w210 220d pitäisi vaihtaa ilmastoinnin kompura. Onko minkälainen homma? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja? Voiko sen irroittaa ylhäältä päin vaiko pohjastakäsin? Mitä asioita tarvitsee ottaa huomioon?
Kaikki vinkit tervettulleita!
edittiä: pitääkö järjestelmä tyhjätä ja jos pitää niin mistä voi päästää kylmäaineet turvallisesti pois?
w210 ilmastoinnin kompuran vaihto
Väykystäni (E 300 TD) vaihdettiin eilen ilmastoinnin kompura. Laitteen fyysinen irrotus ei varmaan ole kotikonstein kovin haastavaa, mutta kylmäaineiden talteen ottoon, takaisin laittamiseen ja järjestelmän huoltoon tarvitaan varmaan alan liikettä eli M-B-huoltoa.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Kun ottaa silmän käteen ja vilkasee konepellin alle....
niin huomaa että kompura on kiinni neljällä 13mm kannalla olevalla pultilla.
Ilmastoinnin putket on kiinn yhdellä 6mm kuusiokolokannalla olevalla pultilla.
Ensiksi hihnan löysäämiseen tarvii 13mm avaimen ja jonkun isohkon meisselin jolla saa hihnan kiristäjän löysättyä.
Kyllä suuremmissa korjaamoissa on ilmastointien huoltolaitteet. Ei Tarvi Veholle mennä.

Ilmastoinnin putket on kiinn yhdellä 6mm kuusiokolokannalla olevalla pultilla.
Ensiksi hihnan löysäämiseen tarvii 13mm avaimen ja jonkun isohkon meisselin jolla saa hihnan kiristäjän löysättyä.
Kyllä suuremmissa korjaamoissa on ilmastointien huoltolaitteet. Ei Tarvi Veholle mennä.