jarrujen ilmaus W124 vm 91
jarrujen ilmaus W124 vm 91
kaikki jarrut oli irti ku vaihdoin kaikki kuluvat osat uusihin ja maalasin satulat.
nyt on tullu sellane propleema että taakse ei saa jarruja millää.
säiliötä on ollu yks mies täyttääs aina ilmauksen aikana että sieltä ei oo hörpänny ilmaa.
mistään ei vuoda nestettä ja letkuliitokset on kiinni!.
on koitettu imurilla ja nipasta letku jarruneste purkkiin tyyllillä mutta taakse ei tule jarruja! mikä vois ottaa hanttiin noin lujaa?.
edes on jarrut nii että pyörämenee lukkoon tai abs vastaan.
ilmaus on lähetty kauimmaisesta pyörästä.
poljin menee melkein pohjaan ja siä rupeaa etujarrut ottamaaan kiinni.
mikä neuvoksi?
nyt on tullu sellane propleema että taakse ei saa jarruja millää.
säiliötä on ollu yks mies täyttääs aina ilmauksen aikana että sieltä ei oo hörpänny ilmaa.
mistään ei vuoda nestettä ja letkuliitokset on kiinni!.
on koitettu imurilla ja nipasta letku jarruneste purkkiin tyyllillä mutta taakse ei tule jarruja! mikä vois ottaa hanttiin noin lujaa?.
edes on jarrut nii että pyörämenee lukkoon tai abs vastaan.
ilmaus on lähetty kauimmaisesta pyörästä.
poljin menee melkein pohjaan ja siä rupeaa etujarrut ottamaaan kiinni.
mikä neuvoksi?
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
se säiliö pitää olla ilmauksessa ihan täynnä, ilmasin viel sillain että nostin auton pukeille(ei pakko) mutta helpompi. pienet letkut ilmaus ruuveihin, jotku kupit alle. kaikki ruuvit auki, säiliö täyteen. sitte vaan kierrätin samaa nestettä aikani pitäen säiliötä täysin täynnä.
tapoja on monia tämä on yksi niistä, hieman työläs mutta kun mikään muu ei auta niin tämä ei ole jättänyt ikinä itseäni ainakaan pulaan.
tapoja on monia tämä on yksi niistä, hieman työläs mutta kun mikään muu ei auta niin tämä ei ole jättänyt ikinä itseäni ainakaan pulaan.
niinku sanottiin. edellisten tapojen mukaan on tehty ja säliö on ollut korkkia myöte täynnä!.jokus kirjoitti:Laitas taskulamppu tai muu vastaava jarrunestesäiliön toiselle puolen ja katsele toiselta puolelta.Asia valkenee sinulle kirjaimellisesti.Tai sitten sulla on jarrusatulat vaihtaneet puolta;onko ilmausruuvi ylä vai alapuolella..
ilmaa jarruista ei tule mut ei silti ole jarruja.
onko ilmausnipan suunnalla väliä onko se ylä vai alapuolella?.
laitoin alapuolelle. liekö siinä syy?. mut eikö ilman pitäs osata pois paineen alla oli ilmaus ruuvi kummalla puole tahansa?.
on väliä ja kuten huomaat, suurtakin merkitystäTompa124 kirjoitti:
onko ilmausnipan suunnalla väliä onko se ylä vai alapuolella?.
laitoin alapuolelle. liekö siinä syy?. mut eikö ilman pitäs osata pois paineen alla oli ilmaus ruuvi kummalla puole tahansa?.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mulla oli jäärata-autossa sama homma...
Satulat oli oikeinpäin mutta ilmat tuli takaa pois vasta kunnon ajon ja jarrun pumppaamisen jälkeen eli kovaa ajoa ja sitten normaali ilmaus
Kokeiltiin kans imulla, paineella ja vaikka millä mutta ei
Satulat oli oikeinpäin mutta ilmat tuli takaa pois vasta kunnon ajon ja jarrun pumppaamisen jälkeen eli kovaa ajoa ja sitten normaali ilmaus

Kokeiltiin kans imulla, paineella ja vaikka millä mutta ei

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ilmauksesta
Ekaks satulat niin päin, että ilmausruuvit ylöspäin. Mainio ja toimiva konsti on paineella ilmaaminen. Hommaa ylimääräinen jarrunestesäiliön korkki (KL:ssä maksaa vitosen). Poraat siihen reiän ja laita liitin paineilmaletkulle. Säiliö tayteen nestettä. Kompurasta tai vararenkaasta 2 bar paineilmaa säiliöön. Ekana repsikanpuolen taka, senkun avaat ilmausruuvia sen verta, ettei kuplia enää tule. Sitten täytät välissä säiliön. Seuraavana kuskinpuolen etu jne. On toiminut joka kerta vaikka järjestelmä kokonaan tyhjänä olisi ollutkin. Myös siitä hyvä ettei tartte apuria polkemaan jarrua.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Ilmauksesta
eikä tee abs yksikölle hallaa?Lade kirjoitti:Ekaks satulat niin päin, että ilmausruuvit ylöspäin. Mainio ja toimiva konsti on paineella ilmaaminen. Hommaa ylimääräinen jarrunestesäiliön korkki (KL:ssä maksaa vitosen). Poraat siihen reiän ja laita liitin paineilmaletkulle. Säiliö tayteen nestettä. Kompurasta tai vararenkaasta 2 bar paineilmaa säiliöön. Ekana repsikanpuolen taka, senkun avaat ilmausruuvia sen verta, ettei kuplia enää tule. Sitten täytät välissä säiliön. Seuraavana kuskinpuolen etu jne. On toiminut joka kerta vaikka järjestelmä kokonaan tyhjänä olisi ollutkin. Myös siitä hyvä ettei tartte apuria polkemaan jarrua.
Re: Ilmauksesta
abs pumpun mielestä tilanne on aivan normaali, ei se tajua, että nyt sitä nestettä liikutetaan paineilman tuottamalla paineella, eikä normaalilla tavalla...Tompa124 kirjoitti: eikä tee abs yksikölle hallaa?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ja vielä jos haluat leikkiä, niin semmonenkin keksintö näköjään toimii, kuin pumpulla takaperin ilmaus.
pumpulta (esim. vanha pissapojan pumppu) letku ilmausnippaan, nippa auki pumppu päälle. Kun säiliö on täynnä eikä kuplia tule säiliöön, niin homma on valmis.
Tai jos haluaa leikkiä lisää, niin kytkimen ilmausnipasta letku jarrun ilmausnippaan ja kytkimellä pumppaa takaperin jarrut täyteen.
(Kytkimen ilmaus kannattaa tehdä aina takaperin, muuten ei tahdo oikein onnistua.)
pumpulta (esim. vanha pissapojan pumppu) letku ilmausnippaan, nippa auki pumppu päälle. Kun säiliö on täynnä eikä kuplia tule säiliöön, niin homma on valmis.
Tai jos haluaa leikkiä lisää, niin kytkimen ilmausnipasta letku jarrun ilmausnippaan ja kytkimellä pumppaa takaperin jarrut täyteen.
(Kytkimen ilmaus kannattaa tehdä aina takaperin, muuten ei tahdo oikein onnistua.)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
automaattilaatikolla olevassa tuo vain ei onnistuJeremyH kirjoitti:
Tai jos haluaa leikkiä lisää, niin kytkimen ilmausnipasta letku jarrun ilmausnippaan ja kytkimellä pumppaa takaperin jarrut täyteen.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tarina ei kerro onko Tompalla tomaatti vai ei...napa kirjoitti:automaattilaatikolla olevassa tuo vain ei onnistusiksi pitää aina odotella, että saa jonkun kaverin pajalle polkemaan jarrua
muutenhan tuo on ihan ykkös konsti, kun ei tarvitse edes päivystää nestepintaa säiliössä...

Edit: tulipas kirjotettua harvinaisen turha kommentti

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Ilmauksesta
[quote="Tompa124
eikä tee abs yksikölle hallaa?[/quote]
Ei tee hallaa millekään. Paineella ne sen Vehollakin tekee. Niillä on vaan sellanen laite, joka pitää säiliönkin täytenä, ettei sitä tarvi vahtia.
eikä tee abs yksikölle hallaa?[/quote]
Ei tee hallaa millekään. Paineella ne sen Vehollakin tekee. Niillä on vaan sellanen laite, joka pitää säiliönkin täytenä, ettei sitä tarvi vahtia.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
tänään vaihdoin farmarin jarrut taakse, eikä ollut mitään ongelmia ilmauksen kanssa, vaikka oli ns. kuivat satulat...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."