W201 välitykset.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

W201 välitykset.

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

Mikä olisi kaikkein järkevin tapa lyhentää vähän noita välitys suhteita? Omassa mesessä on 5-vaihteinen laatikko jonka 5-vaihteella oikeastaan tee hevon vi@#uakaan kun on niin pitkä noi välitykset. Elikkäs onko mitenkään mahdollista ylipäätään saada lyhyemmät?? Käykö jonkun muun auton laatikon sisuskalut mesen kuoriin? Löytyykö mitään järkevää perä välitystä yms...? Kiitos vain vastanneille jo näin etukäteen :)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

vaihda perä :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

oisko sinne jo kertaalleen vaihdettu joku väärä perä, jos nooin pitkät välit? jotain tiheempää perää vaan, niin rupee tartteen vitostakin. vaikka jostain 200D:stä, niin huippunopeus jää alle kahen sadan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Näyttääkö nopeusmittari oikein nyt tällä hetkellä? Jos näyttää, niin tuskin on kukaan vaihtanut sinne perää.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

En osaa sanoa. mittari heittää 15 tuumasilla ja 65 profiililla n.6km/h Niin 200d:n perä kävis? Ois ihan kiva noita renkaita sauhuttaa kakkosellakin :D Niin ja noi välitykset on ihan samat kuin 4-lovisessa mutta siinä on vielä toi yli pitkä vitonen jota kannattaa käyttää vasta n. 130 vauhissa :lol:
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

En nyt heti keksi mitään ratkaisevaa hyötyä välitysten muuttamisesta.
Mulla on 3.27 perä ja nelipykäläinen aski. Vitonen olisi tosiaan aika turha.
Saman verran heittää mittari. 110 mittarin mukaan on 102.

Dieseliä on saanut perävälitystaulukon mukaan 3.27 perällä ja 5v askilla.
Jos joku on joskus laittanut sinne 5v laatikon jonka välitykset sopivat mittarille?

Mitä VIN-koodi näyttää alkuperäiseksi laatikoksi?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

Joo sen 102 km/h tutkaan mitattuna kun mittarissa oli 110, 80 alueella :oops: . Sakothan siitä sai mutta kuitenki tuli tarkistettua mittarivirhe :P . Mikä on VIN-koodi?
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

VIN-koodi on auton rungonnumero ja tuossa tekniikkafoorumin yläosassa on linkkejä VIN-dekooderiin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Vastaa Viestiin