Perän korjausta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

Perän korjausta?

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

Jo jonkun aikaa olen metsästänyt perää autooni w201 2.5td

Kaikissa vastaantulleissa hinta korkea, ei takuuta ,tai sijaitsevat toisella puolella maapalloa ...

Nyt mieleen tuli että eikö tota nykyistä pystyisi korjaamaan.
Uusilla osilla niin olisi ainakin toimiva MUTTA MISTÄ OSAT??

Onkos porukalla kokemusta perän korjauksesta tuntuu olevan yleinen ongelma kun ovat kysyttyä tavaraa...

Vai onko tiedossa jossain päin suomea takuu perää että olisi varmasti kunnossa? :roll:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kyllä esim. KL-varaosat myy uusia osia perään. Hintaahan niillä on, mutta kannattaa selvittää mitä sinne tarvitsee ja sitten ostoksille. Sitten vielä sekin että 124:ssa on sama perä kuin 201:ssä. Oletko kysellyt takuupurkaamoilta?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Veholla on myös tullu perän kamojen hinnat alas pari viikkoo sit vaihdoin omaan 190 2,5td: n tasaus pyörästön kaikki rattaat ja tapin ja kolme stefaa ja rattaan alus muovi renkaat niin ne maksoi veholla vähän auki 200£ kaikki pari vuotta sit laitoin kaverin 300:n niin sillon jotain 3000mk et on hinnat muuttunut. eikä se ole sen kummempi laittaa kun minkään muunkaan auton perä :!:
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

Entäs johtuukos tuo klappi nyt sitten just noista tasauspyörästön rattaista.Eikös siellä laakereitakin ole?
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

Lisää kysymyksiä :lol:

Voiko noilla rattailla vaikuttaa tohon välitykseen. Kun vois kiihtyä hiukan paremmin, eikä tarvis kulkea niin jumalattomasti?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kysyjä on aivan oikeilla jäljillä.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

viritä vähän niin johan alkaa kulkeen eikä tarvi välityksiin koskea....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18164
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tasauspyörästön osat + perän laakerisarja yht. 517 € jos on ASD niin 849 €.
Hinnat KL.
wiimax.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Takaa kuuluu pieni kolahdus...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Jatketaan aihetta:
Eli onko pk-seudulla jotain suositeltavan arvoista korjaajaa?

Vaimon autosta(5v-manuaali) kuuluu takaa pieni kolahdus aina kun laittaa vedon päälle. Ei kuulu kuin 1 vaihteella sekä jos ajaa hiljaa ja vaihtaa kakkosen. Sama ääni myös kuuluu kun laittaa pakin päälle. Ääni kuuluu vain kun ensimmäisen kerran nostaa kytkintä ja veto välittyy perään. Ikään kuin olisi ns. väljää jossain?

Ajaessa ei perä pidä mitään ääntä ja auto on hiljainen. Pakoputki ottaa hieman kiinni runkoon joten voiko ääni olla siitä vai perässä vikaa? Mielestäni ääni kuuluu perästä, mutta edellinen omistaja väitti että pakoputkesta. Tarvitsisi siis saada ihan asiantuntija "lausunto" että missä se vika nyt OIKEASTI on.

Jos vika on todella perässä niin sitten tarvitsisi tietää mikä siellä on vialla ja korjauspaikka tietty jos korjausta kaipaa. Vehoon en vie, liian kallista laatuun nähden. Auto on joka päiväisessä käytössä ja pitkiä aikoja ei olisi varaa seisottaa :cry:

Eli tämä topic selvitti asiaa http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... =korjausta
...ilmeisesti ei ole siis syytä huoleen. Muistelinkin että yhdessä faijan 200D:ssä oli samanlainen "ominaisuus" eikä se sille mitään tehnyt.
Viimeksi muokannut IsoE, Pe 12.11.2004 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kysy sipoon Jussilta, varmaan kertoo missä vika... :roll:
puh 050-5769119
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Mää vaihdatin ulvovasta S124sen 3.91 ABS-perästä "kaiken", eli hammasrattaat ja laakerit ja stefat. Ulvominenhan johtuu vissiin hammasrattaitten kuluneisuudesta -> metallipintojen hinkkaamisesta ja resonoinnista.

Halpaa touhu ei todellakaan ollut: Veholta tuli mahdottoman (KL: minimissään 3 viikkoa) nopeasti osat hintaan 600 euroa, työläs vaihto maksoi pienellä alennuksella mulle 400 euroa.

Kannattaako vanhaan autoon (vm. -88, 431 000 km mittarissa) moinen homma, kun koko rakkine on about 5 tuhannen euron auto? Mun mielestä kannatti - ainakin sata tonnia aion vielä päristellä ennen kuin lähden hakemaan Saksasta E300 TDn..

Mutta soitapa esim. Venetmäelle (03-889 166), hakevat Saksasta autoja purettaviksi, siellä saattais olla hyvinkin sitä mitä etsit.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Itselläni!

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Itellä aivan samanlainen juttu... oli! :D
Oli menny alatukivarret takaa.. kolina kuului kun rauta hakkas rautaa vasten, eli se oli niin pahasti syöpynyt koko tukivars!
Aina vain liikkelle lähdössä tai sit hitaassa vauhdissa ykköseltä kakkoselle tai pakittamaan lähdössä olivat minun oireeni ja ne tosiaan hävis ku tukivarret taakse vaihdatin... :D

Oli tosi halpa remontti, oiskohan koko lysti maksanu jonku 80 euroo! :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

PKivireki kirjoitti:Mutta soitapa esim. Venetmäelle (03-889 166)
Numero on 03-588 9166.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: Itselläni!

Viesti Kirjoittaja IsoE »

meze1 kirjoitti:Itellä aivan samanlainen juttu... oli! :D
Oli menny alatukivarret takaa.. kolina kuului kun rauta hakkas rautaa vasten, eli se oli niin pahasti syöpynyt koko tukivars!
Aina vain liikkelle lähdössä tai sit hitaassa vauhdissa ykköseltä kakkoselle tai pakittamaan lähdössä olivat minun oireeni ja ne tosiaan hävis ku tukivarret taakse vaihdatin... :D

Oli tosi halpa remontti, oiskohan koko lysti maksanu jonku 80 euroo! :D
Jaa....Hmmm....

Luulis että ois leimalla huomattu. Auto kun on katsastettu alle kk sitten. Auto pitäis saada nosturille niin pääsis pyörittelemään kardaania ja kattelemaan muutenkin.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Ei ne mitään huomaa.. :)

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mulla oli 2kk ennen ko remonttia katastettu auto ja sillo kysäsin tai tuumasin et jokin kolahtaa takana ja se sano et ei siellä mitään vakavaa huomannu olevan... niinpä niin... vain loppuun ajetut tukivarret vain... :roll:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

..ja niitten tukivarsien puslathan ne menee, eikä välttämättä ihan pienellä syynillä näy.. 124sessa niitä tukivarsia tuntuu olevan ihan riittämiin, mulla on vielä farkustani yhet tukivarret vaihtamatta kun on niin veemäisessä paikassa etten tiedä mitä tekis..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

[Msa[ kirjoitti:Entäs johtuukos tuo klappi nyt sitten just noista tasauspyörästön rattaista.Eikös siellä laakereitakin ole?
tasauspyörästössä ei ole laakereita... eikä myöskään tasauspyörästön rattaa pidä ääntä ajaessa... nehän ei pyöri suoraan ajaessa... perän ulinat kuuluu joko laakereista tai kuluneista välitysrattaista jotkaon muuten aika arvokkaita.. näillähän sitä välitystäkin voi muutella...
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

auto nosturille ja vaihde vapaalle,kaardaanista kiinni ja "pyöräyttelet" nopeasti edestakaisin jos kuuluu klonk..klonk... poskirattaat ovat todennäköisesti kuluneet :evil: pystyneekö tuota poskiratasta mersussa "passaamaan" lähemmäksi vetoratasta kuten joissakin vanhemmissa japseissa (sai kolinat ja ulinat joskus pois kokonaan)
tosin itse ei ole tullut perehdyttyä VIELÄ mersun perän sielunelämään :oops:
ML W164
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Saako muuten sinne samaan kuupaan vaihedettua eri pinioni/lautaas yhristelmää, sillälailla että välitys muuttuu? Mittari ym. muut ongelmat ei kiinnosta vaan se että saako ne rojut fyysisesti sinne pallon sisälle.
So long and thanks for all the fish
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Heikki H. kirjoitti:Saako muuten sinne samaan kuupaan vaihedettua eri pinioni/lautaas yhristelmää, sillälailla että välitys muuttuu? Mittari ym. muut ongelmat ei kiinnosta vaan se että saako ne rojut fyysisesti sinne pallon sisälle.
Samoja peräkoppia ne yleensä on ollut että olettaisin homman onnistuvan samalla vaivalla?
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Onhan niitä isoja ja pieniä periä, siis kuuppia. Esim. 3.91 pienessä, 3.46 isossa. Sanokaas joku tietäjä miten noi kokosysteemit menee..
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Olisko muuten mahdollista vaihtaa W201 3.07 perään jenkkimallin 3.27 ratasyhdistelmä?
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Miksei olisi, kun molemmat kerran ovat pieniä periä..

Mutta maksaa maltahia! Kysäisepäs 010-569 8091 - Vehossa on mukava mies tämä varaosamyyjä Härkönen. Sai myytyä mulle helvetin kalliit varaosat ja toimittikin nopeasti!
Vastaa Viestiin