W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
On nyt laajempi projekti tulossa työn alle. Mitenhän sen alkuperäisen massan kanssa kannattaa tehdä. Jättääkkö ne paikoilleen vai lämmitellä kaikki pois? Tämän jälkeen hiekkaa ja maalia sekä uutta massaa perään. Vai jättää tosiaan sen mitä sinne jää paikoilleen hitsauksien jälkeen ja massailla loput alueet. Aiemmin olen massaillut hitsaukset maalauksen jälkeen ja loppuihin paikkoihin on se tehtaan massa jäänyt. Mitä tuumaatte asiasta? Eli koko alusta puhtaaksi pyöränkoteloineen vai osittain vaan?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Itse olen tehnyt niin että jos massa on rikki - kaavittu pois.
Hitsauksen jälkeen olen sitten kaapinut sen lämmenneen ja irronneen massan pois.
Mielestäni se on aivan lopunajan hommaa repiä hyvää massaa pois pohjasta, jos sille ei ole todellista tarvetta.
Hitsauksen jälkeen olen sitten kaapinut sen lämmenneen ja irronneen massan pois.
Mielestäni se on aivan lopunajan hommaa repiä hyvää massaa pois pohjasta, jos sille ei ole todellista tarvetta.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
probleemina on sellainen, että jos auton ikkunatiivisteet tms. vuotavat vettä auton sisään -> lattian bitumin rakoihini sisäpuolelle -> ruostuu -> saattaa olla että on bitumivoileipä, jonka välissä ei ole kuin ruostetta -> ei auta kuin kaapiminen.
Terveen näköinen pohjakin saattaa olla läpimätä. Pystärissäni esim. oli 7 reikää pohjassa. Poistin sisä- ja ulkopuolelta bitumit ensin kuumentamalla kuumailmapuhaltimella ja sitten loput Nitromorssilla lääppimällä. Sitten kelpaa hitsata kun ei ole bitumiä käryämässä ja palamassa.
Terveen näköinen pohjakin saattaa olla läpimätä. Pystärissäni esim. oli 7 reikää pohjassa. Poistin sisä- ja ulkopuolelta bitumit ensin kuumentamalla kuumailmapuhaltimella ja sitten loput Nitromorssilla lääppimällä. Sitten kelpaa hitsata kun ei ole bitumiä käryämässä ja palamassa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jos sen kunnolla kerran tekee niin kaikki massat pois,siitä alkuperäisestä tökötistä ei ole kuin harmia.itse laitoin uusiin etulokareihin sisäpuolelle 2k epoksia 2 kerrosta ja sen päälle bitumipinnoitteen ihan vain kokeilumielessä .pinnoite on edelleen kumimaista ja sitä on melko ohut kerros.tulen jatkossakin toimimaan edellä mainitusti.ja yhdellä bitumipinnoite kannulla hoitelee ainakin kaksi autoa.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Ku otat yläpuolelta äänieristeen pois, ni sittehä sitä jo näkee et onko lattia ehjä. Ei sitä alkuperäistä pvc:tä kannata alapuolelta ehdoin tahdoin pois repiä, jos siellä on terve pelti alla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Niin. Ruiskutettuna taikka pensselöitynä
... Muuta kumminni pohjaan suosittelisin epoksia kun sitä ei tarvitse siellä hioa. Epoksin ainoita ongelmia tuppaa oleen karkea pinta(työläs hioa), hinta ja pitkä kuivumisaika(näin automaalaamo-olosuhteissa ku pitäis olla ku rasvattu salama!)...

W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
itte laittasin epoksi pohjamaalin ja päälle tietenkin kiiltävän epoksi pintamaalin
ja hyvän kuivamisen jäläkeen helmamassan ja sitten vasta alusta massan
siinä samalla tulis kova pohja, äänieristustä ja värinän vaimennusta korille ja lattian sisäpuolelle pintamaalin päälle liimattava paksu pikimatto missä muovikalvo pinnassa 



mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
Jatketaas vielä aiheesta.
Tehtaalla korikittiä on käytetty muutamissa kohdin. Jos tekee epoksipohjat, epoksipinnan ja sitten alustamassan, niin kannattaako korikitti laittaa ennen epoksipohjaa vai sen jälkeen?
Tehtaalla korikittiä on käytetty muutamissa kohdin. Jos tekee epoksipohjat, epoksipinnan ja sitten alustamassan, niin kannattaako korikitti laittaa ennen epoksipohjaa vai sen jälkeen?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
Ensin aina maali ja sitten vasta korikitti, oon kokeillu toisinpäin ja harmiahan siitä seuras myöhemmin
.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
Kiinnostais myös tuon alustan kunnostus. Olisko jotain projektikuvia, taikka työvaiheita ja selostuksia kyseisestä hommasta?
Omassa W123:ssa on pari reikää. Pelkääjän jaloissa kynnen kokoinen reikä tuli kun kopautti siihen. Toinen on pelkääjän puolella tunkin reiän vieressä, sekin tuli koputtelemalla. Olis hyvä saada vähän tietoja miten alkaa paikkailemaan ja sen jälkeisestäkin työstä infoa.
Omassa W123:ssa on pari reikää. Pelkääjän jaloissa kynnen kokoinen reikä tuli kun kopautti siihen. Toinen on pelkääjän puolella tunkin reiän vieressä, sekin tuli koputtelemalla. Olis hyvä saada vähän tietoja miten alkaa paikkailemaan ja sen jälkeisestäkin työstä infoa.
Re: W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
Massan poistosta ja siihen liittyvistä työkaluista keskustelua myös mm http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33&t=98171" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun pystäriprojektin massan poistossa parhaimmaksi (ja halvimmaksi) on osoittautunut bilteman koneteräsharja 19-203, toki työtä tuossa putsaamisessa on.
Mun pystäriprojektin massan poistossa parhaimmaksi (ja halvimmaksi) on osoittautunut bilteman koneteräsharja 19-203, toki työtä tuossa putsaamisessa on.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: W123 alustan kunnostus, massan poisto, ym?
Joo lukaissutkin tuota toista topiccia. Sen seurauksena rälläkkä jo hankittu
Pitänee varmaan purkaa tuo autoa aika paljon ja paikata kerralla kaikki kolot joita löytää ja syntyy kun kopistelee. Toki vaarana on, että pian on tallin lattia täinnyä metallipurua ja koko auto hävinnyt kaapiessa 
Nyt kun otsikossa lukee toi alustan kunnostus, niin oliko jossakin keskustelua jo mitä sitten kun massat on poistettu ja paikka hitsattu?


Nyt kun otsikossa lukee toi alustan kunnostus, niin oliko jossakin keskustelua jo mitä sitten kun massat on poistettu ja paikka hitsattu?