W203 CDI VM;00 outo käytös?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
- Paikkakunta: pyhäjärvi
W203 CDI VM;00 outo käytös?
Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 4600 r/min
niin moottori sammuu itsestään,vain virrat jää päälle,
eikös sen pitäisi vain alkaa ""rykimään?
kone 220CDi.
niin moottori sammuu itsestään,vain virrat jää päälle,
eikös sen pitäisi vain alkaa ""rykimään?
kone 220CDi.
100 eri syytä.Se pittää kuulemma viedä testeriin.Ei enää virtakynällä näiden vaivoja näe
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 4600
Kyllä lähtee heti uudestaan käyntiin,muistaakseni käyttää
ERS merkkivaloa päällä,ja jää ""vikavalo""päälle,
sammuttaa sen kun ollut 2min auto sammuksissa.
Eikä pala sen jälkeen.Olisko polttoaineen saanti vaikeuksia,
jossain vaiheessa?mitä asennuksia sieltä tietokoneen puolelta saa asennettua?onko siellä jotain nopeus estoja jne ??????
ERS merkkivaloa päällä,ja jää ""vikavalo""päälle,
sammuttaa sen kun ollut 2min auto sammuksissa.
Eikä pala sen jälkeen.Olisko polttoaineen saanti vaikeuksia,
jossain vaiheessa?mitä asennuksia sieltä tietokoneen puolelta saa asennettua?onko siellä jotain nopeus estoja jne ??????
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Oisko se merkkivalo EPC? Engine power control. Raili paineet karkas mullakin edellisessä lastun jälkeen ja vaiva paheni ajan myötä. Miedompi lastu sisälle ni sillä loppui nuo vaivat mulla.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Kyllä lähtee heti uudestaan käyntiin,muistaakseni käyttää
Oikein!!!!EL.POWER CONTROL """EPC""" tulee tosiaan teksti,
ja nyt näyttäis siltä että oire tällä hetkellä kakkkosella kiihdyttäessä.?
Onko siis "kakun puute?vai mikä?missä tuo ""rail venttiili?ja paljonkohan maksaa?
ja nyt näyttäis siltä että oire tällä hetkellä kakkkosella kiihdyttäessä.?
Onko siis "kakun puute?vai mikä?missä tuo ""rail venttiili?ja paljonkohan maksaa?
Re: Kyllä lähtee heti uudestaan käyntiin,muistaakseni käyttä
Onko lastutettu?hapsutakki kirjoitti:Oikein!!!!EL.POWER CONTROL """EPC""" tulee tosiaan teksti,
ja nyt näyttäis siltä että oire tällä hetkellä kakkkosella kiihdyttäessä.?
Onko siis "kakun puute?vai mikä?missä tuo ""rail venttiili?ja paljonkohan maksaa?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=epc
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Oisko se merkkivalo EPC? Engine power control. Raili paineet karkas mullakin edellisessä lastun jälkeen ja vaiva paheni ajan myötä. Miedompi lastu sisälle ni sillä loppui nuo vaivat mulla.
Kirjoitus virheitä. Kiireissään kun kirjoittelee, eikä tarpeeksi tarkkaan lue/ajattele.
Mul oli myös entinen lastutettu. Rail venttiilin vaihdon jälkeen pelasi täysin moitteetta, eli ei mun mielestä tarvii lastua pienentää. Sanoivat huollossa, että venttiili ajan myötä alkaa jumittua. Osan alkuperäis hinta oli joku n.250e. Itse voi kyl vaihtaa, on ihan helppo juttu.

Mul oli myös entinen lastutettu. Rail venttiilin vaihdon jälkeen pelasi täysin moitteetta, eli ei mun mielestä tarvii lastua pienentää. Sanoivat huollossa, että venttiili ajan myötä alkaa jumittua. Osan alkuperäis hinta oli joku n.250e. Itse voi kyl vaihtaa, on ihan helppo juttu.
Niitä osia ei kannata ihan suin päin ostella.Vaihda ristiin samanlaisesta moottorista.Helppo testi jos vain löydät elinten vaihtajan.markkumara kirjoitti:Oisko se merkkivalo EPC? Engine power control. Raili paineet karkas mullakin edellisessä lastun jälkeen ja vaiva paheni ajan myötä. Miedompi lastu sisälle ni sillä loppui nuo vaivat mulla.
Kirjoitus virheitä. Kiireissään kun kirjoittelee, eikä tarpeeksi tarkkaan lue/ajattele.
Mul oli myös entinen lastutettu. Rail venttiilin vaihdon jälkeen pelasi täysin moitteetta, eli ei mun mielestä tarvii lastua pienentää. Sanoivat huollossa, että venttiili ajan myötä alkaa jumittua. Osan alkuperäis hinta oli joku n.250e. Itse voi kyl vaihtaa, on ihan helppo juttu.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?
Itselläni korjautui kun tänään vaihdoin polttoainelinjan O-renkaat. Suosittelen lämpimästi, varmasti halvin vaihtoehto ja suurella todennäköisyydellä ei vittuile enää.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su 14.01.2007 23:07
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 4600
Kyllä on lastutettu,jollain uudella ohjelmalla.
Tuo EPC valo tosiaan syttyy kakkkos vaihteella kiihdyttäessä,onneksi ei ainakaan vielä isommilla vaihteilla?
noloa olis jos rekkaa ohittaessa auto menisi vikatilaan,
voisi tulla kiirus??
Tuo EPC valo tosiaan syttyy kakkkos vaihteella kiihdyttäessä,onneksi ei ainakaan vielä isommilla vaihteilla?
noloa olis jos rekkaa ohittaessa auto menisi vikatilaan,
voisi tulla kiirus??
Re: Mistähän johtuu?kun kiihdyttää punaisen rajalle (noin 46
No, jos kakkosella ohittelet rekkoja satasen rajoituksella, niin elä kierrätä sinne "tappiin".hapsutakki kirjoitti:Kyllä on lastutettu,jollain uudella ohjelmalla.
Tuo EPC valo tosiaan syttyy kakkkos vaihteella kiihdyttäessä,onneksi ei ainakaan vielä isommilla vaihteilla?
noloa olis jos rekkaa ohittaessa auto menisi vikatilaan,
voisi tulla kiirus??
Kukas on ohjelman laittaja ?
Vika saattaisi olla siellä railputken kuskinpuolipäässä - anturissa siis...
Jos vaivaa esiintyy vaan vaihteilla 1-3 korkeintaan, niin on se helppo ohjelmasta korjatakkin.
Mutta se ohjelman muutos ei tieten sitä mekaanista vaivaa korjaa, mutta moottorin käytöstä muutetaan niin, ettei vikatilaa pääse em syystä tulemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eräs 200cdi (aj.n290tkm) ei tullut kuntoon ennenkuin vaihdettiin korkeapaine pumppuun uudet tiivisteet, ohjelmallinen korjaus auttoi vain hetken..
Omastani jäi kerran suutin auki tommosen o-renkaasta lähteneen kumin takia, autolla oli ajettu sillon vasta 90tkm..
200cdikumit:
[/img]
Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56
tiivisteet saa esim Kl-varaosista hintaan n.25-30e


Omastani jäi kerran suutin auki tommosen o-renkaasta lähteneen kumin takia, autolla oli ajettu sillon vasta 90tkm..
200cdikumit:

Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56
tiivisteet saa esim Kl-varaosista hintaan n.25-30e


* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.joskami kirjoitti: [ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_rail1.jpg] ][/URL]
[ [url=http://i13.photobucket.com/albums/a283/joskami/th_rail2-1.jpg] ][/URL]
Sain hiukan tekohengitettyä.
Sama oli myös polttoaineen siirtopumpussa, siihen ei hitsaus auttanut, vaan tilasin uuden.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
tuplat
Viimeksi muokannut joskami, Ti 04.05.2010 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.
Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
pari syytä pumpun nopean kulumisen mitä tullut vastaan, vettä tai jotain mutta nestettä poltoainessa mikä ei sinne kuulu,joskami kirjoitti:Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.
Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
joskus hajonesta pumpusta irti lähtenyttä mettali hitua jäänyt kiertoon, muita epäpuhtauksia, (huono suodatin)
pumppu pyörinyt kuivana sopii tohon 31(otettu jostain toisesta kun pumppu vaihdettu leikaamisen takia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Jos joku osaa pistää minulle linkkiä noista ebayn täydellisistä 70 euron huoltosarjoista, niin olisin kiitollinen. Tosiaan jos tuohon hintaan saa pumppuun uudet sisuskalut, niin huoltosarja samantien tilaukseen.joskami kirjoitti:Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.
Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
Ainoastaan mitä minä löydän on näitä uudistettuja pumppuja.
korkeapainepumppu
220.128 Black Mirror
- Takapenkki
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ma 11.04.2005 15:46
Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?
Alkoiko toimimaan heti kun oli uudet o-renkaat vaihdettu,vaiko muutaman "täyskaasuvedon" jälkeen ?? Ite vaihtanut kaikki o-renkaat,putket,tiivisteet,suodattimet, kaikki,mutta sammuu vain... vedätettäessä,ei muuten.Latejii kirjoitti:Itselläni korjautui kun tänään vaihdoin polttoainelinjan O-renkaat. Suosittelen lämpimästi, varmasti halvin vaihtoehto ja suurella todennäköisyydellä ei vittuile enää.
Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?
Tuli ongelma w203 cdi om611 ettei lähenyt lämpämänä käyntiin,sain käyntiin lämpimänä mäkisartilla. Sitten jätti tielle kun motarille mennessä polkaisin tallan pohjaan. Ja hinausauto vei korjaamolle. Korjaamo vaihtoi polttoaine pumpun ja suodattimen hintaan 500e, ja kun auton sain niin sama ongelma. Nyt tilasin korkeapainepumpun 250e ja itse ajattelin vaihtaa, kun ei noihin korjaamoihin voi luottaa
Re: W203 CDI VM;00 outo käytös?
Elä nyt uudestaan vaihda sitä pumppua, vaikka korjaamo olisikin vaihtanut väärän osan.smonorro kirjoitti: ↑Ti 31.08.2021 17:25 Tuli ongelma w203 cdi om611 ettei lähenyt lämpämänä käyntiin,sain käyntiin lämpimänä mäkisartilla. Sitten jätti tielle kun motarille mennessä polkaisin tallan pohjaan. Ja hinausauto vei korjaamolle. Korjaamo vaihtoi polttoaine pumpun ja suodattimen hintaan 500e, ja kun auton sain niin sama ongelma. Nyt tilasin korkeapainepumpun 250e ja itse ajattelin vaihtaa, kun ei noihin korjaamoihin voi luottaa
Vai vaihtoiko ne matalapainepumpun?
Diagnoosille voisi kyllä kysyä syytä jos niin on, en ole kuullut että olisi ikinä hajonnut näistä.