124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Dieselflosse is back! Saksasta lähtöisin oleva farkkumersu ilmestyi lauantaina pihallemme. Auto on mallia 300 TDT ja vuodelta -92.

Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Viimeksi muokannut dieselflosse, Ke 09.06.2004 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: 124 mittaristo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

flosse kirjoitti:Heip!

Dieselflosse is back! Saksasta lähtöisin oleva farkkumersu ilmestyi lauantaina pihallemme. Auto on mallia 300 TDT ja vuodelta -92.

Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Ihan vaikka polkupyörän pinnoista taivutetuilla koukuilla, taivuta noin 5 mm matkalta 90 asteen mutka pinnojen päihin ja toiseen päähän jonkinlaiset lenkin kädensijoiksi, sitten työnnä pinnat mittariston ja kojelaudan väliin siihen kaarevaan osaan ja kääntämällä lukita koukut, mittarin takaosassa on sellainen kohouma johon ne tarttuu.

Jaa mutta joo, täällähän olikin kuvia:

http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... soli3.html

Miltäs se auto tuntuu?
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ensin kysyy ja sitten miettii

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Eipä taasen tullut ajateltua tätä kysymystä. Olenhan minä tuon kuvasarjan aiemminkin nähnyt...

Auto tuntuu oikein tukevalta ja kulku muhkealta. Pieni yllätys tuli, kun sisusta on vähän tuhruinen. Aiemmalla omistajalla oli konepaja...

Automaatin paineita täytyy vähän lisätä, kolmonen vaihtaa hieman turhan pitkään.

Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi...

Täytyy aloittaa nuo huoltoaktiviteetit vaihtamalla kaikki litkut ja suodattimet. Lisäksi jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo hieman vilkahtelee...

Harrastus siis jatkuu :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, on se hyvä peli ihan vakionakin, ja moneen kertaan kehuttua käytännön suorityskykyä löytyy enemmän kuin monesta bensavehkeestä.

Farkussa on tilaa vähän reilummallekin perheelle, ei siitä ole enää sedaniin paluuta.

Mitkäs on varusteet tuossa pelissä? Ja väri, entäs missä ne kuvat viipyy :twisted:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Alkuperäinen irrotustyökalu on tämän näköinen.

Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?
Kuvia tosiaan näytille ja heti. :twisted:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Perustietoa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Pasi M. kirjoitti: Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?
Tukevuudeltaan samaa luokkaa, tähti vain on hieman lähempänä :wink:
Hieman tuo kiisseli jää viivalta lähtiessä, mutta ohituskiihtyvyydessä, Suomen nopeuksissa, ei tunnu niin suurta eroa.

Nahkapenkkejä kaipaan. On tuo kangas hieman karheaa, kiusaa etenkin kyynärnojassa.
Pasi M. kirjoitti:Kuvia tosiaan näytille ja heti. :twisted:
Mobilen myytikuvat löytyy, mutta täytyy järjestää niille sopiva tallennuspaikka.

Varusteista sen verran, jotta väriä en muista, mutta tylsän harmaa (TimoL tietänee koodin). Kattoluukku, ilmastointi (joka ei tietenkään höngi, kun on mömmöt vähissä), sähköklasit edessä, hirveästi niskatukia, ASD, ABS, SRS vai mikä se Airbag onkaan... ja doppel rollo, eli tavaratilan väliverkko ja peittoyhdistelmä.
Terveisin
Tero
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

ASD

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Huomenta!

Kun nyt suunnittelen täydellistä litkujen vaihtohuoltoa, niin ilmeisesti tuolle perällekin pitäisi tehdä jotain.

Mitä huomioitavaa tuo ASD aiheuttaa? Mitä litkua se syö? Onko litkun vaihdossa jotain erityiskikkoja? Paljonko on öljytilavuus?
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: ASD

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

flosse kirjoitti:Huomenta!

Kun nyt suunnittelen täydellistä litkujen vaihtohuoltoa, niin ilmeisesti tuolle perällekin pitäisi tehdä jotain.

Mitä huomioitavaa tuo ASD aiheuttaa? Mitä litkua se syö? Onko litkun vaihdossa jotain erityiskikkoja? Paljonko on öljytilavuus?
Tilavuus taisi olla 1,1 litraa, sinne menee ihan omat öljyt, ja niitä taitaa saada vaan KL:stä tai Veholta. Aika hintavaa, mutta ei siihen kuole.

Vaihto tapahtuu kuten tavalliseenkin perään, hyväksi havaittu konsti on ottaa pitkähkö letku ja suppilo, asettaa letku murikan reiästä sisään ja sitten renkaan vierestä viedä se letkun toinen pää auton vierelle ja sieltäkäsin kaataa mömmöt sisään, ei tarvii pelleillä ruiskujen kanssa.

Tarkista sitten kanssa se hydraulinesteen määrä, siinä säiliön päällä oleva kuminen "tutti" on mittatikku, aika tiukassa vaan usein.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ASD

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Mauri H. kirjoitti:Tilavuus taisi olla 1,1 litraa, sinne menee ihan omat öljyt, ja niitä taitaa saada vaan KL:stä tai Veholta. Aika hintavaa, mutta ei siihen kuole.

Tarkista sitten kanssa se hydraulinesteen määrä, siinä säiliön päällä oleva kuminen "tutti" on mittatikku, aika tiukassa vaan usein.
Tarkoitatko tuolla hydrauliikkanesteellä jousituksen tason säätöä? Mjotonjetti tuntee perään ja ohjaustehostimeen spesiaaliöljyt, muttei perään.
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: ASD

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

flosse kirjoitti:Tarkoitatko tuolla hydrauliikkanesteellä jousituksen tason säätöä? Mjotonjetti tuntee perään ja ohjaustehostimeen spesiaaliöljyt, muttei perään.
Jep, tason säädön nestettä, hydrauliöljy ZH-M, saa motonetistä.

Mutta ASD-öljyä ei saa kuin Vehosta ja vissiin KL:stä.

Tehostimeen käy automaattiöljy, muista uusia suodatin.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Pasi M. kirjoitti:Alkuperäinen irrotustyökalu on tämän näköinen.

Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?
Kuvia tosiaan näytille ja heti. :twisted:
siis tuossa kuvassa on kaksi työkalua. =)
Näin tuommoiset vehossa, ne taipuu keskeltä, siinä on joku nivel.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Muffler kirjoitti:Siis tuossa kuvassa on kaksi työkalua. =)
Näin tuommoiset vehossa, ne taipuu keskeltä, siinä on joku nivel.
Itse ostin tuollaiset alkup. pakkauksessa jostakin, eikä niissä ole mitään niveliä. Ehtaa polkupyörän pinnaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Perustietoa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

flosse kirjoitti:[tylsän harmaa
172 Anthrazitgrau?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Perustietoa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Timo L. kirjoitti: 172 Anthrazitgrau?
Pikavilkaisulla, kyllä. Olen hukannut linkin mersujen värikarttoihin. Sainkohan sen sinulta? Noh, joka tapauksessa, löytyykö?
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Perustietoa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

flosse kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: 172 Anthrazitgrau?

Pikavilkaisulla, kyllä. Olen hukannut linkin mersujen värikarttoihin. Sainkohan sen sinulta? Noh, joka tapauksessa, löytyykö?
Tätä se mun uneni ties... mutta onnea uudelle 300-nakufarkulle, se olisi Kaaponkin valinta seuraavaksi ajokiksi, jonsei ässään olisi niin koukussa.
Ja ei se 172 mikään tylsän harmaa ole, vaan tyylikäs, ajaton ja hyvin "puhtaana" pysyvä väri :shock: :lol: Tylsäharmaaksi voisi sanoa oikeastaan vaan sitä Ferrexin sävyistä pohjamaalin oloista väriä, jossa ei ole metallinkiiltoa.

Perään kannattaa laittaa oma erikoisöljy ja sitä saa Vehosta, KL:stä ei oletulllut kysyttyäkään. Ei hirveän kallista, etteikö kannattaisi laittaa - taisi olla tasan kympin se litra, jonka verran myös 126:n ASD-perä nielaisee.

Joko 420 meni käsistä, vai saitko hallituksen kanssa neuvoteltua lisää tähdellisiä pihaan :wink:
Viimeksi muokannut Kaapo, Ke 09.06.2004 15:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mun varmari on anthrazitgrau, kato allekirjoituksen linkistä näyttääkö samalta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Harmaa hitusella ruskeaa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Aku P kirjoitti:Mun varmari on anthrazitgrau, kato allekirjoituksen linkistä näyttääkö samalta.
Kyllähän tuo paljolti samalta näyttää. Ero kokonaisuuteen tulee noista tuoreemman mallin kylkipahveista, jotka korostavat pliisua vaikutelmaa. Ja alkuperäiset pölykapselitkaan eivät ainakaan paranna asiaa...

Kyse on siis harmaasta, jossa on hitunen ruskeaa mukana. Ja metallivärinä.

Värikoodi lukee konehuoneessa, missä siellä?
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Harmaa hitusella ruskeaa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

flosse kirjoitti: Kyse on siis harmaasta, jossa on hitunen ruskeaa mukana. Ja metallivärinä. Värikoodi lukee konehuoneessa, missä siellä?
On se kaiketi 172, eipä muissa hanrmaan väreissä ole ruskeaa joukossa, joka tästäkin sopivassa valaistuksessa helposti erottuu. Muut harmaat ovat tavallaan kirkkaamipia, paitsi sitten se aivan mustaa lähellä oleva sävy, jota kartoissa kuitenkin harmaaksi nimitetään - ettei olisi ollut juuri ässäsi väri.

Koodin pitäisi löytymän konepellin alta heti edestä lamppujen välistä, siitä etupoikkipalkissa olevasta lätkästä, jossa on kosolti muitakin koodeja.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Ensin kysyy ja sitten miettii

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

flosse kirjoitti: Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi... :wink:
Aika usein tripin nollauksen sippaaminen johtuu siitä, että se on nollattu auton ollessa liikkeessä. Monasti mittari lopettaa toimintansa kokonaankin. Toinen potentiaalinen mahdollisuus on ammattitaidottomasti tehdyn mittarinruuvauksen yhteydessä tullut vaurio.
Veikataan nyt kuitenkin sitä ensimmäistä.... :wink: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Ensin kysyy ja sitten miettii

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

flosse kirjoitti:Heip!

Eipä taasen tullut ajateltua tätä kysymystä. Olenhan minä tuon kuvasarjan aiemminkin nähnyt...

Auto tuntuu oikein tukevalta ja kulku muhkealta. Pieni yllätys tuli, kun sisusta on vähän tuhruinen. Aiemmalla omistajalla oli konepaja...

Automaatin paineita täytyy vähän lisätä, kolmonen vaihtaa hieman turhan pitkään.

Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi...

Täytyy aloittaa nuo huoltoaktiviteetit vaihtamalla kaikki litkut ja suodattimet. Lisäksi jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo hieman vilkahtelee...

Harrastus siis jatkuu :wink:
...älä nyt loukkaannu, mutta tuliko Saksasta jälleen "Susi" auto. Aiempi oli ruosteessa ja nykyinen täynnä pikkuvikaa. Kyllä sieltä asti kannattaisi ehjä tuoda. Suomestakin löytyy ehjiä :wink:

Onneksi olkoon kuitenkin "uuden" Auton johdosta!
Tulkaahan nyt käymään, kun halvalla pääsette!!!

PS. Olempa taas tänään piikikkäällä tuulella. Johtuu ehkä siitä, kun kummatkin omat mersut toimii kunnolla pitkästä aikaa :)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Ensin kysyy ja sitten miettii

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Day Downhill kirjoitti:...älä nyt loukkaannu, mutta tuliko Saksasta jälleen "Susi" auto. Aiempi oli ruosteessa ja nykyinen täynnä pikkuvikaa. Kyllä sieltä asti kannattaisi ehjä tuoda. Suomestakin löytyy ehjiä :wink:

Onneksi olkoon kuitenkin "uuden" Auton johdosta!
Tulkaahan nyt käymään, kun halvalla pääsette!!!

PS. Olempa taas tänään piikikkäällä tuulella. Johtuu ehkä siitä, kun kummatkin omat mersut toimii kunnolla pitkästä aikaa :)
Itseasiassa pikkuvioista viis, kunhan tekniikka pelaa ja pellit ovat ehjät. Ja varusteita piisaa!

Pikkuvikoja olen minäkin korjannut kahden auton edesta, mutta kun lähtökohta on hyvä niin ei haittaa. Tärkeintä on että kone / laatikko toimii ja auto on ruosteeton. Suomesta tätä yhdistelmää on hiukan hankalampi löytää, sitä paitsi pikkuvikainen voi olla saksassa niin edullinen että kannattaa, ja ainakin itse tykkään käydä koko auton läpi niin mikäs siinä.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensin kysyy ja sitten miettii

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Day Downhill kirjoitti:
...älä nyt loukkaannu, mutta tuliko Saksasta jälleen "Susi" auto. Aiempi oli ruosteessa ja nykyinen täynnä pikkuvikaa. Kyllä sieltä asti kannattaisi ehjä tuoda. Suomestakin löytyy ehjiä :wink:
Läpimätää p*skaa Suomesta saa... ja ylihintaan vielä :twisted:
Edelleen ennemmin hieman ruuvattu tuontiauto kuin jonkun kyläsepän "laitetaan peltiä hieman heftiin" suomalainen suolalahna.

edit: DD muistaakseni kuittasi minullekin jossain topicissa että mihinkä pommiin olen käteni laittanut...no vuoden tuo tuossa on ollut - ei ole ollut isompaa sanomista tai remonttia...jaa niin no penkissä oleva kuluma on kasvanut - jostain jo paalatusta suomiautosta voisi katsastaa uutta penkkiä...
Viimeksi muokannut Petri M., To 10.06.2004 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Hyvä, hyvä. Leikkimielinen kiusoittelu sai keskustelua aikaan :)

Ei vai... Hyvä autohan se on ja varmaan ei Suomesta yhtä hyvää kokonaisuutta löydy.

Meidänkin mahdollinen tuleva farmari on saksasta lähtöisin.

Asiasta suomiautoihin:
Jos ostan suomesta autoa, niin ensimmäisenä kiinnitän huomiota juuri toimiviin vipstaakeihin ja siistiin sisustaan, sillä mielestäni ne kertovat kuinka hyvin autoa on yleensäkkin pidetty ja kuinka paljon sitä on "rakastettu". Sitten vasta siirryn tutkimaan muita paikkoja....jos edes vaivaudun.
Sedän E 300TD oli myös saksantuontia ja kilometrejä 140tkm mittarissa. Sisusta oli nuhjuinen ja heti kiinnitin siihen huomiota. Sittemmin autoon on mennyt rahaa urakalla mm. voimansiirtoa on uusittu kalliilla kädellä (työt tehty kaikki itse) ja silti ääntää niin, että tukka lähtee päästä. Tämä vain esimerkkinä.

Luistava tai liian hitaasti vaihtava laatikko kertoo kilometreistä.

:mrgreen: = kateudesta vihreä Jokko :wink:
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kukas sitä just sanoi ettei niitä autoja sen mittarilukeman perusteella kannata ostaa...
Saman lailla se tekniikka kuluu oli auto käytössä Suomessa tai Saksassa. Eli yhtä p*erkeleesti niihin saa laittaa rahaa kun sadat tuhannet kilometrit vilistää ohi. Mutta tuontiautoihin muutaman neliön peltiä vähemmän :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Day Downhill kirjoitti:Luistava tai liian hitaasti vaihtava laatikko kertoo kilometreistä.
Mutta ei ihan välttämättä. Omassa laatikko luisti pumpun säädön jälkeen ja paineita / vaijeria rukaamalla toimii näilläkin tehoilla tosi hienosti. Kilometrejä tosin on "vain" 429 tkm :lol:

Saksassa se kulttuuri noiden autojen pidolle on vähän erilainen kuin täällä missä kymmen vuotias mersu on karmea sijoitus
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Petri M. kirjoitti:Kukas sitä just sanoi ettei niitä autoja sen mittarilukeman perusteella kannata ostaa...
Saman lailla se tekniikka kuluu oli auto käytössä Suomessa tai Saksassa. Eli yhtä p*erkeleesti niihin saa laittaa rahaa kun sadat tuhannet kilometrit vilistää ohi. Mutta tuontiautoihin muutaman neliön peltiä vähemmän :lol:
Nimenomaan. Tässäkin tapauksessa setä ei itse hakenut autoaan, vaan sen jobbasi ns. asiantuntija.

Jaa, että peltiä suomi autoon.... No miten sen nyt ottaa.

Flossen vanhaan ässään (saksantuonti) vaihdettiin etulokarit myös minun ässään vaihdettiin etulokarit. Täti asuu perheineen Bremenissä ja se ihmettelee, miten suomalaiset hulluna ostelee autoja sieltä ruosteettoman korin toivossa.
Siellä kuulemma niitä teitä vasta talvisin suolataankin ja ruostekasoja on pilvin pimein.

Mielestäni siis saksan hyväkuntoinen autotarjonta perustuu vaan suuriin kokonaismääriin ja mukaan osuu pakosti hyviäkin yksilöitä. Kuten myös Suomessa, hyviä yksilöitä on vaan vähemmän ja ne on hinnoissaan.

4 kovapeltistä suomimersua on ollut meidän suvussa 5 vuoden sisään. (paitsi ne ässän etulokarit). Keski-ikä 20 vuotta.

Pasin kovapelti-ideologia on minusta turhan paljon korostettu. Tekniikan uusiminen (moottori, vaihteito, voimansiirto) maksaa paljon enemmän, kun kerralla tehty kunnon koriremontti....jos sellaisiin täytyy ruveta.

Hulluhan se kalliilla huonon auton ostaa, oli se sitten saksassa tai suomessa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Mittari ruuvattu

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Juu taas tuli sutta ja sekuntaa ostettua. Ei ole auto uuden veroinen, vaikka mittarilukema on vain 108 tkm. :lol:

Noh, mittari on ruuvattu, kuten Kaapo ounasteli. Autoon on tehty kone tuo yllä mainittu lukema takaperin. On joku valopää päättänyt nollata mittarin samalla.
Autolla sinäällään väitetään ajetun vain 100tkm ennen öljypumpun kilahdusta => koneremonttia.

Yleiskunto autossa on sellainen, että kohtuu helposti voi uskoa kokonaiskilometrien olevan reippaan parisataa. Mutta varmaa ei tietenkään voi sanoa. Edellisiä omistajia on vain yksi, joskin pieni konepajayritys (ei autokorjaamo).

Liittyen tuohon suunnitelmaan täydellisestä litkuhuollosta, niin muistaako joku helposti täyttömäärät?

- moottori
- vaihdelaatikko
- ASD perä (taisi Maurin mukaan olla 1,1L)
- tasonsäätö
- jäähdytysjärjestelmä
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Mittari ruuvattu

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

flosse kirjoitti: - moottori
- vaihdelaatikko
- ASD perä (taisi Maurin mukaan olla 1,1L)
- tasonsäätö
- jäähdytysjärjestelmä
Kone 7,5
Laatikko n. 6
Perä 1,1
Tasonsäätö 1-1,5
Jäähdytysjärjestelmä n. 10
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18169
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muuten, kun esim. 124 dieselmersua on ostamassa, olen huomannut että pariin asiaan kannattaa kiinnittää huomiota;

- kaasulla pumpatessa jymähtää kuin takapää irtoaisi
-moniuraremmi vikisee ja kiristin on melkein 45 asteen kulmassa hihnaan

Nämä ominaisuudet kun löytyy samasta autosta niin selvä, ei ole autolle mitään tehty - jos ei noita halvempiakaan vikoja ole korjattu niin turha tutkia sen tarkemmin.
wiimax.fi
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Just tänään huomasin, että tuon W124 ambulanssin perä jymähtää ku kaasun löysää :oops: Eli mikä tuon aiheuttaa?
Vastaa Viestiin