Pika apua??? Ostamassa 309 83- pakua!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
KimN
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 29.05.2010 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Pika apua??? Ostamassa 309 83- pakua!

Viesti Kirjoittaja KimN »

Hei!

Olen siis menossa ensi viikolla katsomaan 83 vuoden mersua.

Muutama tyhmä kysymys tässä alkuun, kokemuksistakin kuuleen mielellään.

- Eli mitäs tarkoittaa kun ilmoituksessa lukee 309 209? On siis joka tapauksessa 3.0 koneella! Onko ne kaikki? Onkos niissä turbo?

- Mitäs kannattaisi ottaa huomioon? Vakio vikoja???

Minkäs kokoiset renkaat/ vanteet tuollaisissa on?
(Jos sen kapistuksen ensi viikolla ostan tulen tarvitsemaan nastarenkaat, jos sulla ylimääräisiä niin tarjoa vaikka samalla, vanteet omasta takaa)

- Samoin vetokoukku, jos sulta löytyy (jos siis ostan rakkineen) tai on tietoa mistä voisi löytyä vetokoukku niin sekin kiinnostaisi minua, eikun tarjousta tulemaan.

Kaikista vastauksista kiitos ja kumarrus jo etukäteen..

Ens viikol näkee tuleeko meikästäkin vihdoin MERSUMIES!?

:D
jannep!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 28.07.2008 16:39

Viesti Kirjoittaja jannep! »

Ei kai noita enää OSTAA tarvitse?

Eiköhän ne viat sijaitse pelleissä-jos pellit ei ole ruosteessa niin ne on jo hävinneet kokonaan! Itselläni on moinen 208 umpipaku(-94,ajettu vain 300tkm) ja katto lienee ainoa paikka jossa vielä on oksidoitumatonta peltiä, tekniikka on niin pomminvarmaa että sitä voisi jopa luulla japanialaiseksi.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Sulakerasia ja sähköt yleensäkin on pikkusen happamat peltiosien lisäksi...

renkaat on 14-tuumaiset, 209:ssa muistaakseni 185-14, ja 309:ssa 205-14.

309:n vanteet on sitten paksumpaa plootua suuremman kantavuuden vuoksi, ja jousetkin paksummat takana.

Turpoo ei ole noissa, mutta ääntä senkin edestä, eli kuulosuojaimet mukaan (ihan oikeesti). Kone on 3-litrainen 5-pyttyinen tuonikäisessä.

Vaihdekepin "välityslaatikko" tarttee monesti korjaussarjan, jotta laatikon toiminta vastaa kepin liikettä.

Etuakselilla olkatapit vaatii rasvauksen, jos ohjaus tuntuu raskaalta.

Ja jos on kiireinen, niin tuon auton voi unohtaa, paitsi jos on nopealla perävälityksellä...
:lol:
Vastaa Viestiin