C 220 D Ei kiihdy
C 220 D Ei kiihdy
Eli tuollainen 220 Diesel aj. 245 tuh.
Joskus kiihtyy ja toisinaan sitten taas ei, useinmiten ei.
Tuo kiihtyvyys on tosiaan ihmeellistä, ohitukset sujuu joskus hyvinkin nopeasti, mutta useimmin hitaasti. Ja paikaltaan lähtö on sama juttu, joskus mese tykkää kiihtyä hyvinkin, useimiten se on kyllä aika laiska
Ja kun kone on kylmä, jää käymään vasta tokalla tai kolmannella, lämpimänä ei ongelmaa.
Onkohan siellä joku syöttöpumppuvika, siinä taitaa olla Lugas-pumppu, pitääkö ostaa uusi pumppu vai mitä kannattaa tehdä, en haluaisi autoa laittaa vielä vaihtoonkaan kun on muuten hyvä.
Joskus kiihtyy ja toisinaan sitten taas ei, useinmiten ei.
Tuo kiihtyvyys on tosiaan ihmeellistä, ohitukset sujuu joskus hyvinkin nopeasti, mutta useimmin hitaasti. Ja paikaltaan lähtö on sama juttu, joskus mese tykkää kiihtyä hyvinkin, useimiten se on kyllä aika laiska
Ja kun kone on kylmä, jää käymään vasta tokalla tai kolmannella, lämpimänä ei ongelmaa.
Onkohan siellä joku syöttöpumppuvika, siinä taitaa olla Lugas-pumppu, pitääkö ostaa uusi pumppu vai mitä kannattaa tehdä, en haluaisi autoa laittaa vielä vaihtoonkaan kun on muuten hyvä.
Sen "laittaminen" ei ihan tostavaan onnistu. Sanotaanko että on parempi kuin "laitattaa" sen bochin sinne.
Kuulopuheiden mukaan sen ~1500€ se ottaa, mutta paljon se myös antaa. ..kuulemma.
pienempi kulutus,tehojen kasvu, ei hajoa..
Tosin kannattaa miettiä että vaihdattaako sitä vielä tällähetkellä toimivaa Lucasia, mutta mikäli se hajoaa, niin ehdottomasti BOCH tilalle. Maksavat samanverran, mutta bochia ei sitten ikinä tarvitse enään uudestaan laitattaa..
Ja pumpunvaihtoja tais tehdä PP-Diesel niminen fima. Haulla löytyy myös lisää aiheesta juttua.
Sitä aattelin tolla vaihdelaatikko jutulla että pystyt säätämään KickDaunin herkkyyttä siitä kuskinpuolella olevasta kaasuvivusto hässkästä, kun kiristät sen pallonivelillä varustetun kierretangon ihan minimi lyhyyteen. 220D kun on vähän semmonen "kierroskone", niin on mukavampi että laatikko vedettää joka vaihteen vähän ylemmille kierroksille, ja kikdaunikin toimii aktiivisemmin. Ainakin itselläni oli ennen semmonen että 4vaihteella kiihdyteltiin sieltä 60km/h nopeudesta, eikä kikdaunilla ollut merkitystä, nytkun säädin sitä pallonivel tankoa, niin vaihtaa 4:selta pienempää jopa 80km/h vauhdissa. Mukavempi ohitella kun ei tarvi sitä keppiä hämmentää...
Kuulopuheiden mukaan sen ~1500€ se ottaa, mutta paljon se myös antaa. ..kuulemma.
pienempi kulutus,tehojen kasvu, ei hajoa..
Tosin kannattaa miettiä että vaihdattaako sitä vielä tällähetkellä toimivaa Lucasia, mutta mikäli se hajoaa, niin ehdottomasti BOCH tilalle. Maksavat samanverran, mutta bochia ei sitten ikinä tarvitse enään uudestaan laitattaa..
Ja pumpunvaihtoja tais tehdä PP-Diesel niminen fima. Haulla löytyy myös lisää aiheesta juttua.
Sitä aattelin tolla vaihdelaatikko jutulla että pystyt säätämään KickDaunin herkkyyttä siitä kuskinpuolella olevasta kaasuvivusto hässkästä, kun kiristät sen pallonivelillä varustetun kierretangon ihan minimi lyhyyteen. 220D kun on vähän semmonen "kierroskone", niin on mukavampi että laatikko vedettää joka vaihteen vähän ylemmille kierroksille, ja kikdaunikin toimii aktiivisemmin. Ainakin itselläni oli ennen semmonen että 4vaihteella kiihdyteltiin sieltä 60km/h nopeudesta, eikä kikdaunilla ollut merkitystä, nytkun säädin sitä pallonivel tankoa, niin vaihtaa 4:selta pienempää jopa 80km/h vauhdissa. Mukavempi ohitella kun ei tarvi sitä keppiä hämmentää...
Moi!
Nyt tuo sama virus on tullut minun Väyryseenkin.
Pari kertaa lähiviikkoina on temppuillut tiellä. Kickdown ei toimi ja kierrokset ei nouse yli 3000:n. Sitten kun lähtee seuraavan kerran ajamaan niin toimii normaalisti.
Älä nyt kuitenkaan ala pumppuja vaihtelemaan! Jos ensin tsekkaisi ilma- ja löpöputsarit. Jos ei auta niin sitten ilmamassamittarin tarkastus tai auto kompuutteriin...
Nyt tuo sama virus on tullut minun Väyryseenkin.


Pari kertaa lähiviikkoina on temppuillut tiellä. Kickdown ei toimi ja kierrokset ei nouse yli 3000:n. Sitten kun lähtee seuraavan kerran ajamaan niin toimii normaalisti.

Älä nyt kuitenkaan ala pumppuja vaihtelemaan! Jos ensin tsekkaisi ilma- ja löpöputsarit. Jos ei auta niin sitten ilmamassamittarin tarkastus tai auto kompuutteriin...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Nyt korjaantui Väyrysen kiihtyvyys ongelma.
Soitin oireista mersukorjaajalle. Hän kysyi, että tuleeko vikailmoitusta näytölle. Sanoin, että ei tule.
Hän vastasi siihen, että jos ilmamääräanturi on rikki, niin siitä ei tule ilmoitusta. Vaihda se ensin.
Tein työtä käskettyä (KL-varaosa 75€) ja alkoi pelittää!
Soitin oireista mersukorjaajalle. Hän kysyi, että tuleeko vikailmoitusta näytölle. Sanoin, että ei tule.
Hän vastasi siihen, että jos ilmamääräanturi on rikki, niin siitä ei tule ilmoitusta. Vaihda se ensin.
Tein työtä käskettyä (KL-varaosa 75€) ja alkoi pelittää!

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)