Olen tuossa jo kerran vaihtanut 190E M102 1.8 venttiilikopan tiivisteen. Vuotaa jostain syystä edelleen ja ilmeisesti kummastakin päästä missä tiivisteessä on se puolikuun muoto.
Käytin kummassakin päässä kuumuutta kestävää silikonia. Ruuvit 10Nm momenttiin. Venakoppa on suora.
Tänään vaihdan tiivisteen uusiksi ja aattelin että en enää käytä silikonia tämän tiivisteen kanssa. Kysymys kuuluukin että onko joku laittanut tiivisteen ilman liimaa/silikonia ja pysyykö öljyt sisällä? vai onko olemassa joku ohje että sitä pitäisi käyttää?
M102 venttiilikopan tiiviste vaihto
M102 venttiilikopan tiiviste vaihto
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: M102 venttiilikopan tiiviste vaihto
Käytettykin tiiviste pitää ilman mitään lisukkeita, kun kopan kiristää kohtuullisesti (ei liikaa).Petri M. kirjoitti:...Tänään vaihdan tiivisteen uusiksi ja aattelin että en enää käytä silikonia tämän tiivisteen kanssa. Kysymys kuuluukin että onko joku laittanut tiivisteen ilman liimaa/silikonia ja pysyykö öljyt sisällä? vai onko olemassa joku ohje että sitä pitäisi käyttää?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: M102 venttiilikopan tiiviste vaihto
Käytin aikoinaan 2.0 litraisesta venakoppaa pari kertaa pois ja laitoin 17v vanhan tiivisteen takas ja ei vuotanut. Mutta kun laittoi kl_n tiivisteen niin alkoi vuotamaan, ja tuli se vanha heitettyä pois ennenkuin huomasi tehneensä virheen 

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.