Ostamassa S 320CDI W220, kokemuksia?
Ostamassa S 320CDI W220, kokemuksia?
Jostain kumman syystä alkanut kiinnostamaan otsikon mukainen auto vm. 02 -03, maks. 150tkm ajettu.
Nettiä selaillessa ei kuitenkaan ole infoa riittävästi löytynyt joten kysynkin asiasta täältä; täältähän ne kaikki asiantuntijat löytyy.
Mitä ostaessa pitäisi erityisesti huomioida? Mihin varautua käytössä jne.
Miksi Italiassa vastaavat maksavat huomattavasti vähemmän kuin Saksassa?
Ihan käyttöautoksi ajattelin noin viideksi vuodeksi ja ajoa tulisi n. 150tkm tuona aikana. Onkohan mitään järkeä?
Nettiä selaillessa ei kuitenkaan ole infoa riittävästi löytynyt joten kysynkin asiasta täältä; täältähän ne kaikki asiantuntijat löytyy.
Mitä ostaessa pitäisi erityisesti huomioida? Mihin varautua käytössä jne.
Miksi Italiassa vastaavat maksavat huomattavasti vähemmän kuin Saksassa?
Ihan käyttöautoksi ajattelin noin viideksi vuodeksi ja ajoa tulisi n. 150tkm tuona aikana. Onkohan mitään järkeä?
Tekniikasta sekä käytöstä ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta kysymyksesi "miksi e.autot ovat Italiassa halvempia kuin Saksassa" ?
Äkkiseltään ovat ehkä hieman halvempia mutta huomio että autot hinnoitellaan kunnon mukaan myös Italiassa. Myös siirtokilpien saanti on hankalaa .
Esim . Tämä näyttää hyvältä mutta miten valokatkaisimen alapuoli voi olla noin kulunut ?
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=170479185
Äkkiseltään ovat ehkä hieman halvempia mutta huomio että autot hinnoitellaan kunnon mukaan myös Italiassa. Myös siirtokilpien saanti on hankalaa .
Esim . Tämä näyttää hyvältä mutta miten valokatkaisimen alapuoli voi olla noin kulunut ?
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=170479185
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Paskaseltahan se näyttää, kuten ratin painikkeetkin. Varmaan jonkun kunnon griismankin vanha auto. Ihan hieno muuten kyllä.sportsman kirjoitti: Esim . Tämä näyttää hyvältä mutta miten valokatkaisimen alapuoli voi olla noin kulunut ?
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=170479185
Joku väyryne
Se musta jälki on peukalosta kun on vapautettu seisontajarru vaikka automaatissa ihan turha vehje.sportsman kirjoitti:Ehkä pointtini jäi pimentoon. Tuo tuskin on likaa vaan ihan kulumaa .. Miten tuollaista voi olla tuonverran ajetussa autossa ? Ei mitenkään !
Hieno autohan MB S320 cdi kyllä on kun löytää oikeasti kunnossa olevan .
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Ostamassa S 320CDI W220, kokemuksia?
Tuskin siinä järkeä on, mutta eihän autoasiat järjellä ratkeakaan.DB304 kirjoitti:Jostain kumman syystä alkanut kiinnostamaan otsikon mukainen auto vm. 02 -03, maks. 150tkm ajettu.
Nettiä selaillessa ei kuitenkaan ole infoa riittävästi löytynyt joten kysynkin asiasta täältä; täältähän ne kaikki asiantuntijat löytyy.
Mitä ostaessa pitäisi erityisesti huomioida? Mihin varautua käytössä jne.
Miksi Italiassa vastaavat maksavat huomattavasti vähemmän kuin Saksassa?
Ihan käyttöautoksi ajattelin noin viideksi vuodeksi ja ajoa tulisi n. 150tkm tuona aikana. Onkohan mitään järkeä?
Huollot on Vehossa kalliita kun viralliseen huolto-ohjelmaan kuuluu aika paljon erilaisia tarkistuksia. Facelift- malleihin erilaisia lastentauteja korjattu, samoin sisustan laatua parannettu. Jos tulee vikoja niin niiden korjaus voi olla hurjan kallista, riippuen mitä pystyy itse tekemään. Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa jos ei ole vaihdettu, ei kuulu huolto-ohjelmaan. Ruosteitakin noissa voi jo olla esim pyöränkaarissa.
Itse vajaat pari vuotta kohta ässällä ajellut eikä ole valittamisen aiheita. Tosin täytyy sanoa että kaikkeen tottuu.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Joitain tuontiautoja katsellut; halvemmista voi puuttua esimerkiksi suomessa niin yleiset penkin lämmittimet. Voi olla pienempi akku ym muuta mitä lämpimimmissä maissa ei ole pidetty tarpeellisena ja vaikka ne periaatteessa on tehtaan perusvarustuksena niin ne on voitu tinkata hinnasta pois.
Samanlaista itsekin himoava, osta mieluummin facelift- malli niin saadaan hieno yksilö Suomeen josta saattaisin minäkin olla kiinnostunut.
Rohkeita ostoksia räätäli.
Samanlaista itsekin himoava, osta mieluummin facelift- malli niin saadaan hieno yksilö Suomeen josta saattaisin minäkin olla kiinnostunut.
Rohkeita ostoksia räätäli.
Tyyppivika on penkinlämmittimen istuinosan tomimattomuus. Korjaus on melkoisen kallis, luokkaa 1000 EUR.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kiitoksia vastauksista.
Joo kysymyksen että onko mitään järkeä ois voinut jättää pois; tunteella ne on edellisetkin autot ostettu.
Paljastan samalla tietämättömyyteni, milloin facelift -malli tuli, miten sen helpoiten erottaa?
Tyyppivikoina mainittu ruoste pyöränkaarissa ja istuinlämmitys, joista istuinlämmitys on minulle yhdentekevä, joten ei kuulosta pahalta, vielä...
Tarkoitus ei ole huollattaa autoa 'virallisesti' vaan tehdä mahdollisimman paljon itse, tilat ja joitain työkalujakin on.
Itseasiassa ajatus ko. autosta lähti viimeisten 'uuden' autoni määräaikaishuoltojen tiimoilta.
Normaalihuollon lasku lähes 300€, eihän se paha ole, mutta kun sisälsi öljyn ja suodattimen vaihdon. Ymmärtäisin jos tehtäisiin muutakin.
Jos olisivat tehneet mitä oletan huollossa tehtävän (silmämääräinen tarkastus), niin olisivat huomanneet että jarrupala on jumissa ja kun sitä eivät huomanneet ja se sitten loppui kokonaan ajossa niin jouduin ostamaan tietenkin tämän yhden kuluneen palan takia koko sarjan eteen, ei iso asia mutta olisi ollut vältettävissä.
Etupyörän laakeri sökö, Veholta 170€, tarvikeliikkeessä täysin sama laakeri alle 80€ ja huolto ostaa tietenkin Veholta.
Näitä miettiessä ajattelin että voin huollot tehdä ihan itsekin, tuskin paljon huonommin ne osaan tehdä, toki on asioita jotka vaativat erikoislaitteita ja tietoa, mutta teetetään ne sitten erikseen.
Tästä seuraakin kysymys: mistähän tuollaisen auton huolto-ohjelman saisi käsiinsä, että tietäisi mitä ne siellä määräaikaishuollossa oikein puuhaavat, tai mitä niiden pitäisi puuhata?
Joo kysymyksen että onko mitään järkeä ois voinut jättää pois; tunteella ne on edellisetkin autot ostettu.
Paljastan samalla tietämättömyyteni, milloin facelift -malli tuli, miten sen helpoiten erottaa?
Tyyppivikoina mainittu ruoste pyöränkaarissa ja istuinlämmitys, joista istuinlämmitys on minulle yhdentekevä, joten ei kuulosta pahalta, vielä...
Tarkoitus ei ole huollattaa autoa 'virallisesti' vaan tehdä mahdollisimman paljon itse, tilat ja joitain työkalujakin on.
Itseasiassa ajatus ko. autosta lähti viimeisten 'uuden' autoni määräaikaishuoltojen tiimoilta.
Normaalihuollon lasku lähes 300€, eihän se paha ole, mutta kun sisälsi öljyn ja suodattimen vaihdon. Ymmärtäisin jos tehtäisiin muutakin.
Jos olisivat tehneet mitä oletan huollossa tehtävän (silmämääräinen tarkastus), niin olisivat huomanneet että jarrupala on jumissa ja kun sitä eivät huomanneet ja se sitten loppui kokonaan ajossa niin jouduin ostamaan tietenkin tämän yhden kuluneen palan takia koko sarjan eteen, ei iso asia mutta olisi ollut vältettävissä.
Etupyörän laakeri sökö, Veholta 170€, tarvikeliikkeessä täysin sama laakeri alle 80€ ja huolto ostaa tietenkin Veholta.
Näitä miettiessä ajattelin että voin huollot tehdä ihan itsekin, tuskin paljon huonommin ne osaan tehdä, toki on asioita jotka vaativat erikoislaitteita ja tietoa, mutta teetetään ne sitten erikseen.
Tästä seuraakin kysymys: mistähän tuollaisen auton huolto-ohjelman saisi käsiinsä, että tietäisi mitä ne siellä määräaikaishuollossa oikein puuhaavat, tai mitä niiden pitäisi puuhata?
facelift tuli loppuvuonna 2002! itse ainakin erotan helpoiten faceliftin isosta commandista.DB304 kirjoitti: Paljastan samalla tietämättömyyteni, milloin facelift -malli tuli, miten sen helpoiten erottaa?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Ja tähän on tsi -korjaus hintaluokkaan noin 47€. Kokeilin omaani ja sain toimimaan käyttäen ruotsalaista valmistetta olevia jälkiasennus lämmittimiä.Matti R kirjoitti:Tyyppivika on penkinlämmittimen istuinosan tomimattomuus. Korjaus on melkoisen kallis, luokkaa 1000 EUR.
Vaatii toki hieman omaa aikaa ja viitseliäisyyttä. En muista olenko laittanut tarkempia ohjeita rassauskansiooni, jos en, niin voin ne sinne lisätä josko
olisi apuja muillekkin.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...