Sprinteri, mutta millä konella ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Shrek
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Sprinteri, mutta millä konella ?

Viesti Kirjoittaja Shrek »

Tervehdys !

Kaverini tuoskailee sopivan auton hakinnan hänen tarpeisiinsa.
No vaatimukset oli kuljetuskapasitettia tavaroille ja henkilöille, sekä vetokykyä pitäisi olla, niin ja tietysti joka päiväiseen pyöritykseen sopiva.
Funtsailun päätteksi päädyimme Sprinteriin nelivedolla.
Kaverini mielessä kummittelee muistikuva Sprinterin jonkin konemallin heikkoudesta.
No teillä kun tuo tieto näistä Mersuista on, niin lienee parasta kysellä tietäviltä :wink:
Toki jos jollain on vielä parempia ideoita automerkin/mallin suhteen, niin rohkeasti kertomaan, sillä ennen hankintaa on parasta harkita kaikki vaihtoehdot läpi.
Tosin netti.autossa taisi olla tasan yksi neliveto Sprinteri tarjolla eli konemalleissa ei hirviästi vaihtoehtoja tarjolla markkinoilla nyt :roll:
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja räätäli »

V6 on tietenkin tehokas ja varsinkin automaatin kaverina erittäin kiva kaveri pyöritellä päivittäinkin.

Omaani olen vasta 67 tkm ajanut mutta teho ei ole vielä koskaan loppunut kesken, johtuu ehkä siittä että nopeuden rajoitin leikkaa suurimmat hulluttelut 90km/h kohdalla pois.

Tällä vähäisellä kokemuksella sanoisin että isompi tankki ja jos veto autoksi ajattelee niin muista tilata sellainen koukku johon saa enemmänkin laittaa kiinni, omassa raja 2000 kg, vaikka kokonaispaino on tuo 3550kg

hyviä kauppoja T: räätäli

318 cdi automaati ja rek.yht. kuudelle.
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

alakupään 318 oli meilla ajossa sen 140tkm ja erittäin mukava ajolleen mitä nyt kolisi keulapää etc. heikohko lähteen talavella käymään, varmaanki johtuen suuresta öljytilavuudesta tms.

nyt 319 jossa juuri tällä hetkellä 8531km ja on vielä aivan erilainen vaikkei periaatteessa taida olla ku softassa ero siis vedoiltaan. perävälitys on tainnu muuttua harvempaan, kun nyt kolmosella loppuun asti niin rajotin ku vanhassa nelosella loppuun. kulutuserona o että kovalla kuormalla ei enen menny alle kymmeneen niin nyt menee 9,5 suunnilleen (ei oo vielä niin pitkää matkaa tullu että tarkemmin vois vertailla mutta tämänhetkisellä kulutuksella vähemmällä mitä 318)

nämä siis ei oo omia vaan siskon firman mutta paljon tuee ajeltua ja muutenki seurattua...eli minä ainaki suosittelen kans nuita vee6sia

T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Antti V
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mulla kanssa tuo 318 ja kuten räätäli jo tuossa sanoi, koukun kannattaa ottaa sillä suuremmalla omamassalla ja tankin isona. Itselläni seka-ajossa kulutus pyörii 12,5-13 tuntumassa, mutta mulla ei ole rajoitinta(ns retkeilyauto), joten maantiellä nopeudet on aina vähintään rajoituksen mukaiset. Toisaalta tuo mun on ohjelmoitu uudestaan, joten tehon puutteestakaan tuon ei voi väittää kärsivän. Tuosta rajoittimen puutteesta johtuen, mun auto on tilattu ns pitkällä perällä, joten melutaso on kohtuullinen.

Nyt on menty vajaa 130 tkm ja oikeastaan suurimmat ongelmat on ollut EGR-venttiilin täydellinen porsiminen, kolinat etupäässä(takuuseen jarrusatulat) ja perän ääntäminen(myöskin takuuseen). Ajoltaan tuo uusikorinen on aivan eri luokkaa kuin edelliskorinen, äärimitat kun unohtaa, on todella henkilöautomainen.

Nuo moottorivaihtoehdot ovat jokaisen itse mietittävä, itseltäni tosiaan ääni tuolle V6 patille, sen miellyttävyyden ja hmm virityskapasiteetin johdosta :oops: , mutta kuorma-autona varmasti menisi tuo uusi X16 versiokin, sillä se on kohtuullisesti taloudellisempi ja kohtuu ripeäkin tuohon rajoittajaan asti.

Se noissa on huonoa muihin pakettiautoihin verrattuna, että noihin saa jos jonkinlaista lisävarustetta, joihin saa menemään äkkiä pikkuauton verran lisää rahaa, sillepäälle innostuttuaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin