Terve!
Moottori on 5.0 v8 W140 mallista.
Olen tuossa kevään aikana putsaillut ja huoltanut kyseistä kulkinetta kesän ajeluihin ja nyt tuossa vielä noita huohotus letkuja aloin putsaamaan sieltä löytyikin epämiellyttävä yllätys.
Nimittäin tuo apukuskin puoleisesta venttilikopasta lähtevä huohotin letku joka menee imusarjaan on aivan tukossa. Sain irroitettua ja puhdistettua sen tuohon imusarjan päälläolevaan mutkaan saakka.Nyt en kuitenkaan uskaltanut sitä viimmeistä letkunpätkää kiskoa irti kun ei näy tuonne imusarjan sisään et miten se on kiinni ja saako sen kuinka takaisin kiinni.
Kysyisinkin nyt, että mikä neuvoksi ja miten tuo huohotus oikeasti toimii meneekö tuo venttiilikoneesta tuleva paine vapaasti tuonne imusarjaan, ja onko sillä merkitystä?
Moottorin huohotus letku
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

merkitystä niillä varmasti on jokaisella letkulla.
kävin itse juuri kyselemässä omaan letkuja kehäIII sijaitsevasta mb korjaamosta ja omistaja sanoi että letkut kannattaa kaikkinensa vaihtaa 200tkm välein...
ne kuulemma tukkeutuu,haurastuu ja tulee vuotoja, luttaantuvat mutkien kohdalta jne. aiheuttavat kuulemma 80% käyntihäiriöistä.
kävin itse juuri kyselemässä omaan letkuja kehäIII sijaitsevasta mb korjaamosta ja omistaja sanoi että letkut kannattaa kaikkinensa vaihtaa 200tkm välein...
ne kuulemma tukkeutuu,haurastuu ja tulee vuotoja, luttaantuvat mutkien kohdalta jne. aiheuttavat kuulemma 80% käyntihäiriöistä.
Opel, "weird lieben autos"....