w201 2.0d -86

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

w201 2.0d -86

Viesti Kirjoittaja mehtis »

elikkä olisi muutama kysymys tuosta tenavasta joihin toivottavasti saa vastauksen. aloitetaan vaikka oikean takarenkaan luota kun siellä niitä vikoja on joka viikko. syksyllä vaihdoin sinne narinahelan ja kapean tukitangon. eli sen joka on navan oikealta puolelta toinen, siinä kello 1 paikkeilla :lol:. nyt ne samat palikat on menny taas vaihto kuntoon, miksi? samoten samalta puolelta kuuluu vikinä käännyttäessä vasemmalla, laakeri?

sitten nopeusmittarin puoleen. eli se lopetti hengittämästä pari kuukautta sitten, ei toimi matka eikä nopeusmittari. ostin uuden vaijerin joka on yhtenäinen 1.5 metriä pitkä, ja vain toisessa päässä se kiristin. mutta kun autossa on 3 pätkästä tuo vaijeri. vaihdelaatikolta tulee puolen metrin pätkä ja sen jälkeen on joku palikka josta lähtee toinen pätkä taas konehuoneeseen. ja tässä palikassa oli paikka toiselle vaijerille.

konehuoneessa on taas toinen palikka josta lähtee viimenen pätkä mittarille ja joku sähköjohto. ja ne vaijerin vaikutti olevan kunnossa. mistä lähteä vikaa hakemaan? ja kuinka vahdelaatikolta irroitetaan se vaijeri, lähteekö se vaan nykäsemällä? niin ja autossa on vakkari joka ei toimi, eli onko tuo sähköjohto ja se puuttuvan vaijerin paikka sitä varten?

johan siinä tuli tekstiä näin alkuun.. :roll:
Sul0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sul0 »

Jos en väärin muista niin se on jonkinlaisella mutterilla kiinni vaihelaatikossa ja sen jälkeen se lähtee nykäsemällä, ainaskin omassani w201 mitä sen oon muutamaan otteesen irroittanut.
190 W201 2.0L bensa kaasari vm.87
http://img339.imageshack.us/img339/7193/kuva026yh6.jpg
Rahalla saa ja mersulla pääsee.
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

Viesti Kirjoittaja mehtis »

niinhän tuo oli. ohitin sen ensimmäisen murikan vetäsemällä uuden vaijerin konehuoneeseen. sen pitemmälle se ei yltäny ja laitoin sitten kiinni siihen toiseen palikkaan. mittari ei toimi edelleenkään. kumpi todennäköisimmin rikki, pyörittäjä vaihdelaatikolta vai se konehuoneessa oleva palikka? ja miten se pyörittäjä vaihdetaan, pitääkö koko laaikko puottaa irti? :shock:
Sul0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sul0 »

no tään enempää mie en osaa antaa neuvoa kun ei ole vielä moisesta kokemusta :D
190 W201 2.0L bensa kaasari vm.87
http://img339.imageshack.us/img339/7193/kuva026yh6.jpg
Rahalla saa ja mersulla pääsee.
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

Viesti Kirjoittaja mehtis »

laakerihan se sielä vikisi, vaihdoin noisen navan kokonaan. narinapusla jäi vaihtamatta kun loppu aika..

sieltä on myös jo kauan kuulunut sellanen hankaava kihnuttava ääni, varsinkin hitaasti ajaessa. oon ajatellu että jarrulevy hinkaa siihen peltiin, vaan ei. pyörittelin sitä akselia ja sehän se siellä rohisee. kuitenkin kuuluu niin läheltä napaa se ääni että taitaa olla vetonivel joka kuivuudesta kärsii. voisko siitä johtua tukitankon kuluminen? vai iskareitten huonoudesta?
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

Viesti Kirjoittaja mehtis »

tietääkö kukaan tuon pyörittäjän irrottamisesta, että miten se tapahtuu?
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

Viesti Kirjoittaja mehtis »

eilen nopeusmittari koki ihme parantumisen ja alko toimimaan kesken ajon :shock:
Vastaa Viestiin