220CDI -01 Käynnistysongelma
220CDI -01 Käynnistysongelma
Lähtee käyntiin laakista ja käy n.10s. ja sit sammuu...pitkän sahaamisen jälkeen saa käyntiin ja sit toimii moitteettomasti,naftavuotoja ei näy.Mikähän vois olla vialla onko jonkunlainen takaiskuventtiili ku tuntuu et putket tyhjenee ja joutuu tankista asti imee uutta löpöö ??Apuva.
.
Haulla löydät aiheesta paljon tietoa.
Polttoainevuotoa ei ole, kun pumppu imee polttoaineen tankista, ilmavuoto on siis ikäänkuin "sisäänpäin".
Lääkkenä on kaikkien, siis ihan kaikkien tiivisteiden vaihto vähintään polttoainelinjaan.
Kustantaa parikymmentä euroa.
Budjetti saattaa tuplaantua, jos samalla vaihtaa putketkin.
Korkeapainepumppuun voi myös vaihtaa/vaihdattaa tiivisteet.
Suuttimetkin voi vuotaa painetta ja polttoainetta.
Paluukiertoon, tai sylinteriin.
Kaikki ovat tuon alemman (1350bar) systeemin tyyppivaivoja.
Kaiken voi vaihtaa ja korjata, eikä ole kallista, jos itse pystyy naplaamaan.
Haulla löydät aiheesta paljon tietoa.
Polttoainevuotoa ei ole, kun pumppu imee polttoaineen tankista, ilmavuoto on siis ikäänkuin "sisäänpäin".
Lääkkenä on kaikkien, siis ihan kaikkien tiivisteiden vaihto vähintään polttoainelinjaan.
Kustantaa parikymmentä euroa.
Budjetti saattaa tuplaantua, jos samalla vaihtaa putketkin.
Korkeapainepumppuun voi myös vaihtaa/vaihdattaa tiivisteet.
Suuttimetkin voi vuotaa painetta ja polttoainetta.
Paluukiertoon, tai sylinteriin.
Kaikki ovat tuon alemman (1350bar) systeemin tyyppivaivoja.
Kaiken voi vaihtaa ja korjata, eikä ole kallista, jos itse pystyy naplaamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Suuttimien vuoto näkyy testerillä.
Kippo-, tai pullotesti on mahdollista tehdä, jolla sen vuodon paluukiertoon näkee.
Sammutusventtiili, eli sellainen venttiili jonka pitäisi pitää railputkessa ja korkeapainepumpussa paine sammuttamisen jälkeen sijaitsee edestäpäin katsottuna korkeapainepumpun vas puolella, ihan vieressä.
Suuttimien vuoto näkyy testerillä.
Kippo-, tai pullotesti on mahdollista tehdä, jolla sen vuodon paluukiertoon näkee.
Sammutusventtiili, eli sellainen venttiili jonka pitäisi pitää railputkessa ja korkeapainepumpussa paine sammuttamisen jälkeen sijaitsee edestäpäin katsottuna korkeapainepumpun vas puolella, ihan vieressä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 220CDI -01 Käynnistysongelma
Sulla saattaa olla sama vika kun mulla oli 1994 mallin MB 250. Siinä valui löpö takaisin tankkiin jos oli parkissa pitempään keula hiukankin ylöspäin. Mulla on loiva mäki pihalla ja kun parkkeeraan Keula alaspäin niin ei ole mitään ongelmia.mattiv kirjoitti:Lähtee käyntiin laakista ja käy n.10s. ja sit sammuu...pitkän sahaamisen jälkeen saa käyntiin ja sit toimii moitteettomasti,naftavuotoja ei näy.Mikähän vois olla vialla onko jonkunlainen takaiskuventtiili ku tuntuu et putket tyhjenee ja joutuu tankista asti imee uutta löpöö ??Apuva.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: 220CDI -01 Käynnistysongelma
Mulla oli samoja oireita C250D:ssä talvella. Normaalisti pelas kun päivällä ajeli mutta kun yön yli seisoi niin ei kun kerran hörähti ja sitten alkas sahaaminen, noin 3minuuttia kun sahas niin sitten käyntiin ja taas ei mitään oireita sen jälkeen. Eli kun se oli käymättä tarpeeksi kauan niin nafta laski tankkiin kun jostain veti ilmaa o-renkaista. Kävin marmoritiskillä ja ostin KAIKKI uudet naftaputket o-renkaineen sekä putsarin samalla kertaa, sekä kaikki suuttimien väliset paluu putket. Sen jälkeen ei mitään ongelmia ole ollut, lähtee kuin palmun alta kelillä kuin kelillä. Ne on kaikki yhteydessä toisiinsa tulo putket ja paluu putket, eli missään ei saa olla pienintäkään vuotoa. Helppo vaihtaa kun otti imusarjan pois edestä, sai samalla senkin putsattua pakokaasuista ja mömmöstä, sekä uudet tiivisteet siihenkin. Sitten EGR:n eliminoin pois toiminnasta että pysyy puhtaana imusarja. Kyllä se on niin että pakokaasuille on oma putkensa:) ei imusarja....mattiv kirjoitti:Lähtee käyntiin laakista ja käy n.10s. ja sit sammuu...pitkän sahaamisen jälkeen saa käyntiin ja sit toimii moitteettomasti,naftavuotoja ei näy.Mikähän vois olla vialla onko jonkunlainen takaiskuventtiili ku tuntuu et putket tyhjenee ja joutuu tankista asti imee uutta löpöö ??Apuva.
Näin meillä




Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Varmaan voisit kertoa tarkemmin mistä oli kyse, oletan että muut voisivat vastaisuudessa hyötyä kokemuksestasi. Vai olisitko ollut tyytyväinen jos joku olisi osannut vastata ekaan kysymykseesi että "varmaan yksi liitin on tullut tiensä päähän ja pitää korjata"?mattiv kirjoitti:nyt toimii,yks euron liitin oli tullu tiensäpäähän....vaihto ja auto toimii täydellisesti.kiitos kaikille vinkeistä![]()
![]()
![]()