Kävipä niin, että tuossa maaliskuussa edellisellä w210 kävin leimalla, ja katsastus mies tuumasi molempien eturenkaiden laakereiden olevan "jonkin verran" väljät, siis laakerit. Jatkoi sanomalla, että harvinaista on , että laakerin takia hylätään. No olis saanu hylätä!
Siitä noin kaksi viikkoa, posottelin Kotkaa kohti, niin Loviisa leveäkaista tiellä napsahti vasen eturengas lukkoon. Vastaan tuli rekka ja henkilöauto rinnakkain... Vain jäisen tienpinnan ansiosta kirjoittelen tätä. Luonnollisesti minun auto kampesi tien keskiviivaa kohti. Toki jarrutin niin lujaa kuin suinkin, ja pysyin kulkusuunnassa.
Jos olisi ollut sula tie, en usko, että olisin päässyt noin vähällä. En välttämättä olisi pyörähtänytkään, mutta ehkä olisin joutunut lähemmäs keskiviivaa.
Eli suosittelen suhtautumaan vakavasti väljiin laakereihin.
Laakeri leikkas kiinni, kun vauhtia oli 110kmh
Laakeri leikkas kiinni, kun vauhtia oli 110kmh
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
On se mahtanut haista ja ulvoa se laakeri aika railakkaasti jonkun aikaa ennen, kuin kiinni hirtti.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Ei se välttämättä äännä sen kummemmin. Mulla kävi sama homma kun talvella vaihdoin uudet talvirenkaat niin renkaiden vaihtaja sanoi että vähän välystä tuntuis olevan laakereissa. No ei mennyt kuin pari viikkoa niin sama juttu, pyöränlaakeri hirtti kiinni, meni säpäleiksi ja söi olka-akselin (vai napa, mikä se nyt onkaan). Kyydissä oli aika monta kaveria eikä kukaan hoksinut, minä mukaan lukien, että laakeri huutaisi 
