Vaikea ajettava
Vaikea ajettava
w 210 E220 cdi 99 Farkku. Autosta on tullut tosi vaikea ajettava. Tuntuu että vempauttelee pienemmästäkin urasta ja meno on muutenkin kun ajelis patjan päällä, eli saa jatkuvasti ohjailla. Iskarit on uusittu eteen. Takana tason säätö. Renkaatkin pitäis olla huiput 215/50 16" continental. Tyhjä ja täysi tankkikin muuttaa ojo tuntumaa. Mistä aloittaisin korjaustyöt. ajo km 180th
Noilla kilsoilla kokeilisin ensin mitä tapahtuu, jos alle heittää vakiot 205-65-15 nakit ja vasta sen jälkeen lähtisin etsimään vikaa muualta.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Re: Vaikea ajettava
Jos syytä ei löydy rengastuksesta, niin vastaavanlaisen käytöksen voi saada aikaan kypsynyt ohjausiskari. Se kun ei jaksa antaa mitään "vastusta" uraheitoille jne. niin ohjaus "ampuu helposti yli" ja ajolinjasta tulee aika lailla käärmeenkusierämaassa-osastoa. Ja mallia tarkemmin tuntematta tämä nyt sillä varauksella, että moisessa farkussa tuo iskari on.helese kirjoitti:w 210 E220 cdi 99 Farkku. Autosta on tullut tosi vaikea ajettava. Tuntuu että vempauttelee pienemmästäkin urasta ja meno on muutenkin kun ajelis patjan päällä, eli saa jatkuvasti ohjailla.
Toisaalta ei kai sen pitäisi korkata vielä noilla kilsoilla ja virkavuosilla. Omasta pelistä ko. iskari levisi reilun 300.000 km jälkeen ja ajo oli kyllä melkoista korjailua, vaikka renkaat olivat uutukaiset ja oikeaa kokoakin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ei voi kilahtaa noin vähän ajetusta. Seuraava tarkistuskohde olisi uusittujen etujousien (ja takajousien) kumityynyjen korkeus. Kumityynyillähän hienosäädetään auton korkeus lisäämällä tai vähentämällä jousikupin ja jousen välissä olevan eristekumin paksuutta. Jos kumi on hyvin paksu eli autoa on korotettu kumeilla, jouset pääsevät vapaammin muljahtelemaan kupissaan ja käytös muuttuu kuvaamallasi tavalla. "Vika" tasoittuu ajossa kun kumit painuvat läjään ja keula laskeutuu taas vajaan sadantonnin ajon jälkeen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Moi
mulla oli sama ongelma melkein kaks vuotta, ennenkuin löytyi oikea vika.
Vaihdettiin taakse kaikki ne "tangot" -mitä ne nyt onkaan- ja renkaat ostin uudet. Ohjaussimpukkakin vaihdettiin ja auto senkuin luikerteli. Varsinkin sivutuulella ohjausta sai korjata kokoajan oikeavasenoikeavasen, kunnes luin "kiitos foorumin" tästä ohjausiskarista.
Menin korjaamolle ja sanoin että epäilen ks.hantaakin olevan rikki, asentaja sanoi että se "näytti" ehjältä ja nostettiin auto pukille. No näyttihän se ehjältä kunnes se irroitettiin, se oli kuin vieteri kun sitä veti. Se vaan "lopsahteli", oli varmaan joskus vaihdettu kun ei ollut ulkoiselta olemukseltaan vanha mutta sökö oli. Hain uuden alkuperäisen ja vaihettiin niin sille reissulle jäi luikertelu.
Tämä oli ainakin minun autossani vika, vaihdettiin jousiinkin matalemmat kumit kun keula oli korkealla mutta ei tämä mielestäni vaikuttanut milläänlailla
.piste.
Edit: Tekstiä jaettu kappaleisiin lukemisen helpottamiseksi. Timo L.
mulla oli sama ongelma melkein kaks vuotta, ennenkuin löytyi oikea vika.
Vaihdettiin taakse kaikki ne "tangot" -mitä ne nyt onkaan- ja renkaat ostin uudet. Ohjaussimpukkakin vaihdettiin ja auto senkuin luikerteli. Varsinkin sivutuulella ohjausta sai korjata kokoajan oikeavasenoikeavasen, kunnes luin "kiitos foorumin" tästä ohjausiskarista.
Menin korjaamolle ja sanoin että epäilen ks.hantaakin olevan rikki, asentaja sanoi että se "näytti" ehjältä ja nostettiin auto pukille. No näyttihän se ehjältä kunnes se irroitettiin, se oli kuin vieteri kun sitä veti. Se vaan "lopsahteli", oli varmaan joskus vaihdettu kun ei ollut ulkoiselta olemukseltaan vanha mutta sökö oli. Hain uuden alkuperäisen ja vaihettiin niin sille reissulle jäi luikertelu.
Tämä oli ainakin minun autossani vika, vaihdettiin jousiinkin matalemmat kumit kun keula oli korkealla mutta ei tämä mielestäni vaikuttanut milläänlailla
.piste.
Edit: Tekstiä jaettu kappaleisiin lukemisen helpottamiseksi. Timo L.
Sama vika kerrallisessa autossa (ei mb).Ohjausiskari sökönä ja "merkkikorjaamolla" vaihdettiin kaikki mahdolliset ennenkuin itse menin esittämään moista mahdollisuutta. Oli muuten 4-vetoauto kyseessä ja "asentaja" kokeili aina 4-veto päällä, ei ravistanut eikä nuljuillut.Takavetoisena temppuili. Huippuna sitten "korjattiin" kardaanin ristinivel (töineen liki tuhat mummoa). Kotimatkalla auto pomppi ja haki tienreunoja siihen malliin, että ....(painokelvotonta tekstiä).
Vasta sitten nuljuilu ja pomppiminen loppui kun tilasin purkuosan(!), käytetyn ohjausiskarin Parikkalasta ja vaihdoin itse sen. Siihen loppui ongelmat.Sitä kyllä kutsuttiin kallistuksenvakaajaksi, liekö sama iskari
Vasta sitten nuljuilu ja pomppiminen loppui kun tilasin purkuosan(!), käytetyn ohjausiskarin Parikkalasta ja vaihdoin itse sen. Siihen loppui ongelmat.Sitä kyllä kutsuttiin kallistuksenvakaajaksi, liekö sama iskari

MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Re: Vaikea ajettava
Tarkista myös pallonivelten kunto (kumipalkeella suojattu nutikka "olka-akselin" alapäässä).helese kirjoitti:w 210 E220 cdi 99 Farkku. Autosta on tullut tosi vaikea ajettava. Tuntuu että vempauttelee pienemmästäkin urasta ja meno on muutenkin kun ajelis patjan päällä, eli saa jatkuvasti ohjailla.
Ei sen noilla ajoilla vielä pitäisi olla väljä, mutta antaa tuollaisia oireita ja on helppo tarkistaa:
tunkkaa keula tukivarsista ilmaan, ja rengasraudalla tms. kampea joko renkaan alta tai suoraan tukivarresta nivelen vierestä. Jos nivelessä pystysuunnassa välystä millitolkulla, niin uusiksi.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Ohjausiskari hajonnut

Kyllä on tuo oma eemeli kuin käärmettä pyssyn piippuun laittais.
miten voi vedellä noin kauhiast?
SAAKO ohjauksen iskaria KL varaosana?
Vaihdoin juuri alatukivarren pallonivelet ja koiranluut,kyllä kolina loppui mutta ratti jostakin syystä kääntyi oikealle ,tuliko veholle meno?

Mitä kohtaa Jorma tarkoitti?,ei mene jakeluun.
Ei kait ole noin huono ajettava ?
Re: Ohjausiskari hajonnut
Tuo tarkoittamani myös narinanivelenä tunnettu alapallo on tuossa kuvassa suoraan iskunvaimentimen pään alapuolella ja sen kiinnitysruuvi poikittain siinä välissä.kaltio15 kirjoitti: Vaihdoin juuri alatukivarren pallonivelet ja koiranluut,kyllä kolina loppui mutta ratti jostakin syystä kääntyi oikealle ,tuliko veholle meno?
Mitä kohtaa Jorma tarkoitti?,ei mene jakeluun.
Ei kait ole noin huono ajettava ?
http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td/bl-ripust1eo.jpg
Itse pallo on puristusliitoksella tukivarressa, joten irrottamisessa tarvitaan voimaa ja/tai kuumia varren silmään.
Välyksen löytää tunkemalla tukivarren ja kiinnitysruuvin väliin vivun, jota nytkyttelemällä huomaa mahdollisen välyksen pallosta. Auto täytyy olla tunkattu ylös tukivarresta, jolloin pyörä lepää "omalla painollaan" palloniveltä vasten.
Oikea paikka on tuossa kuvassa nivelen ja kallistuksenvakaajan kiinnittimen välissä oleva rako.
Ratin vinoonmeno alapallon ja koiranluitten vaihdolla ihmetyttää, koska se johtuu siitä, että raidetankojen päät on säädetty väärän mittaiseksi. Jos ratti jää oikealle, niin täytyy vetää oikeaa raidetaankoa lyhyemmäksi ja vasenta saman verran pitemmäksi. Tarkempi säätö vaatii pyörien suuntauksen.
Toinen vaihtoehto on ottaa ratti irti ja panna oikeassa asennossa takaisin.
Jos asentovirhe johtui raidetankojen pituuksista, niin tämä on "Pielavetinen" ja jättää ohjausgeometriaan tankojen pituuksista johtuvan virheen.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Kun sinulla on matalaprofiiliset renkaat niin onko rengaspaineet oikeat. Vaatii aika paljon kovemmat paineet kuin tavallinen rengas. Noin kilo per tuuma. Sanoisin, että kilo ensimmäiselle tuumalle ja loput kokeilujen mukaan. Kannattaa ainakin kokeilla. On muuten halpa testi. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Alapallotkin usein alkavat narista, mutta "narinanivel" on nimenomaan taka-alatukivarren ulompi hela.
Kun W124-201-Sprinter alapalloniveltä irrottaa, ei kannata kovin paljon lämmittää silmukkaa; kun nuppi lähtee nivelestä,se lähtee sellaisella voimalla, että henki pois jos kohdalle osuu.
Jorma-k:n kuvassa on W124-201 tuentaa, väyrysessä systeemi on erilainen - alapallo on niihin helpompi vaihtaa.
Ohjaus on myös kovin erilainen, ei lie niin dramaattinen vaikutus ohjausiskarilla.
"Helese", tarkistuta alustan nivelten ja helojen kunto, vika voi olla kummassa päässä autoa tahansa.
Ammattilainen tutkii alustan varttitunnissa, ja saat varmuuden autosi kunnosta niiltä osin.
mjo33400: "Noin kilo per tuuma."
Nyt ei auennut dealerille ?
Kun W124-201-Sprinter alapalloniveltä irrottaa, ei kannata kovin paljon lämmittää silmukkaa; kun nuppi lähtee nivelestä,se lähtee sellaisella voimalla, että henki pois jos kohdalle osuu.
Jorma-k:n kuvassa on W124-201 tuentaa, väyrysessä systeemi on erilainen - alapallo on niihin helpompi vaihtaa.
Ohjaus on myös kovin erilainen, ei lie niin dramaattinen vaikutus ohjausiskarilla.

"Helese", tarkistuta alustan nivelten ja helojen kunto, vika voi olla kummassa päässä autoa tahansa.
Ammattilainen tutkii alustan varttitunnissa, ja saat varmuuden autosi kunnosta niiltä osin.
mjo33400: "Noin kilo per tuuma."
Nyt ei auennut dealerille ?

wiimax.fi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jaa-a... pitää vissiin huomenna kokeilla täydellä kuormalla 5,5 kilon paineita. On varmaan halpa testimjo33400 kirjoitti:Kun sinulla on matalaprofiiliset renkaat niin onko rengaspaineet oikeat. Vaatii aika paljon kovemmat paineet kuin tavallinen rengas. Noin kilo per tuuma. Sanoisin, että kilo ensimmäiselle tuumalle ja loput kokeilujen mukaan. Kannattaa ainakin kokeilla. On muuten halpa testi.

EDIT: Vai tarkotitko peräti että jos kokeilis 18 kiloa

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
EDIT: Vai tarkotitko peräti että jos kokeilis 18 kiloa
EDIT: Vai tarkotitko peräti että jos kokeilis 18 kiloa
Tällä paineella varmasti RÄJÄHTÄÄ.
Ei kyllä saa monella kompuralla noin kovia paineita.
Jotta uudet autoilijat ei saisi väärää tietoa ,niin kannattaa olla hyvin teitoinen mitä paineita renkaa rakenne kestää,voi tulla turhaa harmia jos mällää liikaa painetta?
Tällä paineella varmasti RÄJÄHTÄÄ.
Ei kyllä saa monella kompuralla noin kovia paineita.
Jotta uudet autoilijat ei saisi väärää tietoa ,niin kannattaa olla hyvin teitoinen mitä paineita renkaa rakenne kestää,voi tulla turhaa harmia jos mällää liikaa painetta?
. W210,E,2001, vagip kirjoitti:Kunhan olette ensin kokeilleet saada 16 kiloa renkaisiin, niin kannattaa varmaan tarkistaa alapallot ja narina helat, ennenkuin menet kysymään sitä ohjauksen iskaria väyryseen....

Vaihdoin autooni (koiranluut) ja alatukivarren pallonivelet,eteen.
Vaikka näytti ettei ole juuri kulumista huomattavissa pallonivelissä niin vaihdoin ,koska kosla oli todella vaikea kulkemaan suoraan.
Kolina kuului koiranluista ,ja ei nekään niin kovin kuluneilta näyttäneet silmämääråisesti.
Mutta kolina loppui ja auto kulkee nyt suoraan, eikä vetele.
mittarissa on vasta 168000 km ,ja saksan km ?
ostin osat KL,stä,103€ itse on aika helppo vaihtaa ,ei tartte kuin 50,numeron torks avaimen ja 21 mm kiintolenkin,6mm kuusiokulma avaimen ja rekkarin + moskan niin näillä työkaluilla voi koittaa vaihtaa.
ohjauksen iskaria en ole vielä tarkistanut,mutta tuntuu että nyt olis aika hyvä näinkin.

Koiranluut ovat kulutustavaraa. Vaihtoväli ~40 000 km.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Re: Ohjausiskari hajonnut
jorma-k kirjoitti: Toinen vaihtoehto on ottaa ratti irti ja panna oikeassa asennossa takaisin.
Jos asentovirhe johtui raidetankojen pituuksista, niin tämä on "Pielavetinen" ja jättää ohjausgeometriaan tankojen pituuksista johtuvan virheen.
Minun käsitykseni mukaan ei tehostetulla ohjauksella varustetussa autossa
passaa mennä oikaisemaan ratin asentoa irroittamalla sitä ja asentamaan
se eri booreille kuin alunperin...sekaisin menee hommat tehostimessa.....
vai mitä mieltä on asiantuntijat.

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Ohjausiskari hajonnut
Täh ?tapioh kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan ei tehostetulla ohjauksella varustetussa autossa
passaa mennä oikaisemaan ratin asentoa irroittamalla sitä ja asentamaan
se eri booreille kuin alunperin...sekaisin menee hommat tehostimessa.....
vai mitä mieltä on asiantuntijat.![]()
Ratin (aka ohjauspyörän) asento ei vaikuta tehostimen toimintaan millään tavalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Ohjausiskari hajonnut
ASKARRUTTAA EDELLEEN TUO VETELYAIHEAri66 kirjoitti:Täh ?tapioh kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan ei tehostetulla ohjauksella varustetussa autossa
passaa mennä oikaisemaan ratin asentoa irroittamalla sitä ja asentamaan
se eri booreille kuin alunperin...sekaisin menee hommat tehostimessa.....
vai mitä mieltä on asiantuntijat.![]()
Ratin (aka ohjauspyörän) asento ei vaikuta tehostimen toimintaan millään tavalla.

NYT 18.12.2004 löysin tällaisen vanhan jutun ....kommentteja
Lähetetty: Tor 15.01, 2004 13:33 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Oletteko tietoisia siitä että mersussa on muuttuva nopeuksinen ohjaus että se on keskellä hidas ja kun renkaat ovat jompaan kumpaan suuntaan linkussa niin loppua kohti nopenee eli simpukka pitää olla ensiksi keskitetty ja sitten pyörän kulmat kohdalleen ja viimeksi ratti suoraan... Sattumoisin isälläni oli kerran 123 mersu josta joku amatööri oli säädellyt kulmia ja simpukka ei ollut keskitetty ja ohjaus oli ihan sika herkkä ja auto varsinainen kaistan vaihtaja mutta ongelma loppui heti kun löytyi asiansa osaava säätäjä ja minulla on mersuista sellainen mielikuva että aika tarkkoja ovat renkaiden suhteen noissa vaeltelu ilmiöissä
Löytyyköhän sieltä väyrysestä sitä ohjauksen iskaria enääkaltio15 kirjoitti:. W210,E,2001, vagip kirjoitti:Kunhan olette ensin kokeilleet saada 16 kiloa renkaisiin, niin kannattaa varmaan tarkistaa alapallot ja narina helat, ennenkuin menet kysymään sitä ohjauksen iskaria väyryseen....
![]()
Vaihdoin autooni (koiranluut) ja alatukivarren pallonivelet,eteen.
Vaikka näytti ettei ole juuri kulumista huomattavissa pallonivelissä niin vaihdoin ,koska kosla oli todella vaikea kulkemaan suoraan.
Kolina kuului koiranluista ,ja ei nekään niin kovin kuluneilta näyttäneet silmämääråisesti.
Mutta kolina loppui ja auto kulkee nyt suoraan, eikä vetele.
mittarissa on vasta 168000 km ,ja saksan km ?
ostin osat KL,stä,103€ itse on aika helppo vaihtaa ,ei tartte kuin 50,numeron torks avaimen ja 21 mm kiintolenkin,6mm kuusiokulma avaimen ja rekkarin + moskan niin näillä työkaluilla voi koittaa vaihtaa.
ohjauksen iskaria en ole vielä tarkistanut,mutta tuntuu että nyt olis aika hyvä näinkin.

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sitähän minäkin aloin miettimään, kun auton alle olen jo muutaman kerran päässyt, enkä moista kikotinta ole enää havainnut.Benediktus kirjoitti: Löytyyköhän sieltä väyrysestä sitä ohjauksen iskaria enää? Taitaa olla hammastanko.
Joka ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tässä myöhäinen korjaus aikaisempaan vastaukseen "dealer:lle.
mjo33400: "Noin kilo per tuuma."
Nyt ei auennut dealerille ?
Näkee, että minulla ei ole Aleksis Kiven taipumuksia.
Takoitin sitä, että kun esim. autossa on vakiona 13 tuumaset vanteet ja sit vaihdetaan 15 tuumasiin vanteisiin ja 55:seen korkeuteen, sekä laitetaan alle Nokia Q:t kitkarenkaat niin ensimmäiselle korotetulle tuumalle kilo lisää panetta ja sen jälkeen kokeilua, mikä on sopiva. Esim. vakiopaine on 1,8 kiloa niin pitää laittaa 2,8 kiloa. Minun tapauksessa esimerkin mukaan 2,8 kiloa oli hyvä.
Nämä tiedot sain aikanaan eräältä autoalan ammattikorjaajalta.
mjo33400: "Noin kilo per tuuma."
Nyt ei auennut dealerille ?
Näkee, että minulla ei ole Aleksis Kiven taipumuksia.

Takoitin sitä, että kun esim. autossa on vakiona 13 tuumaset vanteet ja sit vaihdetaan 15 tuumasiin vanteisiin ja 55:seen korkeuteen, sekä laitetaan alle Nokia Q:t kitkarenkaat niin ensimmäiselle korotetulle tuumalle kilo lisää panetta ja sen jälkeen kokeilua, mikä on sopiva. Esim. vakiopaine on 1,8 kiloa niin pitää laittaa 2,8 kiloa. Minun tapauksessa esimerkin mukaan 2,8 kiloa oli hyvä.
Nämä tiedot sain aikanaan eräältä autoalan ammattikorjaajalta.

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen