Tarkoitus on vaihtaa C 180 öljyt (vm. 1994, ajettu 208 000). Lieneekö merkillä väliä kunhan öljy täyttää ohjekirjan vaatimukset?
Edellisestä öljynvaihdosta on kulunut huoltokirjan mukaan jo noin 16 000 km. Itse ajan 10 000-12 000 km vuoteen, joten öljyt tulee vaihdettua kerran vuoteen joka tapauksessa. Tarkoitus ei ole laittaa Mobilin Rally Formulaa vaan jotain Sunaco/vai mikähän se oli. Joka tapauksessa "halpaa", lienee jenkkiläistä alkuperää......
Kuinka tarkka on yli 200 000 km ajettu pikkumersu öljyistä, teenkö karhunpalveluksen säästämällä jonkun kympin?
Kuinka tarkka W202 öljyistä?
Kuinka tarkka W202 öljyistä?
MB C 180 vm. 1994
Jos kerran ajat vain 10-12tkm vuodessa, niin eikö ole sama käyttää kunnon öljyjä? Se kun ei ole montaa euroa enempää per vuosi.
Onhan niitä muitakin laadukkaampia öljyjä kuten: Esso, teboil, neste, gastrol, valvoline ym.
5w/40 on viskositeetilleen aivan riittävä ympärivuotisessa käytössä normaali ajossa.
En kyllä noilla ajomäärillä käyttäisi mitään "yokohamahumahuta" öljyjä....
Onhan niitä muitakin laadukkaampia öljyjä kuten: Esso, teboil, neste, gastrol, valvoline ym.
5w/40 on viskositeetilleen aivan riittävä ympärivuotisessa käytössä normaali ajossa.
En kyllä noilla ajomäärillä käyttäisi mitään "yokohamahumahuta" öljyjä....
Joku mersupurkaamo??
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Seuraavanlainen havainto itseltäni: Ajoin n. 300 tuhatta mobil rally formuloilla ja
toimi upeasti.
Vaihdoin merkin teboil diamond joka on yhtä kallista mutta myydään 10 litran
kanistereissa(vähemmän purkkisulkeisia).-Tapahtui seuraavaa:
Mittaristo ilmoittaa äänimerkin kanssa siis piippauksella,että öljyn lämpötila
liian kuuma.
Ajoin 1000 kilsaa ja teboilit hiivattiin koneesta,mobilit tilalle ja ongelma
hävisi.
Siis ei aina välttämättä tykkää merkin vaihdosta,jatkossa käytän vain mobilia.
toimi upeasti.
Vaihdoin merkin teboil diamond joka on yhtä kallista mutta myydään 10 litran
kanistereissa(vähemmän purkkisulkeisia).-Tapahtui seuraavaa:
Mittaristo ilmoittaa äänimerkin kanssa siis piippauksella,että öljyn lämpötila
liian kuuma.
Ajoin 1000 kilsaa ja teboilit hiivattiin koneesta,mobilit tilalle ja ongelma
hävisi.
Siis ei aina välttämättä tykkää merkin vaihdosta,jatkossa käytän vain mobilia.