w210 55 amg

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Wege83
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 21.05.2010 22:36
Paikkakunta: Salo

w210 55 amg

Viesti Kirjoittaja Wege83 »

Tervehdys!

Tarkotus olisi hommata tuollainen e55 amg vm. 1999.
Mitä sellaisesta tulisi tarkistaa ku menee katsomaan? Onko paljon tyyppivikoja?

Kiitoksia etukäteen!
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 55 amg

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Wege83 kirjoitti:Tervehdys!

Tarkotus olisi hommata tuollainen e55 amg vm. 1999.
Mitä sellaisesta tulisi tarkistaa ku menee katsomaan? Onko paljon tyyppivikoja?

Kiitoksia etukäteen!
no ekaksi että sisusta,väri jne on ne mitä etsit.
sitten vois katsoa vaikka yleiskuntoa, maalipintaa ja kaikkien laitteiden toiminnat....

uudeksi autoksihan se ei muutu ja vikoja siihenkin tulee....nyt kesällä kannattaa ottaa kylmäspräytä mukaan jotta voi esim. webaston testata (jos on)....ilmastoinninhan voi luonnollisesti kokeilla.

noissa kuten muissakin hyvin varustelluissa autoissa on noi sähköheebeneet ne mitkä yleensä pettää....

no onhan siellä kait ihan tyyppivikojakin, pässinkulkuset,narinanivelet jne. mutta ne onkuluvia osia....ruostetta ehkä? omassani ei paljon ole ainakaan.

itsellä nyt takana hakemaasi autoon pohjautuva E420 ja takana vajaan vuoden aikana 54tkm ajoa....pari tonnia on mennyt harrastukseen....
muutenhan tollanen amg on mitä parhain peli mutta sekin vanhenee....

eli yleisesti ottaen vaan katsot että auto miellyttä itseäsi, niitä pieniä tulevia vikoja on sitten ajan kanssa vaan korjattava....
Opel, "weird lieben autos"....
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Katalysaattoreita kannattaa kuunnella. Jos autolla on painettu kunnolla Saksan autobaanoilla, niin katalysaattorit on aina isomoottorisissa autoissa kovilla. Omassa AMG:ssä katalysaattorit oli vaihtokunnossa ostohetkellä. Ja vaihdosta tullut lasku on ollut toistaiseksi suurin viimeiseen neljään vuoteen. Taisi maksaa 1200 euroa.
2004 SLK 320 Final Edition
Wege83
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 21.05.2010 22:36
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wege83 »

Eikös katalysaattori helise jos on rikki? Mitkäs noissa eemeleissä on pahimmat ruoste paikat? Kestääkö amg:ssä vaihdelaatikko? Yleensä automaatit on huonompia kestämään kovaa vääntöä.
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Jeps, helisee. Se pitää sellaista voimakasta tikittävää ääntä auton käydessä.
2004 SLK 320 Final Edition
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Niin ja eikös osatkin maksa noihin ihan kivasti? Sekin kannattaa varmaa huomioida kun auto on vielä hankintavaiheessa! Mut sen varmasti tiedätkin että osat maksaa :roll:
Kyllä sen kai aika hyvin näkee kun vähän autoa tutkiskelee että millainen vekotin on kyseessä ;) Toivotaan että osuu kohdalle sopiva yksilö.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Wege83
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 21.05.2010 22:36
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wege83 »

Kiitoksia nopeista vastauksista. Kai se on aina erikois malleissa osien hinnatkin kohillaan. Mut eiköhän osia saa saksanmaalta aika sopivaan hintaan!? Onkos täällä foorumilla jotain osadiileriä joka hommaa osia saksasta?
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

E55 AMG 1999 ja uudemmat; etuputki kahdella katilla 3200 eur (KL-varaosat), 3400 eur (MB), 3000 eur (Saksa) ja ebaysta hyvällä tuurilla n. 700-800 eur. Ja niitä putkia on sitten kaksi :)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

E50 :n näyttää katti maksan 479/kpl

http://www.uni-fit.de/cgi-bin/baseporta ... /suche_001

Miten noissa AMG -versiossa ruoste vaivaa ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Juha R kirjoitti:E55 AMG 1999 ja uudemmat; etuputki kahdella katilla 3200 eur (KL-varaosat), 3400 eur (MB), 3000 eur (Saksa) ja ebaysta hyvällä tuurilla n. 700-800 eur. Ja niitä putkia on sitten kaksi :)
200+työtä

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030072.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030104.jpg

yhteensä.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

eemeli 210 kirjoitti:
Juha R kirjoitti:E55 AMG 1999 ja uudemmat; etuputki kahdella katilla 3200 eur (KL-varaosat), 3400 eur (MB), 3000 eur (Saksa) ja ebaysta hyvällä tuurilla n. 700-800 eur. Ja niitä putkia on sitten kaksi :)
200+työtä

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030072.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030104.jpg

yhteensä.
1999 ja uudemmat AMG E55:set: 4 kpl katteja ja 4 kpl lambda-antureita. Jälkimmäiset katit voi heittää pois mutta ne etummaiset on siellä oltava. Ne voi tietenkin korvata esim. 300 kennoisilla metallikateilla jolloin hintaa tulee n. 500 eur ja työ päälle :)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Juha R kirjoitti:
eemeli 210 kirjoitti:
Juha R kirjoitti:E55 AMG 1999 ja uudemmat; etuputki kahdella katilla 3200 eur (KL-varaosat), 3400 eur (MB), 3000 eur (Saksa) ja ebaysta hyvällä tuurilla n. 700-800 eur. Ja niitä putkia on sitten kaksi :)
200+työtä

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030072.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030104.jpg

yhteensä.
1999 ja uudemmat AMG E55:set: 4 kpl katteja ja 4 kpl lambda-antureita. Jälkimmäiset katit voi heittää pois mutta ne etummaiset on siellä oltava. Ne voi tietenkin korvata esim. 300 kennoisilla metallikateilla jolloin hintaa tulee n. 500 eur ja työ päälle :)
nooooo sit se tekee 400+työtä...ja työhän on suomessa ilmaista :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

eemeli 210 kirjoitti:
Juha R kirjoitti:E55 AMG 1999 ja uudemmat; etuputki kahdella katilla 3200 eur (KL-varaosat), 3400 eur (MB), 3000 eur (Saksa) ja ebaysta hyvällä tuurilla n. 700-800 eur. Ja niitä putkia on sitten kaksi :)
200+työtä

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030072.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6030104.jpg

yhteensä.
Aika hyvinhän nuo tarvikekatit tuonne sopii. Mulla kun oli katit rikki niin suunnittelin kans tarvikkeita mutta tila näytti kovinkin ahtaalta ja hommasin sitten tuon varaosa-auton jossa oli ihan ehjät katit.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Hyvä peli, osta pois 8)

Itselläni ollut vm. -98 E55 reilut 6 vuotta, pääasiassa tyytyväinen olen ollut. Eihän nuo maksakaan enää juuri mitään. Ylläpito sitten kustantaa pikkasen enemmän kuin perusmalli, vaikka monet osat ovat yhteneviä. AMG:n omat osat sitten ovat omissa hinnoissaan, mm. etujarrulevyt reilut 300 € / kpl, eikä saa tarvikkeena, pa-suodin jotain 170 €, ilmanputsareita 2 kpl, tulppia 16 kpl, á 10 €, renkaatkin jo vakiona takana 265 mm leveät jne.

Omassa autossa on jo Saksassa vaihdettu metallikatit, meinaa vain katsastuksessa olla HC:t tarkalla aina, vaatii lämmitystä. Muuta ei leimalla yleensä ole ollut. Viime kesänä korvasin keskipöntön X-pipellä, nyt on sopivasti V8:n ääniäkin pelkän suhinan sijaan.

Polttoainetta vie nurkka-ajossa reilusti, mutta matkassa pääsee jopa alle kympillä. Toki sitten myös ohitukset sujuvat kivuttomasti. Vuosi sitten tein Euroopan reissun reilut 4000 km ja nyt lauantaina lähden taas. Eiköhän sitä V-Poweria polteta ainakin 500 litraa Saksan, Itävallan, Sveitsin, Italian ja Ranskan teillä... Hyviä hommia AMG:n matkailumallilla :D

-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
Avatar
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 27.03.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja maQe83 »

Mistäköhän katalysaattoreita kannattaisi ruvetaan metsästämään ``halvalla`` :shock: ? Omassa E55 AMG:eessä olisi vaihtokunnossa..

Pitäisi ennen katsastusta vaihdattaa..Ei ole onneksi kiire,ensivuoden huhtikuussa vasta pitää katsastaa,mutta tarttee ruveta hommaamaan pikkuhiljaa,ovat kumminkin hiukan hintavat..
Vastaa Viestiin