
Ilmastoinnin kompura
Ilmastoinnin kompura
Arvon foorumilaiset, tarttis tietoa? Kompuran laakeri on palanut ja kun irroitan kompuran ja otan nesteliitännän irti onko jotain mitä pitäisi huomioida kun nesteet tulee pois. Pitääkö liitosletku tukkia kun auto on ajossa kompuran korjauksen ajan. Hihna on jo lyhyempi( kompura ohitettu). 

Re: Ilmastoinnin kompura
Terve letkut kannattaa tukkia+sitten kun asennat kompuran takaisin niinmjo33400 kirjoitti:Arvon foorumilaiset, tarttis tietoa? Kompuran laakeri on palanut ja kun irroitan kompuran ja otan nesteliitännän irti onko jotain mitä pitäisi huomioida kun nesteet tulee pois. Pitääkö liitosletku tukkia kun auto on ajossa kompuran korjauksen ajan. Hihna on jo lyhyempi( kompura ohitettu).
uusi kuivain.Kuivain nimittäin imee kosteutta ja tuhoutuu kun ei ole
jäähdytysaineen kanssa tekemisissä, samalla kuivain toimii järjestelmän
suodattimena. Siis aina uusi kuivain kun letkut on irti! Jos kylmäainetta on vielä systeemissä sitä ei saisi päästää ilmaan pitäs periaatteessa kerätä
talteen.Muista kasatessa kompressori öljy noin 135 ml. ja varo käsiäsi kylmäaineen kanssa palelluttaa nopeasti

Joo, ihan taloudellisesti ajetellenkin kannattaa ajaa ilmastointhuoltoja tekevään liikkeeseen ja antaa imeä litkut ulos, saat ne samat sitten takaisin pelkällä työn hinnalla.
Kuivainta ei todellisuudessa tarvita jos systeemi kuivataan ennen täyttöä kunnolla, sehän on suljettu kierto eikä sinne kosteutta lisää pääse.
Kuivaimet asennetaan alunperin sen takia että tehtaalla eivät ehdi antaa joka auton seistä linjalla 30 minuuttia kuivurissa kiinni, vaan lykkäävät kuivaimen ilmastoinnin seuraksi ja seuraava auto työn alle.
Kuivainta ei todellisuudessa tarvita jos systeemi kuivataan ennen täyttöä kunnolla, sehän on suljettu kierto eikä sinne kosteutta lisää pääse.
Kuivaimet asennetaan alunperin sen takia että tehtaalla eivät ehdi antaa joka auton seistä linjalla 30 minuuttia kuivurissa kiinni, vaan lykkäävät kuivaimen ilmastoinnin seuraksi ja seuraava auto työn alle.