w124 ilmastoinnin lauhduttajan flektistä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

w124 ilmastoinnin lauhduttajan flektistä

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Elikkäs ongelmana on että ilmastoinnin kennon edessä oleva sähköflekti ei lähde pyörimään. Auto on ollut 2 vuotta omistuksessa ja kertaakaan ei ole vielä pyörähtänyt. Puhallin kyllä toimii kun koitin syöttää sille suoraan akulta virtaa. Mistä kyseinen puhallin saa pyörimiskäskynsä?? Kuskin puolen umpion takana on pari painekytkintä liittyen ilmastointiin, voisiko niillä olla osuutta toimimattomuuteen?
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
timo ce
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 09.07.2005 13:37
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timo ce »

sinulla ei ole tarpeeksi kylmä ainetta järjestelmässä sen takia ei pyöri flekti veikkaisin! toimiiko ilmastointi?
W124 300ce -92
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

ilmastointi toimii ja nestettä on oikea määrä.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jouns kirjoitti:ilmastointi toimii ja nestettä on oikea määrä.
Kuskinpuolen umpion ja kuivaimen välissä on etuvastus jonka läpi ykkösvaiheen virta tulee. (valkea noin 10cm pitkä pötkylä) kun tuo vastus on poikki ni eipä pelaa. Kokeeksi voi koittaa silleen että yhdistää nuo etuvastuksien johdot ja laittaa ilmastoinnin päälle. Flektin pitäis lähtä pyörimään täydellä nopeudella jonkin ajan kuluttua kompuran käynnistymisen jälkeen. Tietty kun sulla on yleismittari niin mittaa poisotettu vastus. En tarkkaan muista mitä mahto olla mutta jotain 10 ohmin luokkaa se lienee? Jokatapauksessa alle 50. Ja voihan vika olla painekytkimessäkin. Flektihän saa marssikäskyn kun paine nousee kompuran käynnistyttyä.

Ittellä oli yhdistettynä nuo johdot sen aikaa kun KL:ltä tuli varaosa. Vastus oli poikki ja se näky kyllä päällepäinkin. Mureni käsiin. Olisko vettä päässy ja pakkanen sit hajottanu sen?

Kun motin lämpö nousee riittävästi ohittuu tuo etuvastus ja flektin lähtee pyörimään suurimmalla nopeudella riippumatta siitä oliko ilmastointi päällä tai ei. Mulla ei oo koskaan tuota vielä tehny kun en oo lämmöt niin ylös nousssu. (Jotain 105). Näin se käsittääkseni pelaa?
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Helpoin tuo flektin toimimattomuutta on alkaa sevittämään yhdistämällä navat kuskin puoleisen lampun takana olevasta punaisesta painekytkimestä. Jos alkaa toimimaan hetken päästä niin vikaa painekykimessä. Jos ei herää henkiin niin vika tuossa etuvastuksessa johdotuksessa tai ohjausreleessä siellä sulakerasian takana.
Vastaa Viestiin