w124 2.3 8v tomaatti kapine sammui ajosta, kilinästä ja kolinasta ei tietoa koska musiikki soi. Flektin irroitin ja koitin pyörittää kampiakselin päästä, pyörähtää hitusen (edestakaisin) ja tössää kuin seinään. Ilmeisesti jakoketju poikki ? Vastaakos näissä venttiilit mäntiin jos ketju pärähtää poikki ?
Kannattaako alkaa korjaamaan vai onko halvin tapa hankkia romikselta toinen motti? Kone on 360 000km ajettu.
PS: Löytyykö keltään vastaavaa konetta suht sopivalla hinnalla, koska
itse auton hintakaan ei ole kummoinen?
2.3 8v Kone jumiin ajosta
2.3 8v Kone jumiin ajosta
Viimeksi muokannut [MH], To 20.05.2010 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.3 8v Kone jumiin ajosta
ei kannata korjailla, kun ehjiä moottoreita saa (muutamalla) satasella...[MH] kirjoitti:
Kannattaako alkaa korjaamaan vai onko halvin tapa hankkia romikselta toinen motti?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
minä ostin ehjän moottorin espoosta eurolla, ei takuuta eikä latureita jne.. mun mielestä kun kokonaisia toimivia autoja jo saa alle satasella (itekki ajelin vuosia 50€ tenaval), muutama satanen on ylihinta moottorista ellei se tule alan ammattilaiselta toiminta/aikatakuun kera.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021