Mistä lähtien on valmistettu parempikorisia uusia C-mersuja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
EW210
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 13.04.2010 20:15

Mistä lähtien on valmistettu parempikorisia uusia C-mersuja?

Viesti Kirjoittaja EW210 »

On ollut monenlaista huhua liikkeellä siitä, milloin alettiin valmistaa niitä hyväkorisia, ruosteettomana huomattavasti aiempia C-malleja ja muita mersumalleja pidempään pysyviä C-koppaisia mersuja. Toisaalla väitetään että 2002-vuoden elokuusta alkaen (tehtaan kausi vaihtuu elokuun tienoilla), toisaalla taas että vuoden 2004 facelift-mallista lähtien.

Mikähän se totuus on, kun näitä kaikenlaisia facelift-mallejakin on tullut mersun tehtaalta tasaisin väliajoin?
Mistä se hyvällä ja huonolla korilla varustettujen C-mersujen raja tarkkaan ottaen menee?

Toivottavasti vastailette, te joilla tästä asiasta paremmin tietoa on!
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kaikki ne ruostuu jos ei hoida :roll: Onhan noita w202 korisiakin mitkä ei ole mätiä, ne nyt vaan on hoidettu hyvin. Alkuperäiseen kymysykseen en osaa kyllä sanoa muutakuin että 2004 faceliftistä asti monet kehuu :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mulla on ollut -02 ja facelift. Kumpikaan ei ole ollut ruosteessa muualta kun tuolta taka-akseliston pinnoista mutta se näissä taitaa olla ihan normaali ilmiö. Tosiaan kumpikaan ei ole ollut suomi-autokaan. Jos suomi-autoa halajat niin varustaudu tuohon lisävarusteeseen eli ruosteeseen, muita lisävarusteitahan niissä ei juuri olekkaan :lol: Ei vaan kyllä se varmasti paljon on kiinni miten sitä hoitaa.. Ovien tiivisteiden alta kannattaa vilkaista sinne ainakin on näissä pesinyt..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Pirkka M
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 14.03.2010 10:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pirkka M »

Minulla on W202 ja eipä pahemmin ruosteita ole missään. Takakaaressa pieniä kohtia mutta muuten täysin ruosteeton. Eikä ole uusiksi maalattu tms..
Mistä noista tietää vaikka vuoden päästä kukkii joka paikasta. :D

Muutamia myös uudempia korimalleja tullut nähtyä aivan kauhiassa kunnossa mutta niitä on pidetty varmasti ilman mitään huolenpitoa.
MB A 140
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

Komppaan edellistä, minulla on ´97 S202 ja ei missään ruosteen pilkkuakaan, tai siis, nyt on ovilistan alta ruvennut hivenen näkymään. Samalla kylällä on myös toinen ääripää, tosi ruosteinen huonoa kohtelua nähnyt yksilö.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Ei minustakaan W202 ole vielä ruostemalli. Ainakaan samassa mittakaavassa kun saman aikakauden E-sarja. Eikös ruoste ollut C-sarjassa enemmänki tuon W203:en ongelma :roll:
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Meillä on tuo S202 -99 ja talvella ekat alkavat tuli takaluukun sisäreunaan ja takaluukun kahvan alle. Nyt kun tuo sai sitten pusun takapuskuriin, maalattiin se samassa sitten yli ja eiköhän tuo taas muutaman vuoden mene ilman kukintoja.

Kuten tuolla on sanottu, se hoito ei ainakaan huononna tuota korin kestoa. Tässä viime aikoina on kyllä näkynyt niin 202, kuin 203 korisia erittäin ruosteisia autoja, mutta niissä on ollut yhtenevänä tekijänä semmoinen beesi/kerma väri. Onkohan siinä värissä jotain vikaa :wink: :roll:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

Antti V kirjoitti:Meillä on tuo S202 -99 ja talvella ekat alkavat tuli takaluukun sisäreunaan ja takaluukun kahvan alle. Nyt kun tuo sai sitten pusun takapuskuriin, maalattiin se samassa sitten yli ja eiköhän tuo taas muutaman vuoden mene ilman kukintoja.

Kuten tuolla on sanottu, se hoito ei ainakaan huononna tuota korin kestoa. Tässä viime aikoina on kyllä näkynyt niin 202, kuin 203 korisia erittäin ruosteisia autoja, mutta niissä on ollut yhtenevänä tekijänä semmoinen beesi/kerma väri. Onkohan siinä värissä jotain vikaa :wink: :roll:
No jumaliste, entinen autoni oli ruostekukkainen W210 värillä "702 smoke silver metallic" ja se tämän kylän mätä W202 on saman värinen, metallibeige. Jotta olisiko sittenkin jotain yhteistä? :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kinnunen kirjoitti:Ei minustakaan W202 ole vielä ruostemalli. Ainakaan samassa mittakaavassa kun saman aikakauden E-sarja. Eikös ruoste ollut C-sarjassa enemmänki tuon W203:en ongelma :roll:
Kylläpä nuo kukkii, vaikka miten peset ja puunaat. Varsinkin paljon ajettuna, kokemusta on runsaasti aiheesta. Nimenomaan faceliftiä vaivaa heikko maalaus, vanhemmat olivat paremia. Mulla oli -99 autossa mm. takaluukku niin laho, että kilpivalot eivät pysyneet enää kiinni. Luukku vaihdettiin takuuseen, sinänsä hyvä juttu. Myös ovissa oli runsaasti kukkaa yms.Tämä tapahtui siis -2006.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Eipä siinä pesu ja puunaus kauheasti auta, jos tulee paljon kilometrejä "suola/hiekka/nasta/kivisateessa" niinkuin tuppaa Etelä-Suomessa käymään. Kun maalipinta menee rikki niin ruostuminen alkaa, sitä luonnonlakia ei pysty kumoamaan.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jos puuttuu asiaan ajoissa, eli kun puunatessa huomaa että perkele, niin putsaa huolellisesti ja paikkamaalaa, häivyttää ja toivoo parasta :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei taida enaa loytya rousteetonta 202-korimallia edes Saksasta. On nimittain yritetty etsia ja luovuttu toivosta. Takaluukku on lahes varmasti jostakin kohtaa ruosteessa!

Kylla tuo 203-korimalli ruostuu aika herkasti ainakin syksyyn 2004 saakka. Toisaalta nama 9/2004-mallit ovat aika uusia viela joten niiden
ruostumisesta ei ehka sanoa viela mitaan varmaa.

Hommaa CLK tai SLK jos haluat mersun joka ei juurikaan ruostu!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

kyllä se 15v vanha auto vaan on 15v vanha, aina niissä jossakin ruostetta on :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

sportsman kirjoitti:Ei taida enaa loytya rousteetonta 202-korimallia edes Saksasta. On nimittain yritetty etsia ja luovuttu toivosta. Takaluukku on lahes varmasti jostakin kohtaa ruosteessa!
Kyllä löytyy. Aina on joku papan silmäterä löytynyt. :wink:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Näin ennen löytyi mutta tuskinpa enää. Lisäksi noilta papoilta on usein jäänyt uutena ostamatta ilmastointi tai automaattivaihteisto on minusta ihan pakolliset perusvarusteet autossa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin