
W201 2.5D turbotus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ke 03.03.2010 21:22
- Paikkakunta: Rekkamies
W201 2.5D turbotus
Mitenkäs kone kestää turbotuksen ja luistaako kytkin? tehotavoite olisi 160-180hv 

Kytkin alkaa kyllä luistamaan 180hp kohdalla, koska alkuperäisessä turbossakin alkaa hieman luistamaan kun syötöt tapissa, liekö tässä edes sama kytkin.
Kyllä se kait tommoset tehot kestää vielä ihan vakiohiluilla, kunhan pitää huolen että jäähdytys pelaa. Itse löisin varmuuden vuoksi turbon hilut myllyyn ja turbottaisinkin alkuperäisillä osilla, ei tarvi sitten tehdä kahteen kertaan
Kyllä se kait tommoset tehot kestää vielä ihan vakiohiluilla, kunhan pitää huolen että jäähdytys pelaa. Itse löisin varmuuden vuoksi turbon hilut myllyyn ja turbottaisinkin alkuperäisillä osilla, ei tarvi sitten tehdä kahteen kertaan

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Ei niitä "turbon hiluja" niin vain sinne lyödä, no asiasta on jo niin paljon kirjoituksia, että haku toiminnolla löytyy tieto jos kiinnostaa.
Öljynjäähdytin ja välijäähdytin paikalleen, riittävän suuri ahdin ja sopivan pienet syötöt niin kyllä kestää vakionakin.
Öljynjäähdytin ja välijäähdytin paikalleen, riittävän suuri ahdin ja sopivan pienet syötöt niin kyllä kestää vakionakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Terho P:llä on lista vaihdelaatikoista joita on käyttänyt, tosin mese.fi:n puolella, linkki. Kovasti uskoi että kestää 400hv tehot, mutta ei tainnut ikuna kertoa miten kävi. 2.6l ja 300D:n askeja kehu myös kestäviksi (toki varauksella, näissä varmaan ollut monia).
edit:
Tietääkö joku onko 717.411 pitkä- vai lyhytakselinen?
edit:
Tietääkö joku onko 717.411 pitkä- vai lyhytakselinen?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
juu kaverilta nostettiin ehjänä pois lyhyt-akselinen 2.5dt manu aski.. reilu 300 hummaa siä oli kiusaamassa sitä.. kytkin vakiokytkin kesti niin kauan kunnes sai rasvaa tms...alkoi yhtäkkiä luisteleen hullunanj^ kirjoitti:Terho P:llä on lista vaihdelaatikoista joita on käyttänyt, tosin mese.fi:n puolella, linkki. Kovasti uskoi että kestää 400hv tehot, mutta ei tainnut ikuna kertoa miten kävi. 2.6l ja 300D:n askeja kehu myös kestäviksi (toki varauksella, näissä varmaan ollut monia).
edit:
Tietääkö joku onko 717.411 pitkä- vai lyhytakselinen?
pikanen päätelmä omaltakohdalta: 41x " ei kestä" kun taas 43x tuntuus olevan aivan erirautaa
mulla on tunne et 411 olis pitkä-akselinen.. en laita päätäni pantiksi

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
mulla oli joku 4 lovinen loota, olisko olla 200D:n, tai 250D:n perästä. kesti jotakin pari viikko sellasta normiajelua, sitten meni rattaat sileeks.
nyt on jostakin aika uudesta, n. 95 vuotisesta vähän ajetusta 200D:stä loota. eli aika samanlainen, mutta timmissä kunnossa. se on kestäny nyt tähän asti ihan hyvin.
nyt on jostakin aika uudesta, n. 95 vuotisesta vähän ajetusta 200D:stä loota. eli aika samanlainen, mutta timmissä kunnossa. se on kestäny nyt tähän asti ihan hyvin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Onko sulla muuten jotakin hyvää askia olemassa n. 300hp tehoille? Siis niin että malttaisit vielä luopua?Terho P kirjoitti: juu kaverilta nostettiin ehjänä pois lyhyt-akselinen 2.5dt manu aski.. reilu 300 hummaa siä oli kiusaamassa sitä.. kytkin vakiokytkin kesti niin kauan kunnes sai rasvaa tms...alkoi yhtäkkiä luisteleen hulluna
pikanen päätelmä omaltakohdalta: 41x " ei kestä" kun taas 43x tuntuus olevan aivan erirautaa
mulla on tunne et 411 olis pitkä-akselinen.. en laita päätäni pantiksi
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
sori ku kesti.. hyvästä en osaa sanoa mut 2x joutavaa 5-lovista pikkuaskia on pöydän alla jemiksessä ja varmaan nuista ainaki toinen joutaa.. molemmat on koeponnistettu yli 400hummasella
..toinen on jopa ihan kothuu tiviin oloonen vaikka onkin raskasta sikaa saanu.. sit olis viä 1kpl isompia askia mut siin ei oo nopeusmittarin paikkaa
.. laita vaik yyveetä jos alkoi kiinnostamaan.. pikkuaski lähtis varmaan n200e hintaan/kpl .. toinen varmaan jätetään itelle oottelemaan jotaki hyvää rojektia 



2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Onko nykyinenkin 4-vaihteinen? Ite hommasin tuossa 220 tkm ajetun 4-vaihteisen siinä toivossa, että voisi kestääkin. Nykyinen 5-vaihteinen karahtaa kakkoselle ja kolmoselle vaihdettaessa. Tehoa 155@300nmpera8x kirjoitti:mulla oli joku 4 lovinen loota, olisko olla 200D:n, tai 250D:n perästä. kesti jotakin pari viikko sellasta normiajelua, sitten meni rattaat sileeks.
nyt on jostakin aika uudesta, n. 95 vuotisesta vähän ajetusta 200D:stä loota. eli aika samanlainen, mutta timmissä kunnossa. se on kestäny nyt tähän asti ihan hyvin.
joo, perus pikkuloota ja 4 vaihdetta. 250 heppaa ja 400 nm. tuntuis kestävän, jos ei tee mitään rallimallin vaihtoja. rauhakseen laitelee vaihteita silmään, niin saa muuten kyllä polkea meneen. joskus keväällä, vai talvellakohan se oli, kun tän lootan laitoin. on se kuitenkin koko kesän pelannu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
en muista perävälitystä. enkä kehtaa arvatakkaan, ettei mene pieleen.Johtaja kirjoitti:Tää voi pera tuntua jo jonkinlaiselta mersuaaliselta häirinnältä tms, mutta minkä välityksinen perä sulla on? Itellä kierrokset 3100 rpm/100kmh että vois kohta perää kattella
toi sun perä kuulostaa joltakin 200d:n perältä. ne kun on suunniteltu huippunopeuteen 160km/h saakka.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Hei taas... Asiasta juuri mitään tietämättä voiko öljynlauharin laittaa öljynsuodattimen jalasta turbolle lähtevän letkun väliin? siinä ei ole muita lähtöjä, vai joudunko hommaamaan uuden ös- jalan? Mutta kuitenkin turbolle menevä lähtö on, vaikka vaparista turbotettu.
Edit: edelliseen aiheeseen liittyen nykyinen perä on 3.64 Eli mikähän voisi olla sopeva välitys jos haluaisi kierrokset sataa ajaessa noin 2500 rpm? nykyään 3100 rpm
Edit: edelliseen aiheeseen liittyen nykyinen perä on 3.64 Eli mikähän voisi olla sopeva välitys jos haluaisi kierrokset sataa ajaessa noin 2500 rpm? nykyään 3100 rpm

tosta nyt ei sitten oikein ota selvää, että kuinka toi turbotus homma on toteutettu. että onko siinä turbon öljynputsarikotelo, vai vaparin, mistä on sitten viritelty öljyputki ahtimelle. normaalisti om602 ja 603 koneissa öljynsuodattimesat lähtee öljyletkut öljyn jäähdyttimelle ja palaa jäähdyttimeltä takasin putsarikotelolle. ja turbolle tulee oma putkensa lohkon kyljestä ja palaa öljypohjaan/lohkon kylkeen.
toisaalta pikkuturbossa ei ne virtaukset mitään älyttömiä ole, että melkein vois vaikka laittaakkin siihen väliin. toisaalta taas siinä ei sittel ole mitään termaria ohjailemassa sitä, että koska jäähdytetään ja koska ei. eli sitten ne öljyt jäähtyis kokoajan täysillä. pakkasillakin. riippuen tietty vähän jäähdyttimestä, että kuinka kylminä ne öljyt sitten pysyis. ainakin jos ens talvi on vastaavan lainen, kun viimetalvi, niin en laittais.
toisaalta pikkuturbossa ei ne virtaukset mitään älyttömiä ole, että melkein vois vaikka laittaakkin siihen väliin. toisaalta taas siinä ei sittel ole mitään termaria ohjailemassa sitä, että koska jäähdytetään ja koska ei. eli sitten ne öljyt jäähtyis kokoajan täysillä. pakkasillakin. riippuen tietty vähän jäähdyttimestä, että kuinka kylminä ne öljyt sitten pysyis. ainakin jos ens talvi on vastaavan lainen, kun viimetalvi, niin en laittais.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Tämä on näitä budjettiturbotuksia, niistä tosiaan saa korjailla ja paikkailla kunnes päättää tehdä kerralla toimivan.
Ei muuta kun oikea turbomallin suodatinjalka hakuseen ja jos intoa piisaa niin poraat lohkoon öljyntuloreijän, tosin se vaatii koneen purkaminen, jotta öljykanavaan varmasti ei mene metallipurua ja saat liitoksen tiiviiksi.
Koska tuskin haluat purkaa konetta vielä (vasta sitten kun se on ekrtaalleen hajonnut) niin kannattanee ottaa se paineöljy ahtimelle sieltä kannen päästä, siellä on ihan auki ruuvattava nippa. Tämä tietysti heikentää hitusen kannen öljynpainetta, eli jos tämän jälkeen alkaa nostajat naputtelemaan niin se kertoo, että kannentiiviste vuotaa liikaa jakopään koppaan.
Siinä on varmaankin öljynpaineanturi (öljykello) ahtimen letkussa jos oikein ymmärsin. Sekin kannattaa olla siinä alkuperäisessä paikassa, eli öljynsuodattimen jalassa. Tässä on siis öljynpainekello otettu suodatin jalasta pois, vedetty letku ahtimelle ja väliin laitettu se kello taas paikalleen.
Ei muuta kun oikea turbomallin suodatinjalka hakuseen ja jos intoa piisaa niin poraat lohkoon öljyntuloreijän, tosin se vaatii koneen purkaminen, jotta öljykanavaan varmasti ei mene metallipurua ja saat liitoksen tiiviiksi.
Koska tuskin haluat purkaa konetta vielä (vasta sitten kun se on ekrtaalleen hajonnut) niin kannattanee ottaa se paineöljy ahtimelle sieltä kannen päästä, siellä on ihan auki ruuvattava nippa. Tämä tietysti heikentää hitusen kannen öljynpainetta, eli jos tämän jälkeen alkaa nostajat naputtelemaan niin se kertoo, että kannentiiviste vuotaa liikaa jakopään koppaan.
Siinä on varmaankin öljynpaineanturi (öljykello) ahtimen letkussa jos oikein ymmärsin. Sekin kannattaa olla siinä alkuperäisessä paikassa, eli öljynsuodattimen jalassa. Tässä on siis öljynpainekello otettu suodatin jalasta pois, vedetty letku ahtimelle ja väliin laitettu se kello taas paikalleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi