w202 vakkari ongelmaa
w202 vakkari ongelmaa
Laitatin omaan w202:seen (bensa,manuaali,vm-99) originaali vakkariviiksen (ilman limit toimintoa) tuossa pari viikkoa sitten jyväskylässä Ylämaan autokorjaamolla, joka on suht hyvä maineinen mersukorjaamo. Ylämaan ukot sanoivat että omaan w202:seen pitäs toi tempomaatti mennä ihan pelkällä viiksen lisäyksellä ja sit sen jälkeen merkkiliikkeessä kävis koodaamassa sen.
Noh.. Sit kun hain auton korjaamolta, niin ennenkuin kerkesin edes menemään Autobestille varaamaan aikaa vakkarin koodaukseen, ilmeni semmoinen asia, että viiksi toimi jo osittain ilman että sitä oli edes koodattu.
Vakkari toimi 1,2 ja 3 vaihteella ja lähti päälle kun antoi kierroksia hiukan enemmän koneelle, 4 vaihteellä vakkari lähti hetkellisesti päälle, mutta heitti samantien pois. Ylämäessä tai hieman raskaammassa vedätyksessä vakkari lähti heti pois päältä. Eli jos ajoit tasaisella tiellä esim 2 vaihtellä n. 50-60km/h vakkari toimi aivan moitteettomasti, kaikki toiminnot toimivat ym. eli vähenti ja lisäsi nopeutta ym.
tässä vaiheessa ajattelin että vissiin ihan normaalia että vakkari ei vielä toimi kunnolla, kun sitä ei ole autoon vielä koodattu.
Kun sitten viimein kahden viikon odotuksen jälkeen vein auton Autobestille koodattavaksi, niin siellä ne ukot vähän aikaa tarkastelivat pelkän auton runkonumeron tiedon pohjalta, ja totesivat kylmästi, että vakkarin viiksen koodaus ei onnistu autooni. Ihmetytti että he eivät edes laittaneet itse autoa kiinni tietokoneeseen ja olisivat yrittäneet edes tehdä jotain.¨
Sanoivat sielä Autobestillä että jos haluasin saada vakkarin toimimaan niin pitäisi ostaa kaikenmaailman ohjausboxit ja vaijerin vetimet yms... joka varmasti olisi suht hinnakasta.
Voisi kuitenkin olettaa että vakkari pitäisi toimia pelkällä viiksen laitolla ja koodauksella, sillä ilman koodaustakin vakkari toimii niinkuin pitääkin tietyissä nopeuksissa ja vedätyksessä.
Jos jollain muulla on ollut vastaavia kokemuksia tai ongelmia w202:sen vakkarin kanssa niin vinkit ja neuvot ovat erittäin tervetulleet.
Liekkö sitten vain Autobestin ukkojen laiskuutta ja saamattomuutta että eivät halunneet alkaa koodamaan vakkaria tuontiautoon...
Noh.. Sit kun hain auton korjaamolta, niin ennenkuin kerkesin edes menemään Autobestille varaamaan aikaa vakkarin koodaukseen, ilmeni semmoinen asia, että viiksi toimi jo osittain ilman että sitä oli edes koodattu.
Vakkari toimi 1,2 ja 3 vaihteella ja lähti päälle kun antoi kierroksia hiukan enemmän koneelle, 4 vaihteellä vakkari lähti hetkellisesti päälle, mutta heitti samantien pois. Ylämäessä tai hieman raskaammassa vedätyksessä vakkari lähti heti pois päältä. Eli jos ajoit tasaisella tiellä esim 2 vaihtellä n. 50-60km/h vakkari toimi aivan moitteettomasti, kaikki toiminnot toimivat ym. eli vähenti ja lisäsi nopeutta ym.
tässä vaiheessa ajattelin että vissiin ihan normaalia että vakkari ei vielä toimi kunnolla, kun sitä ei ole autoon vielä koodattu.
Kun sitten viimein kahden viikon odotuksen jälkeen vein auton Autobestille koodattavaksi, niin siellä ne ukot vähän aikaa tarkastelivat pelkän auton runkonumeron tiedon pohjalta, ja totesivat kylmästi, että vakkarin viiksen koodaus ei onnistu autooni. Ihmetytti että he eivät edes laittaneet itse autoa kiinni tietokoneeseen ja olisivat yrittäneet edes tehdä jotain.¨
Sanoivat sielä Autobestillä että jos haluasin saada vakkarin toimimaan niin pitäisi ostaa kaikenmaailman ohjausboxit ja vaijerin vetimet yms... joka varmasti olisi suht hinnakasta.
Voisi kuitenkin olettaa että vakkari pitäisi toimia pelkällä viiksen laitolla ja koodauksella, sillä ilman koodaustakin vakkari toimii niinkuin pitääkin tietyissä nopeuksissa ja vedätyksessä.
Jos jollain muulla on ollut vastaavia kokemuksia tai ongelmia w202:sen vakkarin kanssa niin vinkit ja neuvot ovat erittäin tervetulleet.
Liekkö sitten vain Autobestin ukkojen laiskuutta ja saamattomuutta että eivät halunneet alkaa koodamaan vakkaria tuontiautoon...
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
.
Kaikkien autojen ohjelmissa ei ole sitä vakkarin aktivoimisen vaatimaa softan osiota, tai oikeammin se on "pois päältä", se "käyttöönotto" on muutaman bitin muutos.
Jos haluaa, että se toimii, niin se täytyy jollain lastuttajalla käydä lisäyttämässä sinne, helppo juttu, kopioi vaan sellaisesta ohjelmasta, jossa se on.
Näin dieseleissä, bensa-autojen ohjelmia en ole aukkaissut, mutta luulen, että samat on jutut.
Siis, sitä ne on varmaan katsoneet, että onko heidän edes mahdollista aktivoida sitä vakkaria ja kun ei ole, niin eivät tieten ole kehdanneet tyhjää työtä tehdä.
Mutta kyllä se siellä ohjelmistossa kuitenkin on, jonkun softaajan vaan pitää kääntää se ensin "päälle".
Kaikkien autojen ohjelmissa ei ole sitä vakkarin aktivoimisen vaatimaa softan osiota, tai oikeammin se on "pois päältä", se "käyttöönotto" on muutaman bitin muutos.
Jos haluaa, että se toimii, niin se täytyy jollain lastuttajalla käydä lisäyttämässä sinne, helppo juttu, kopioi vaan sellaisesta ohjelmasta, jossa se on.
Näin dieseleissä, bensa-autojen ohjelmia en ole aukkaissut, mutta luulen, että samat on jutut.
Siis, sitä ne on varmaan katsoneet, että onko heidän edes mahdollista aktivoida sitä vakkaria ja kun ei ole, niin eivät tieten ole kehdanneet tyhjää työtä tehdä.
Mutta kyllä se siellä ohjelmistossa kuitenkin on, jonkun softaajan vaan pitää kääntää se ensin "päälle".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuttua juttua tosin diesel kone... naapuri foorumilla keskusteltiin taannoin:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Saksan foorumeilta sitä lueskelin joskus, ja hommasta ei ota selvää erkkikään, jossain pelaa jossain ei. Ite ostin lopulta tarvike vakkari setin ja naitin sen alkuperäseen viikseen. Toiimii.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Saksan foorumeilta sitä lueskelin joskus, ja hommasta ei ota selvää erkkikään, jossain pelaa jossain ei. Ite ostin lopulta tarvike vakkari setin ja naitin sen alkuperäseen viikseen. Toiimii.
Sulla on sit toiminu ihan moitteettomasti toi Waeco + orkkisviiksi yhistelmä?jpeltoma kirjoitti:Mä kans hiukan kyselin sitä star:lla softan sorkkimis hommaa, muttakun pyytelivät 75 eur /h niin ajattelin että parempi on ruuvata suosiolla sinne tarvike vakkari setti. Kun se softanvaihto olis tullu tod näk paljon kalliimmaksi. Ton vakkari setin pystyy ruuvaan ittekin paikalleen.
jos hyvät ohjeet jostai löytäs nii voishan se olla edullisempi vaihtoehto jos ite sais asennettuu..
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
Noilla ohjeilla asensin:
http://www.c-klasse-forum.de/wbb3/index ... at+vormopf
Mulla tosiaan dsl, eli tsekkaa läpi soveltuuko toi halvin MS-50 setti bensa kärryyn. Vai vaatiiko paremman setin.
Waeco onToiminut ihan hyvin. Resume toimintoa en ole löytänyt tosta MS-50 sarjasta, mutten kyllä ole kauheesti kaivannukkaan.
http://www.c-klasse-forum.de/wbb3/index ... at+vormopf
Mulla tosiaan dsl, eli tsekkaa läpi soveltuuko toi halvin MS-50 setti bensa kärryyn. Vai vaatiiko paremman setin.
Waeco onToiminut ihan hyvin. Resume toimintoa en ole löytänyt tosta MS-50 sarjasta, mutten kyllä ole kauheesti kaivannukkaan.