Yläkerta naputtaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Yläkerta naputtaa

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Eli kylmänä kuuluu sellainen yksittäinen metallinen naputus n. 20...30sek. Kaveri sanoi vaihtaneensa nokka-akselin/venttiilin/nostimen tms. kupit, mutta ku en nyt sitte muista että mitä ne oli.

Siis, millä nimellä lähden osia hommaamaan ja mitä? Vaikuttaako tehoihin/kulutukseen? Nyt syö luvattoman paljon ja tuntuu olevan vähän nuhainen toisinaan--vaikka lähteekin hyvin käyntiin eikä savuta.

Auttaako pumpun säätö muuhun kuin polttoaineen kulutukseen?

Jos jaksoit lukea tänne asti, kerron vasta nyt että autohan on W124 200d 1989 8)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Yläkerta naputtaa

Viesti Kirjoittaja M.K »

Juke72 kirjoitti:Eli kylmänä kuuluu sellainen yksittäinen metallinen naputus n. 20...30sek. Kaveri sanoi vaihtaneensa nokka-akselin/venttiilin/nostimen tms. kupit, mutta ku en nyt sitte muista että mitä ne oli.
Tuota, laita foorumin hakuun sanaksi esim. nostajat ja palstaksi Tekniikka, niin eiköhän ala löytymään.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti hydrauliset venttiilinnostimet.
Autoosi 8 kpl ja n.17 € kpl.
Lisäksi tarvitaan venttiilikopan tiiviste.
Helppo vaihtaa, tunti korjaamolla - vähän kauemmin itse...

Ei vaikuta tehoihin / kulutukseen.

Pumpun säätö auttaa tehoihin, jos säädätät ammattilaisella niin senjälkeen tuntuu kuin eri autolta.
wiimax.fi
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Kiitosta, enköhän näillä eväillä pärjää. Keinuvivut lienee valettuja, eikä esim. samanlaisia peltikuppeja ku Opelissa? Ajattelin samaan konkurssiin käyttää kuskinpuolen ja koneen etuosan "irto-osat" pois ja tiivistää ne. Jostain vuotaa öljyä, muttei aivan näe ku on jos sun mitä siinä edessä ja kone öljyssä. Kansi on kuitenki vaihdettu, etten usko sen vuotavan
Vastaa Viestiin