124-250td-93 automaattivaihteisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

124-250td-93 automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja yco »

Hei.

Voiko automaattilaatikossa säätää vaihteenvaihtohetkeä??
Omassani vaihtaa liian nopeasti kakkoselta kolmoselle... vaihto tapahtuu myös nopeasti nykäisten!!
Mitä öljyä olette laittaneet -93 vuosimallin laatikkoon??
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Löysää vaihdelaatikolle meneevää vaijjeria. sillä saat säädettyä millä kierroksilla vaihde vaihtuu. Ja osa kaasu vaihdot säädät modulaattorista

Tiputa paineita laatikosta sillä saa ainaskin vaihdot pehmeämmiksi.

Ruuvi loytyy auton alta kuskin puolella laatikon kyljessä.
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja yco »

Kuningassorvari kirjoitti:Löysää vaihdelaatikolle meneevää vaijjeria. sillä saat säädettyä millä kierroksilla vaihde vaihtuu. Ja osa kaasu vaihdot säädät modulaattorista

Tiputa paineita laatikosta sillä saa ainaskin vaihdot pehmeämmiksi.

Ruuvi loytyy auton alta kuskin puolella laatikon kyljessä.
Tarkoitat kait sitä kickdown vaijeria löysätä? onkohan sille jokin säätö-ohje olemassa.
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Olikohan se näin. Sitä säätö rautaa kun pidentää vaihteet vaihtuu isoilla kierroksilla.

Ja lyhentää nii matalilla.
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

ohjetta?

Viesti Kirjoittaja yco »

Löytyyköhän tuohon säätöön ihan virallista ohjetta???
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

ei vaan mitä kireemmällä se vaijeri on, sitä korkeemmilla kierroksilla vaihteet vaihtuu...
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

JuhoK kirjoitti:ei vaan mitä kireemmällä se vaijeri on, sitä korkeemmilla kierroksilla vaihteet vaihtuu...
Ja kyllä muuten on ohjeetkin ja säätöarvot...ihan vaan tiedoksi!
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja yco »

mistähän ne säätöarvot sitten löytys?
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mesedesi kirjoitti:
JuhoK kirjoitti:ei vaan mitä kireemmällä se vaijeri on, sitä korkeemmilla kierroksilla vaihteet vaihtuu...
Ja kyllä muuten on ohjeetkin ja säätöarvot...ihan vaan tiedoksi!
Voihan siihen oikeat säätöarvotkin olla mutta eikö se ole tärkein että laatikko toimii omistajan mielen mukaan. Ei 20vuotta vanhoijen ohjeiden mukaan.
Tosin ei sitä liian pehmeäksi kannata säätää. Ei ole pitkäikäinen...


Öljyksi esim Mobil ATF220 Eli Dextron2 öljyä.
Vastaa Viestiin