SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Voisiko joku ystävällisesti selvittää tyhmälle, mitä pitäisi ottaa huomioon, kun haluaisin päivittää otsikon auton(i) etuvaloumpiot vähän näyttävämpiin. Olen yrittänyt katsella foorumilta läpi viestiketjuja sekä selannut ebay:ta ja muutamien liikkeiden sivuja, mutta edelleenkin on muutama asia epäselvä:
Esim:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SLK-R170-An ... 43a0b9be87
Sivulla sanotaan:
"Klarglas Scheinwerfer mit beleuchteten Standlichtringen ANGEL EYES
und integrierten Blinkern SCHWARZ
Es sind keine Xenon Scheinwerfer
passend für: Mercedes SLK Typ R170 Bj. 4/1996 - 2004"
Tästä tulkitsen että nämä umpiot voisin asentaa autooni, mutta mukana ei tule xenon-valoja (vai ei mitään valoja?). Pitääkö siis ostaa polttimot aina erikseen?
Entä miten yllämainittu esimerkki eroaa suomalaisen liikkeen vastaavasta(?) tuotteesta:
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=109/245
Jos ostaisin jomman kumman näistä tuotteista, niin mitä silloin käytännössä saan? Tyylikkäät umpiot, jotka pystyy tyhmempikin asentamaan itse, ja joihin sopii nykyiset perus-halogeenipolttimot? Entä xenon-valot? Kiitoksia!
Esim:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SLK-R170-An ... 43a0b9be87
Sivulla sanotaan:
"Klarglas Scheinwerfer mit beleuchteten Standlichtringen ANGEL EYES
und integrierten Blinkern SCHWARZ
Es sind keine Xenon Scheinwerfer
passend für: Mercedes SLK Typ R170 Bj. 4/1996 - 2004"
Tästä tulkitsen että nämä umpiot voisin asentaa autooni, mutta mukana ei tule xenon-valoja (vai ei mitään valoja?). Pitääkö siis ostaa polttimot aina erikseen?
Entä miten yllämainittu esimerkki eroaa suomalaisen liikkeen vastaavasta(?) tuotteesta:
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=109/245
Jos ostaisin jomman kumman näistä tuotteista, niin mitä silloin käytännössä saan? Tyylikkäät umpiot, jotka pystyy tyhmempikin asentamaan itse, ja joihin sopii nykyiset perus-halogeenipolttimot? Entä xenon-valot? Kiitoksia!
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Tervetuloa fooruimille!sunimh kirjoitti: Jos ostaisin jomman kumman näistä tuotteista, niin mitä silloin käytännössä saan? Tyylikkäät umpiot, jotka pystyy tyhmempikin asentamaan itse, ja joihin sopii nykyiset perus-halogeenipolttimot? Entä xenon-valot? Kiitoksia!
Pikaisella vilkaisulla molemmat taitaa olla hintaa lukuunottamatta samanlaiset umpiot. eBayn Saksankielinen teksti kertoo tosiaankin että nämä eivät ole Xenon-valot, kuten Suomalaisesskin ilmoituksessa mainitaan "xenon-optik-lähivalot". No, tämä nyt on sitten enemmän mainosmiesten puhetta, onhan monissakin autoissa linssivalot, ja ihan tavalliset halogeenit.
Eli tuossa viimeksi kirjoittamassasi olet aika hyvin kiteyttänyt mitä saat.

Perus halogeeniumpiot, e-hyväksytyt halogeeneille, mutta tuskin xenoneille. Sopii 4/1996 - 2004 autoihin, eli taitanee kattaa aika pitkälti R170 korimallin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Oliko kuinka iso työ vaihtaa nuo komean näköiset umpiot eli onnistuuko helpolla jos peukalo tuppaa olemaan pääasiassa keskellä kämmentä ???.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Kohtuullinen homma oli (kun en itsekään mikään ihmelapsi konehuoneen puolella ole), varsinkin kun kolmas kiinnityspultti on suoraan umpion alla. Se ilmeisesti pitäisi saada auki poistamalla vilkun umpio erikseen, mutta yrittämisestä huolimatta en kyllä itse keksinyt miten homma käytännössä hoituu, joten jouduin turvautumaan lievään väkivaltaan. Itse umpiot on melko helppo saada paikalleen tukevasti (kahdellakin liittimellä). Ledien kytkentä tapahtuu suoraan olemassaoleviin johtoihin esim rosvoliittimillä, ja lisäksi R170:een Angel Eyesejä hankkiessa pitää varmistaa että saat mukaan tarvittavan adapterin varsinaisille polttimoille. Tuo ensimmäisen viestin liike toimittaa sen mukaan, tosin ensimmäisestä lähetyksestä sen kyllä unohtivat. Viikon lisäodottelun jälkeen sen toki sain ilman lisämaksuja.
Etumaskin vaihto onnistuu kyllä aivan keneltä tahansa, ja jo yksinäänkin piristää mielestäni etupään ilmettä huomattavasti.
Etumaskin vaihto onnistuu kyllä aivan keneltä tahansa, ja jo yksinäänkin piristää mielestäni etupään ilmettä huomattavasti.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Mistä oot noin kommean maskin hommannu? Vois ite ostaa samanlaisen, mut maalais tuon pohjan punaseks, ku autokin on punanen. Ja noista valoista: oliko niissä minkäänlaista korkeuden säätöä? Manuaalista alipaineella toimivaa tai automaattista sähköllä toimivaa?
En väittele autojen paremmuudesta, koska tiedän olevani oikeassa.
-SLK 230K AMG-sporttipaketilla (työn alla talviunilla)
-Volvo S70 2.5TD (Ajossa sillon kun tykkää toimia)
-SLK 230K AMG-sporttipaketilla (työn alla talviunilla)
-Volvo S70 2.5TD (Ajossa sillon kun tykkää toimia)
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Itselläni on vastaavat valot asennuksessa, törmäsiin samaan ongelman kuin sunimh eli tarvittava adapteri puuttuu. Sitä nyt toimittaja selvittelee (Autoimago) että mistä löytyisi.
Ohjaamosta toimivaa korkeudensäätöä noissa ei ole, mutta eipä sitä noissa kaksipaikkaisissa katsastuksessa vaaditakkaan.
Ohjaamosta toimivaa korkeudensäätöä noissa ei ole, mutta eipä sitä noissa kaksipaikkaisissa katsastuksessa vaaditakkaan.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Mun pitäisi saada puskuri irti, mutten tiedä, miten nuo umpiot saa tieltä pois. Kaksi ensimmäistä kiinnitysruuvia on ilmeiset, mutta siellä on oltava vielä yksi. Kertokaapas miten ne irtoo?
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Jos kyseessä on alkuperäiset umpiot, niin ensin pitää ottaa vilkku-osuus umpiosta pois ja sen jälkeen pääsee käsiksi viimeiseen kiinnitysruuviin.
Vilkku-osuus taas lähtee helpolla, kun umpion yläpuolella olevasta reiästä vääntää ruuvarilla kiinnitysklipsua ja nykäisee vilkkuosuuden pois.
Asia on neuvottu ainakin mun ohjekirjassa hyvin selkeästi.
Vilkku-osuus taas lähtee helpolla, kun umpion yläpuolella olevasta reiästä vääntää ruuvarilla kiinnitysklipsua ja nykäisee vilkkuosuuden pois.
Asia on neuvottu ainakin mun ohjekirjassa hyvin selkeästi.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Kiitosta vaan. Kyseessä on tuollaiset päivitysumpiot, jotka sain irti, kun olin ensin varmistunut siitä, etti kolmatta kiinnitysruuvia ollut lainkaan. Piti hieman käyttää peiliä ja taskulamppua, ennen kuin uskalsin käyttää riittävää voimaa. Samalla tuli tutustuttua puskurin kiinnitykseen ja opittua, ettei umpioiden lediparkkeja ollut lainkaan kytketty.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Samalla tilasin kuin nuo valotkin, eli saksan eBay:stä. Myyjän tunnus on herko_de, ja sivut alla:Konski kirjoitti:Mistä oot noin kommean maskin hommannu? Vois ite ostaa samanlaisen, mut maalais tuon pohjan punaseks, ku autokin on punanen. Ja noista valoista: oliko niissä minkäänlaista korkeuden säätöä? Manuaalista alipaineella toimivaa tai automaattista sähköllä toimivaa?
http://stores.ebay.de/Autotuning-Carpar ... c=1&_sop=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Täsmällinen tuote on:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SLK-R170-SP ... 45f65f7907" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 01.03.2011 09:08
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Komea maski ja valot. Pakko oli käydä sivuilla kuolaamassa. Mutta löytyisikö apua, kun minulla on samanlaiset kynnyshelmat kuin sinullakin, mutta oikea helma rikki.
Mistä ihmeestä saa uuden tilalle tai millä ihmeellä saa vanhan irti enempää rikkomatta. Oven takaosasta taaksepäin en ole löytänyt yhtään kiinnikettä mutta on tiukasti kiinni.
Mistä ihmeestä saa uuden tilalle tai millä ihmeellä saa vanhan irti enempää rikkomatta. Oven takaosasta taaksepäin en ole löytänyt yhtään kiinnikettä mutta on tiukasti kiinni.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Enpä osaa valitettavasti auttaa, kun en ole noiden kanssa joutunut mitään tekemään.
Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Mihis pykälään tässä voi vedota, kun katsastusinsinööri heittäytyy vastahakoiseksi? Ei tullut leimaa korkeudensäädön puuttumisen vuoksi.pertti61 kirjoitti:Ohjaamosta toimivaa korkeudensäätöä noissa ei ole, mutta eipä sitä noissa kaksipaikkaisissa katsastuksessa vaaditakkaan.

Re: SLK 230K -99 (R170) etuvalojen päivitys
Ikävä inssi ollut sulla.
Omassani joulukuussa leimalla käydessä totesi että seuraavalla kerralla pitää korkeudensäätönamikka olla ohjaamossa peitettynä teipillä, muuta ei tarvitse tehdä.
Sitä ennen olin kuitenkin todennut hänelle että korkeudensäätöähän ei tarvita jos lastattaessa auto täyteen kuormaan ei valojen korkeus muutu yli 2½ prosenttia (en muista oliko tuo prosenttiluku noin, jostain sen olin aiemmin googlannut).
Jos muuttuu enemmän niin korkeudensäätö pitää olla.
Jos inssi ei tuota hyväksy, niin ei muuta kuin kantavuuden verran painoa takalaatikkoon ja mittaamaan paljonko valokeila nousee, omassani on ainakin niin jäykkä alusta, ettei tuolla painolla nokka paljon hetkahdakkaan.
Alla lainaus jostain toisesta keskustelusta:
laki ei edellytä korkeudensäätölaitetta vaan sitä, että valojen asento ei muutu kuin tietyn astemäärän sekä osa- että täydellä kuormalla.
Mitään todistusta ei tarvitse hankkia, koska mittauksen voi suorittaa katsastusasemalla.
Aken ukkeli lupasi vielä lähettää sähköpostiin mittausohjeen.
Eli jos ei muutoin selviä, niin kysele tuolta Ake:sta tai tai nykyisinhän se on Trafi ohjetta tuosta mittauksesta.
Parin tunnin surfauksen jälkeen löysin seuraavan dokumentin:
http://www.valoasi.fi/downloads/AKE_valo-ohje.pdf
Sieltä kohta 4.1
Omassani joulukuussa leimalla käydessä totesi että seuraavalla kerralla pitää korkeudensäätönamikka olla ohjaamossa peitettynä teipillä, muuta ei tarvitse tehdä.
Sitä ennen olin kuitenkin todennut hänelle että korkeudensäätöähän ei tarvita jos lastattaessa auto täyteen kuormaan ei valojen korkeus muutu yli 2½ prosenttia (en muista oliko tuo prosenttiluku noin, jostain sen olin aiemmin googlannut).
Jos muuttuu enemmän niin korkeudensäätö pitää olla.
Jos inssi ei tuota hyväksy, niin ei muuta kuin kantavuuden verran painoa takalaatikkoon ja mittaamaan paljonko valokeila nousee, omassani on ainakin niin jäykkä alusta, ettei tuolla painolla nokka paljon hetkahdakkaan.
Alla lainaus jostain toisesta keskustelusta:
laki ei edellytä korkeudensäätölaitetta vaan sitä, että valojen asento ei muutu kuin tietyn astemäärän sekä osa- että täydellä kuormalla.
Mitään todistusta ei tarvitse hankkia, koska mittauksen voi suorittaa katsastusasemalla.
Aken ukkeli lupasi vielä lähettää sähköpostiin mittausohjeen.
Eli jos ei muutoin selviä, niin kysele tuolta Ake:sta tai tai nykyisinhän se on Trafi ohjetta tuosta mittauksesta.
Parin tunnin surfauksen jälkeen löysin seuraavan dokumentin:
http://www.valoasi.fi/downloads/AKE_valo-ohje.pdf
Sieltä kohta 4.1