A-sarjan käyttöohjekirjassa lukee kutakuinkin seuraavaa: Seisontajarrua testattaessa rullilla, on auto oltava sammutettuna sekä virrat pois kytkettynä.
Tämä ilmeisesti ABS:n ja ESP:n vuoksi?
Jos ei käyttöohjekirjan tavoin toimita, onko järjestelmä vaarassa?
Nimittäin tästä neuvoessa katsastajat vähät välittää, todeten "ettei tää semmosia tarvitse".
Kukapa on oikeassa jos jotain kärähtää? Itse ainakin toivon tilanteessa että aseman vakuutukset ovat kunnossa.
W 168, A 160: seisontajarru, testaaminen ja katsastus
Re: W 168, A 160: seisontajarru, testaaminen ja katsastus
Semmoset katteet katsastuksessa että ei tuommoisia vikoja vakuutuksesta maksellaAntera kirjoitti:Itse ainakin toivon tilanteessa että aseman vakuutukset ovat kunnossa.

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Samaa höpöhöpöähän ne katsastusäijät sanovat. Eihän ne saatana muutenkaan mitään kuuntele kun tietävät kaiken kaikesta. Siksi sullakaan ei se auto ilmeisesti ole ollu sammuksissa koskaan toimenpiteen aikana. Pilli huutaa kyllä jos takarenkaat pyörii ja käsijarrua vetää, mutta mikä tämän ohjeen idea sitten oikeen olis? Kai siinä jotain on takana jos näin neuvotaan tekemään? Vai olisko?masaf1 kirjoitti:Höpöhöpö, ei tartte olla auton sammuksissaTai ei tuo -99 a170cdi ainakaan ikinä ole ollu. Siinä vaan summeri huutaa, jos pistää "vauhdissa" eli rullilla sen käkkärin päälle.