunta: pyhäjärvi

Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 4600

Viesti Kirjoittaja hapsutakki »

Kyllä on lastutettu,jollain uudella ohjelmalla.
Tuo EPC valo tosiaan syttyy kakkkos vaihteella kiihdyttäessä,onneksi ei ainakaan vielä isommilla vaihteilla?
noloa olis jos rekkaa ohittaessa auto menisi vikatilaan,
voisi tulla kiirus??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 46

Viesti Kirjoittaja tuikku »

hapsutakki kirjoitti:Kyllä on lastutettu,jollain uudella ohjelmalla.
Tuo EPC valo tosiaan syttyy kakkkos vaihteella kiihdyttäessä,onneksi ei ainakaan vielä isommilla vaihteilla?
noloa olis jos rekkaa ohittaessa auto menisi vikatilaan,
voisi tulla kiirus??
No, jos kakkosella ohittelet rekkoja satasen rajoituksella, niin elä kierrätä sinne "tappiin".

Kukas on ohjelman laittaja ?

Vika saattaisi olla siellä railputken kuskinpuolipäässä - anturissa siis...
Jos vaivaa esiintyy vaan vaihteilla 1-3 korkeintaan, niin on se helppo ohjelmasta korjatakkin.
Mutta se ohjelman muutos ei tieten sitä mekaanista vaivaa korjaa, mutta moottorin käytöstä muutetaan niin, ettei vikatilaa pääse em syystä tulemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Eräs 200cdi (aj.n290tkm) ei tullut kuntoon ennenkuin vaihdettiin korkeapaine pumppuun uudet tiivisteet, ohjelmallinen korjaus auttoi vain hetken..

Omastani jäi kerran suutin auki tommosen o-renkaasta lähteneen kumin takia, autolla oli ajettu sillon vasta 90tkm..

200cdikumit:
Kuva[/img]

Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56
tiivisteet saa esim Kl-varaosista hintaan n.25-30e
Kuva

Kuva
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.

Sama oli myös polttoaineen siirtopumpussa, siihen ei hitsaus auttanut, vaan tilasin uuden.

Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuplat
Viimeksi muokannut joskami, Ti 04.05.2010 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.

Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.

Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
pari syytä pumpun nopean kulumisen mitä tullut vastaan, vettä tai jotain mutta nestettä poltoainessa mikä ei sinne kuulu,
joskus hajonesta pumpusta irti lähtenyttä mettali hitua jäänyt kiertoon, muita epäpuhtauksia, (huono suodatin)
pumppu pyörinyt kuivana sopii tohon 31(otettu jostain toisesta kun pumppu vaihdettu leikaamisen takia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

joskami kirjoitti:
Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.

Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
Jos joku osaa pistää minulle linkkiä noista ebayn täydellisistä 70 euron huoltosarjoista, niin olisin kiitollinen. Tosiaan jos tuohon hintaan saa pumppuun uudet sisuskalut, niin huoltosarja samantien tilaukseen.

Ainoastaan mitä minä löydän on näitä uudistettuja pumppuja.

korkeapainepumppu
220.128 Black Mirror
Avatar
Takapenkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 11.04.2005 15:46

Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?

Viesti Kirjoittaja Takapenkki »

Latejii kirjoitti:Itselläni korjautui kun tänään vaihdoin polttoainelinjan O-renkaat. Suosittelen lämpimästi, varmasti halvin vaihtoehto ja suurella todennäköisyydellä ei vittuile enää.
Alkoiko toimimaan heti kun oli uudet o-renkaat vaihdettu,vaiko muutaman "täyskaasuvedon" jälkeen ?? Ite vaihtanut kaikki o-renkaat,putket,tiivisteet,suodattimet, kaikki,mutta sammuu vain... vedätettäessä,ei muuten.
smonorro
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 31.08.2021 17:17

Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?

Viesti Kirjoittaja smonorro »

Tuli ongelma w203 cdi om611 ettei lähenyt lämpämänä käyntiin,sain käyntiin lämpimänä mäkisartilla. Sitten jätti tielle kun motarille mennessä polkaisin tallan pohjaan. Ja hinausauto vei korjaamolle. Korjaamo vaihtoi polttoaine pumpun ja suodattimen hintaan 500e, ja kun auton sain niin sama ongelma. Nyt tilasin korkeapainepumpun 250e ja itse ajattelin vaihtaa, kun ei noihin korjaamoihin voi luottaa
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1236
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

smonorro kirjoitti: Ti 31.08.2021 17:25 Tuli ongelma w203 cdi om611 ettei lähenyt lämpämänä käyntiin,sain käyntiin lämpimänä mäkisartilla. Sitten jätti tielle kun motarille mennessä polkaisin tallan pohjaan. Ja hinausauto vei korjaamolle. Korjaamo vaihtoi polttoaine pumpun ja suodattimen hintaan 500e, ja kun auton sain niin sama ongelma. Nyt tilasin korkeapainepumpun 250e ja itse ajattelin vaihtaa, kun ei noihin korjaamoihin voi luottaa
Elä nyt uudestaan vaihda sitä pumppua, vaikka korjaamo olisikin vaihtanut väärän osan.
Vai vaihtoiko ne matalapainepumpun?
Diagnoosille voisi kyllä kysyä syytä jos niin on, en ole kuullut että olisi ikinä hajonnut näistä.
Vastaa Viestiin