öljynpaineet nousee hitaasti
öljynpaineet nousee hitaasti
om 602 turbo, kun käynnistää koneen kylmänä, niin öljynpaine viisari on nollissa liian pitkään. n6 s. Sitten pomppaa tappiin aika vikkelästi. Mistähän mahtaa johtua? Onko öljykanavistossa jossain takaiskuventtiili, mikä estää, ettei järjestelmä valu tyhjäks, kun kone on sammuksissa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: öljynpaineet nousee hitaasti
Öljynsuodattimen juuressa.pera8x kirjoitti:Onko öljykanavistossa jossain takaiskuventtiili, mikä estää, ettei järjestelmä valu tyhjäks, kun kone on sammuksissa?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Terve!
Itse vaihtelin kerran korjaamolla aukioloajan jälkeen itse öljyjä, 190 2,5d.
Ennen kuin laitoin suodattimen, ihmettelin että onpas huono tiiviste uudessa suodattimessa.
No, vanhat öljyt pois, uudet tilalle, uusi suodatin ja tiiviste. Kone käyntiin.
Öljynpaineet nousi aluksi 1:een, sitten kaasua, nousi kahteen ja alkoi vipattaa mittari ja alkoi laskea. Kone seis.
No se huono tiiviste oli korkannut, öljyä oli joku 3 litraa siinä korjaamon lattialla.
Eli ei nyt muita asennusvirheitä itselläni tule mieleen.
Siinä seinän takana oli toinen korjaamo, oli micraan laitettu VÄÄRÄ suodatin. 10 km oli päässyt ja sitten oli kone leikannut täysin kiinni.
Tuossa museoautossa on samanlainen homma öljynpaineen kanssa, ei nouse heti, mutta noustuaan on välittömästi tapissa. Ja pitää myös lämpimänä paineet. Normaalia kulumaa miljoonan kilometrin jälkeen vain.
Itse vaihtelin kerran korjaamolla aukioloajan jälkeen itse öljyjä, 190 2,5d.
Ennen kuin laitoin suodattimen, ihmettelin että onpas huono tiiviste uudessa suodattimessa.
No, vanhat öljyt pois, uudet tilalle, uusi suodatin ja tiiviste. Kone käyntiin.
Öljynpaineet nousi aluksi 1:een, sitten kaasua, nousi kahteen ja alkoi vipattaa mittari ja alkoi laskea. Kone seis.
No se huono tiiviste oli korkannut, öljyä oli joku 3 litraa siinä korjaamon lattialla.
Eli ei nyt muita asennusvirheitä itselläni tule mieleen.
Siinä seinän takana oli toinen korjaamo, oli micraan laitettu VÄÄRÄ suodatin. 10 km oli päässyt ja sitten oli kone leikannut täysin kiinni.
Tuossa museoautossa on samanlainen homma öljynpaineen kanssa, ei nouse heti, mutta noustuaan on välittömästi tapissa. Ja pitää myös lämpimänä paineet. Normaalia kulumaa miljoonan kilometrin jälkeen vain.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
ongelma korjattu. ilmeisesti tää vanha suodatin oli menny tukkoon. en tiedä mikä suodatin sielä oli, mutta ihan erilainen, kun esim. mannilainen. tää on siis se sama auto, mihin tein mäntäremonttia muutama päivä sitten. eli varmaan kaikkea sontaa vaan ollu niin paljon öljyissä ja vanha ja huono suodatin, että veti ittensä tukkoon. uus kunnollinen suodatin ja uudet öljy, niin korjaantu. ja samalla ihmettelin sitä öljynsuodattimen jalan kannen putkee. puhaltelin senkin tyhjäks. nyt ainakin toimii normaalisti. nousee jossain alta 2 sekunnissa paineet täysiin, kun kylmästä starttaa. soittelin perjantaina kl:äänkin ja kyselin, että onko noita takaiskuventtiileitä menny paljon rikki. sanoivat, ettei oikeastaan ollenlaan. sit osas neuvoia, että pensamersuissa on ihan tieto, että jos on joku huono tarvike suodatin, mikä on vielä vanha, niin tekee just tollasta, ettei paineet nouse kovin vikkelästi. no nyt pelaa. kiitos vaan kaikille taasen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
eipäs olekkaan ongelmaa vielä korjattu. parani kyllä tolla suodattimen ja öljyjen vaihdolla, mutta kestää vieläkin liian kauan. n.4 sekunttia, ennenku paineet tapissa. jos on just ajellu ja vaikka vartin päästä koittaa, niin melkein heti nousee. mutta vaikka parikin tuntia auto seisoo, niin sitten kestää sen 4 sekunttia. voisko siä olla se venttiili jumissa? vai mistä kannattaa alkaa vikaa etsiin?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
kiitoksia tästä tiedosta! mannilaisen suodattimen mukana ei tullu noita rinkuloita. tuli vaan se iso o-rengas, mikä tulee sinne kanteen. ja noita vanhoja o-renkaita vähän kattelinkin siinä putsaillessani, että onpas kulahtanee ja lytyssä. en kyllä osannu yhdistää asiaa tähän öljynpainejuttuun. mutta hyvä, että sain lisätietoa. rupes jo ahdistaan ajatus, että joutuu sen putsarin jalan irrottaan. jotenkin se alkaa mulla helposti vuotaan, vaikka lätkii uusilla tiivisteilläkin takasin. mutta ainakaan vielä ei tartte sitä alkaa irrottaan.juhaoh kirjoitti:Tuon edellämainitun venttiilin lisäksi öljyt pääsee laskemaan suodattimesta, jos sen suodattimen kannen "tapin" o-renkaat on huonot. Siis siellä tapin alapäässä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jep, täsähän se tuliki jo...itellä kans 123sessa oli vastaavaa ongelmaa ja päättelin suodatinjalan tyhjenevän hiljallee, asia parantui ku vaihoin nuo kovettuneet O-renkaat.juhaoh kirjoitti:Tuon edellämainitun venttiilin lisäksi öljyt pääsee laskemaan suodattimesta, jos sen suodattimen kannen "tapin" o-renkaat on huonot. Siis siellä tapin alapäässä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Jossainhan siellä on nyt tukossa paikat. Taitaa mennä öljyt suodattimen ohi tukkeutuneen suodattimen varmuusventtiilin kautta voiteluun eikä suodata ollenkaan.pera8x kirjoitti:eilen vaihdoin noi renkaat. kun avasin suodattimen kannen ja otin suodattimen pois, niin koko kotelo oli aika kuiva. suodatinkin oli niin kuiva, ettei siitä tippunut edes pisaroita. no, laittelin uudet renkaat ja käyttelin koneen kuumaks. saa nähä, että auttoko.
sori, siis ei se niin kuiva olla. märkä öljystä, mutta kun oli 24h seisonu, niin jonnekkin ne öljyt oli niin hyvin valunu, ettei oikein pisaraakaan tiputellu. paperille kun laski suodattimen, niin se paperi imas yllä ittensä mustaks.juhaoh kirjoitti:Jossainhan siellä on nyt tukossa paikat. Taitaa mennä öljyt suodattimen ohi tukkeutuneen suodattimen varmuusventtiilin kautta voiteluun eikä suodata ollenkaan.pera8x kirjoitti:eilen vaihdoin noi renkaat. kun avasin suodattimen kannen ja otin suodattimen pois, niin koko kotelo oli aika kuiva. suodatinkin oli niin kuiva, ettei siitä tippunut edes pisaroita. no, laittelin uudet renkaat ja käyttelin koneen kuumaks. saa nähä, että auttoko.
niin, eli ne O-renkaat tuli vaihdettua ja kone kuumaks. sitten se seiso taas 24h, kunnes menin kokeileen, että nouseeko ne paineet. no nousihan ne, mutta hitaasti. jotakin 4-5 sekkaa, ennen ku nousi kolmoseen.
olisko sitten seuraavana se putsarikotelon irrotus ihmetellä sitä takaiskuventtiiliä?
voiko olla mahdollista, että olen muninu jotakin tossa männän asennuksessa? kansi oli irti ja öljypohja. ja tietenkin kaikki muut oheisroippeet. semmonen tuli vielä mieleen, että 2 pytyn öljyruisku oli irti. muistelisin, että siinä oli joku O-rengas. voisko sen valskaaminen aiheuttaa sitä, että kanavat tyhjenee sitä kautta? vai mistä tässä nyt kannattaa alkaa seuraavaks vikaa ettiin. hankalaks menee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Nuo öljyruiskuthan on suodattimen jälkeisessä paineputkessa, suodattimen alapuolella. Voihan se öljyvalua siitäkin. Suodatinhan saa ilmaa siitä keskitangon hienosuodattimen virtausreiästä öljypohjasta.pera8x kirjoitti: semmonen tuli vielä mieleen, että 2 pytyn öljyruisku oli irti. muistelisin, että siinä oli joku O-rengas. voisko sen valskaaminen aiheuttaa sitä, että kanavat tyhjenee sitä kautta? vai mistä tässä nyt kannattaa alkaa seuraavaks vikaa ettiin. hankalaks menee.
Kun ei oo itse nähnyt tuota ruutaa irrallisena niin olettaisi, että siinä olisi jokin paineventtiili, joka estäisi tuota valumista noin yleensäkin.
niin siinä tais olla. se oli semmonen ihmeelinen systeemi. niinku joku nappi siinnä ruutassa. aikani sitä ihmettelin, mutta en oikein saanu tolkkua asiasta. laitoin vaan takasin, kun olin tsekannu, että öljy virtaa.juhaoh kirjoitti:Nuo öljyruiskuthan on suodattimen jälkeisessä paineputkessa, suodattimen alapuolella. Voihan se öljyvalua siitäkin. Suodatinhan saa ilmaa siitä keskitangon hienosuodattimen virtausreiästä öljypohjasta.pera8x kirjoitti: semmonen tuli vielä mieleen, että 2 pytyn öljyruisku oli irti. muistelisin, että siinä oli joku O-rengas. voisko sen valskaaminen aiheuttaa sitä, että kanavat tyhjenee sitä kautta? vai mistä tässä nyt kannattaa alkaa seuraavaks vikaa ettiin. hankalaks menee.
Kun ei oo itse nähnyt tuota ruutaa irrallisena niin olettaisi, että siinä olisi jokin paineventtiili, joka estäisi tuota valumista noin yleensäkin.
minkälainen ton suodattimen kannen keskitapin kanavan pitäis olla? mulla on siinä kepin päässä reikä ja sit on siinä yläpäässä kyljessä pieni reikä. ja paineilmalla kokeilin, niin virtaa vaan toiseen suuntaan ja sinnekkin aika hitaasti. varmaan toimii. missä tuola on joku hieno suodatin?
jos mää ota suodattimen pois ja kaadan tonne öljynputasri koteloon öljyä, niin kuuluuko sen heti valua jonnekkin, vai jäädä sinne koteloon?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Tuntus äkikseltään, että siinä ruutassa olisi paineventtiili, joka päästää öljyn virtaamaan vain, kun on riittävästi painetta, 3bar?. Tyhjäkäynnillähän sitä mäntien jäähdytystä tuskin tarvii.pera8x kirjoitti: niin siinä tais olla. se oli semmonen ihmeelinen systeemi. niinku joku nappi siinnä ruutassa. aikani sitä ihmettelin, mutta en oikein saanu tolkkua asiasta. laitoin vaan takasin, kun olin tsekannu, että öljy virtaa.
minkälainen ton suodattimen kannen keskitapin kanavan pitäis olla? mulla on siinä kepin päässä reikä ja sit on siinä yläpäässä kyljessä pieni reikä. ja paineilmalla kokeilin, niin virtaa vaan toiseen suuntaan ja sinnekkin aika hitaasti. varmaan toimii. missä tuola on joku hieno suodatin?
jos mää ota suodattimen pois ja kaadan tonne öljynputasri koteloon öljyä, niin kuuluuko sen heti valua jonnekkin, vai jäädä sinne koteloon?
Sellainen se keskitappi on. No ainakin 123 virtaus pääsee molempiin suuntiin. Helpoinhan tuo keskitappi olisi testata toisella tapilla.
Ei se öljy suodattimessa pysy jos suodatin ja tappi on pois, ainakin pitää keskitappi olla paikallaan.
Jos tuo kakkosen ruuta on rikki niin siitähän on voinut johtua myös tuon 2-männän lämpöhalvauskin?
Öljyruisku päästää lävitse kun paine on > 1 Bar eli jo tyhjäkäynnilläkin mäntiin ruiskitaan öljyä. Toinen asia on jos öljyruisku on löysästi kiinni lohkossa, mutta ei kai se ole mahdollista.
Eiköhän se juju ole tässä tapauksessa siinä suodattimen tapissa tjms.
...ja samoin jos kakkosen öljyruisku on jumiutunut aina auki asentoon, niin ei sekään oikein mitään vaikuta. Suurimman osan ajasta ne ruiskut on täysin auki, eli aina kun kone käy.
Öljyruiskujen paineventtiili toki kannattaa testata, jos niitä irroittelee/käpistelee, helppoa ihan paineilmapistoolilla.
Eiköhän se juju ole tässä tapauksessa siinä suodattimen tapissa tjms.
...ja samoin jos kakkosen öljyruisku on jumiutunut aina auki asentoon, niin ei sekään oikein mitään vaikuta. Suurimman osan ajasta ne ruiskut on täysin auki, eli aina kun kone käy.
Öljyruiskujen paineventtiili toki kannattaa testata, jos niitä irroittelee/käpistelee, helppoa ihan paineilmapistoolilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
noniin. taas vois sanoa, että asiassa ollaan edetty.
vertailin noita putsarikoteloita kahdesta samalla koneella olevasta autosta. eli tää vikanen ja sitten tosta farkkuturbosta. (offia vähän: ehjän auton putsari kotelon pohjalta löyty 2 kappaletta kovettuneita kumeja. semmosia, mitä on suodattimen yläosassa. siis se kuminen tiiviste, mistä menee sen kanne tappi läpitte. sitten alempi niistä o-renkaista puuttu kokonaan siitä kotelon kannen tepista. mitähän ihmettä siihenkin on oikein säädetty!?!?)
noniin asiaan. elikkäs vertailin putsarikoteloita ja ihan samanlaisia ne tuntuis olevan. molemmista häviää öljy, kun sinne jotakin kaataa. ihan sama kaataako sinne pohjalle, missä on joku venttiili tms, vai kaataako sinne keskireikään. molemmista hujahta ajonnekkin öljypohjaan tms se öljy. eli veikkaisin, että se putsarikotelo on ehjä. sitten vertailin noita kotelon kansia. molemmat ihan samanlaisia. yhtä lailla virtaa sitä keskitappia pitkin öljy, tai ilma, tai mikä nyt sitten virtaakaan. kotelot kansineen olis siis identtisiä. ainoa ero koko touhussa oli se, että tän vikasen auton öljy oli suht puhtaat ja ton toisen öljyt oli mustat. eli ei löytyny vikaa vieläkään.
käväsin sitten varuiks vielä KL:ssä ja hain orkkis o- renkaat suodatin kotelon kanteen ja uuden suodattimen. vaihdoin sit ne ja ajelin autolla kotio, noin 50 kilsaa. parin tunnin päästä vois mennä kokeileen, että onko ne öljyt taas laskeutunu jonnekkin. alan pikkuhiljaa kallistua sen öljyruiskun kannalle. toi aikasemmin kyrvähtäny mäntäkin viittais pikkasen siihen.. sillon paineilmalla putsailin ja ihmettelin sitä ruiskua, muuta en oikein hiffannu sen toimintaa niin hyvin, että olisin älynny kokeilla paineita. no, jos ei muu auta, niin öljypohja toistamiseen irti ja vertaileen keskenään niitä ruiskuja. mitähän mahtaa maksaa uudet? hirvittää vaan käynnistää joka kerta, kun kestää sen 5 sekkaa ennenku öljyn paineet nousee.
vertailin noita putsarikoteloita kahdesta samalla koneella olevasta autosta. eli tää vikanen ja sitten tosta farkkuturbosta. (offia vähän: ehjän auton putsari kotelon pohjalta löyty 2 kappaletta kovettuneita kumeja. semmosia, mitä on suodattimen yläosassa. siis se kuminen tiiviste, mistä menee sen kanne tappi läpitte. sitten alempi niistä o-renkaista puuttu kokonaan siitä kotelon kannen tepista. mitähän ihmettä siihenkin on oikein säädetty!?!?)
noniin asiaan. elikkäs vertailin putsarikoteloita ja ihan samanlaisia ne tuntuis olevan. molemmista häviää öljy, kun sinne jotakin kaataa. ihan sama kaataako sinne pohjalle, missä on joku venttiili tms, vai kaataako sinne keskireikään. molemmista hujahta ajonnekkin öljypohjaan tms se öljy. eli veikkaisin, että se putsarikotelo on ehjä. sitten vertailin noita kotelon kansia. molemmat ihan samanlaisia. yhtä lailla virtaa sitä keskitappia pitkin öljy, tai ilma, tai mikä nyt sitten virtaakaan. kotelot kansineen olis siis identtisiä. ainoa ero koko touhussa oli se, että tän vikasen auton öljy oli suht puhtaat ja ton toisen öljyt oli mustat. eli ei löytyny vikaa vieläkään.
käväsin sitten varuiks vielä KL:ssä ja hain orkkis o- renkaat suodatin kotelon kanteen ja uuden suodattimen. vaihdoin sit ne ja ajelin autolla kotio, noin 50 kilsaa. parin tunnin päästä vois mennä kokeileen, että onko ne öljyt taas laskeutunu jonnekkin. alan pikkuhiljaa kallistua sen öljyruiskun kannalle. toi aikasemmin kyrvähtäny mäntäkin viittais pikkasen siihen.. sillon paineilmalla putsailin ja ihmettelin sitä ruiskua, muuta en oikein hiffannu sen toimintaa niin hyvin, että olisin älynny kokeilla paineita. no, jos ei muu auta, niin öljypohja toistamiseen irti ja vertaileen keskenään niitä ruiskuja. mitähän mahtaa maksaa uudet? hirvittää vaan käynnistää joka kerta, kun kestää sen 5 sekkaa ennenku öljyn paineet nousee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
ite ajattelin tuon asian sillain, että jos esim. yks öljyruisku on jumittunu auki asentoon, niin koko järjestelmä vuotaa seisoessaan kuiviin siitä yhdestä aukinaisesta ruiskusta. mutta voiko se edes olla niin? sitä en tiedä.juhaoh kirjoitti:Ei, jos öljysuihku on oikean muotoinen, mutta jos antaa epämääräisen roiskeen niin saattaa vaikuttaa.veskola kirjoitti: ...ja samoin jos kakkosen öljyruisku on jumiutunut aina auki asentoon, niin ei sekään oikein mitään vaikuta. .
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Noinhan se tuntuis olevan kun katsoo tuota koneen öljykaaviota.pera8x kirjoitti: ite ajattelin tuon asian sillain, että jos esim. yks öljyruisku on jumittunu auki asentoon, niin koko järjestelmä vuotaa seisoessaan kuiviin siitä yhdestä aukinaisesta ruiskusta. mutta voiko se edes olla niin? sitä en tiedä.
Mutta se rikkinäinen ruuta voi antaa lisäksi aivan väärälaisen suihkun, joka ei osu sinne männän öljyreikään. Ja sillonhan on selvä miten männälle käy.
Laittaisin entisen ruutan romukoppaan ja uutta tai käytettyä tilalle.
Olikohan mulla yksi öljyruisku ylimääräisenä, pitää vilkaista.
Itse en kyllä tuon takia lähtisi moottoria purkamaan, jollei muuta tarvetta ole samalla...
Se ruiskun kärki on vain kapeneva putken pää, joten jos se vain ei ollut vääntynyt/hakkautunut paskaksi niin mäntä on varmasti saanut tarpeeksi suihkutusta. Ei nämä mitään polttoainesuuttimia sentään ole
Itse en kyllä tuon takia lähtisi moottoria purkamaan, jollei muuta tarvetta ole samalla...
Se ruiskun kärki on vain kapeneva putken pää, joten jos se vain ei ollut vääntynyt/hakkautunut paskaksi niin mäntä on varmasti saanut tarpeeksi suihkutusta. Ei nämä mitään polttoainesuuttimia sentään ole

Lisää tietoa: www.skg.fi
oli se ruutta ainakin ulospäin hyvän näkonen. Ei kyllä huvittais alkaa öljypohjaa irrottaan ekana. Mut kai se on pakko, jos ei muukaan auta. Ei tota autoo tollasena uskalla vaimolle antaa. Se on aina lämä tiskissä heti, ku kone vaan käy. Mut mää aukasen nyt hetikohta ton putsarikotelon ja testailen sen takaisku venttiilin, ni on sekin sit tarkistettu.
Nii, onneks on ees kunnolliset öljyt koneessa, niin kestää vähän paremmin hörskötellä ilman paineitaki.
Voisko viallinen öljyruutta aiheuttaa ennen aikaisen kulumisen mäntään ja sylinteriin? Vois kai periaatteessa. Mutta varsinaista kiinnileikkaantumista se ei ole aiheuttanu. Että ei tässä sen öljyruitan ruisku kuvion takia konetta aukasta. Ja kyllä kai se mäntä ilman koko ruiskuakin voitelunsa saa, lämpiää vaan pikkasen enemmän. Tommoset pikkujutut ei niinkään hualeta, ku auto on melkein vakiokin.
Nii, onneks on ees kunnolliset öljyt koneessa, niin kestää vähän paremmin hörskötellä ilman paineitaki.
Voisko viallinen öljyruutta aiheuttaa ennen aikaisen kulumisen mäntään ja sylinteriin? Vois kai periaatteessa. Mutta varsinaista kiinnileikkaantumista se ei ole aiheuttanu. Että ei tässä sen öljyruitan ruisku kuvion takia konetta aukasta. Ja kyllä kai se mäntä ilman koko ruiskuakin voitelunsa saa, lämpiää vaan pikkasen enemmän. Tommoset pikkujutut ei niinkään hualeta, ku auto on melkein vakiokin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
no niin. Nyt olis putsarikotelo pöydällä. Mihinkä suuntaan toi öljy virtaa? Tai kuinka koko hökötys toimii. Tosta, mistä lähtee öljycoolerille, niin siinä on ilmeisesti termostaatti oljyille. Ja jos oikein ymmärsin, niin toi alaosassa oleva isoin musta muovinen systeemi on se takaisku venttiili. Osaako joku varmistaa veikkaukseni? Sitten tässä on jotaikin "kanavia", missä on vaan kuula päässä. Ilmeisesti tukittuja valukanavia?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
putsarin toiminta aukes, kun aikansa pähkäili. Se iso musta oli siis se takaisku venttiili ja sen alla olikin termari. Ja tais vikakin selvitä. Termarin alla oli joku rautalangan pätkä. Semmonen niinku kuulakärkikynän jousi, mikä oli venytetty pitkäks. Joku 2 cm pätkä. Ilmeisesti se sit piti tota systeemiä auki. Pitää viä tarkistaa kunnolla noi kaikki osat ja pestä koko hoito. Sit tiiveyskokeet ja takas paikoilleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Minun mielestä ei kyllä voi, öljyruisku ei osallistu mitenkään sylinterin voiteluun...eiköhän se vika jo löytynytkin...toivotaan näin. Öljyruisku ja sen toiminta on niin suurpiirteistä, että sitä ei kannata epäillä. Varsikin jos juuri kokosit koneen ja se ruisku on siellä paikallaan.pera8x kirjoitti:Voisko viallinen öljyruutta aiheuttaa ennen aikaisen kulumisen mäntään ja sylinteriin? Vois kai periaatteessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jep. kyllä se ruitta siellä on. ja varmaan toimiikin, ainakin uskon niin, kunnest toisin todistetaan.
nyt on putsari taas läjässä ja 50 kilsaa ajoa takana. aamulla voi koittaa, että nouseeko ne paineet normaalisti, vai ei. aika väljän olonen oli se takaiskuventtiili. pikkasen hioin ja laitoin takasin. äsken koitin, noin tunnin seisonnan jälkeen, niin ainakin toistaseks toimi ihan normaalisti. jos ei vieläkään toimi, niin KL:stä uudet hilut putsariin. mutta toivotaan nyt, että se rautalangan palanen sielä olis vian aiheuttaja.
nyt on putsari taas läjässä ja 50 kilsaa ajoa takana. aamulla voi koittaa, että nouseeko ne paineet normaalisti, vai ei. aika väljän olonen oli se takaiskuventtiili. pikkasen hioin ja laitoin takasin. äsken koitin, noin tunnin seisonnan jälkeen, niin ainakin toistaseks toimi ihan normaalisti. jos ei vieläkään toimi, niin KL:stä uudet hilut putsariin. mutta toivotaan nyt, että se rautalangan palanen sielä olis vian aiheuttaja.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E