takapyörän laakerin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

takapyörän laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Pitäisi vaihtaa w210 takapyörän laakerit. Onko vain yksi laakeri joka 2-rivinen vai 2 1-rivistä. Vetarin poisoton jälkeen ilmeisesti saa vedettyä jonkinmoisella ulosvetoviritelmällä pois ja uutta tilalle.
Onkos tietoa laakerin kyljessä olevasta numerosarjasta. Mersuhan ei itse valmista laakereita joten olettaisin että jos on standardi kamaa niin ei paljoa maksa.. Sitten semmoinen että vikaa paikallistettaessa huomasin että pienelläkin maantielenkillä perä lämpenee yli 50C.. onkos normaalia.
Ja vielä kolas juttu.. Kun pihalla takapää ylhäällä annoin motin pyörittää renkaita ilmassa ja välillä vuorotellen toisen pyörän pysäytin niin sain mittaristoon hälytyksen ja kehoituksen mennä korjaamolle.. Sehän liittyy siihen sutimisen estoon. Siis kuittaantuuko kunhan lasken auton alas ja lähden ajelemaan vai pitääkö jollain sulakkeiden poisto jutuilla kuitata vai miten on.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Perän ja laatikon lämpeneminen on normaalia.Esim talvella kuorma-auton aski voi olla yli 120 astetta ihan kevyesti.
Tieten jos lämpö nousee esim. öljyn vähyyden takia niin perä palaa laakereineen.
Se sutimisen esto valo käsittääkseni sammuu kun molemmat pyörät etupyöriin nähden pyörii samalla nopeudella .
Eli heti kun ajat tai viimestään kun sammutat auton ja käynnistäa uudelleen jossain vikatilassa.
Muutenkin akun kengän pois ottamista tulisi välttää.
Parhaimmassa tapauksessa saa vaan ylimääräisen korjaamo käynnin ja laskun perään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin