124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta
Heip!
Dieselflosse is back! Saksasta lähtöisin oleva farkkumersu ilmestyi lauantaina pihallemme. Auto on mallia 300 TDT ja vuodelta -92.
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Dieselflosse is back! Saksasta lähtöisin oleva farkkumersu ilmestyi lauantaina pihallemme. Auto on mallia 300 TDT ja vuodelta -92.
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Viimeksi muokannut dieselflosse, Ke 09.06.2004 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisin
Tero
Tero
Re: 124 mittaristo
Ihan vaikka polkupyörän pinnoista taivutetuilla koukuilla, taivuta noin 5 mm matkalta 90 asteen mutka pinnojen päihin ja toiseen päähän jonkinlaiset lenkin kädensijoiksi, sitten työnnä pinnat mittariston ja kojelaudan väliin siihen kaarevaan osaan ja kääntämällä lukita koukut, mittarin takaosassa on sellainen kohouma johon ne tarttuu.flosse kirjoitti:Heip!
Dieselflosse is back! Saksasta lähtöisin oleva farkkumersu ilmestyi lauantaina pihallemme. Auto on mallia 300 TDT ja vuodelta -92.
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Jaa mutta joo, täällähän olikin kuvia:
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... soli3.html
Miltäs se auto tuntuu?
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ensin kysyy ja sitten miettii
Heip!
Eipä taasen tullut ajateltua tätä kysymystä. Olenhan minä tuon kuvasarjan aiemminkin nähnyt...
Auto tuntuu oikein tukevalta ja kulku muhkealta. Pieni yllätys tuli, kun sisusta on vähän tuhruinen. Aiemmalla omistajalla oli konepaja...
Automaatin paineita täytyy vähän lisätä, kolmonen vaihtaa hieman turhan pitkään.
Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi...
Täytyy aloittaa nuo huoltoaktiviteetit vaihtamalla kaikki litkut ja suodattimet. Lisäksi jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo hieman vilkahtelee...
Harrastus siis jatkuu
Eipä taasen tullut ajateltua tätä kysymystä. Olenhan minä tuon kuvasarjan aiemminkin nähnyt...
Auto tuntuu oikein tukevalta ja kulku muhkealta. Pieni yllätys tuli, kun sisusta on vähän tuhruinen. Aiemmalla omistajalla oli konepaja...
Automaatin paineita täytyy vähän lisätä, kolmonen vaihtaa hieman turhan pitkään.
Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi...
Täytyy aloittaa nuo huoltoaktiviteetit vaihtamalla kaikki litkut ja suodattimet. Lisäksi jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo hieman vilkahtelee...
Harrastus siis jatkuu

Terveisin
Tero
Tero
Alkuperäinen irrotustyökalu on tämän näköinen.
Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?
Kuvia tosiaan näytille ja heti.
Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?
Kuvia tosiaan näytille ja heti.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Perustietoa
Tukevuudeltaan samaa luokkaa, tähti vain on hieman lähempänäPasi M. kirjoitti: Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?

Hieman tuo kiisseli jää viivalta lähtiessä, mutta ohituskiihtyvyydessä, Suomen nopeuksissa, ei tunnu niin suurta eroa.
Nahkapenkkejä kaipaan. On tuo kangas hieman karheaa, kiusaa etenkin kyynärnojassa.
Mobilen myytikuvat löytyy, mutta täytyy järjestää niille sopiva tallennuspaikka.Pasi M. kirjoitti:Kuvia tosiaan näytille ja heti.
Varusteista sen verran, jotta väriä en muista, mutta tylsän harmaa (TimoL tietänee koodin). Kattoluukku, ilmastointi (joka ei tietenkään höngi, kun on mömmöt vähissä), sähköklasit edessä, hirveästi niskatukia, ASD, ABS, SRS vai mikä se Airbag onkaan... ja doppel rollo, eli tavaratilan väliverkko ja peittoyhdistelmä.
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
ASD
Huomenta!
Kun nyt suunnittelen täydellistä litkujen vaihtohuoltoa, niin ilmeisesti tuolle perällekin pitäisi tehdä jotain.
Mitä huomioitavaa tuo ASD aiheuttaa? Mitä litkua se syö? Onko litkun vaihdossa jotain erityiskikkoja? Paljonko on öljytilavuus?
Kun nyt suunnittelen täydellistä litkujen vaihtohuoltoa, niin ilmeisesti tuolle perällekin pitäisi tehdä jotain.
Mitä huomioitavaa tuo ASD aiheuttaa? Mitä litkua se syö? Onko litkun vaihdossa jotain erityiskikkoja? Paljonko on öljytilavuus?
Terveisin
Tero
Tero
Re: ASD
Tilavuus taisi olla 1,1 litraa, sinne menee ihan omat öljyt, ja niitä taitaa saada vaan KL:stä tai Veholta. Aika hintavaa, mutta ei siihen kuole.flosse kirjoitti:Huomenta!
Kun nyt suunnittelen täydellistä litkujen vaihtohuoltoa, niin ilmeisesti tuolle perällekin pitäisi tehdä jotain.
Mitä huomioitavaa tuo ASD aiheuttaa? Mitä litkua se syö? Onko litkun vaihdossa jotain erityiskikkoja? Paljonko on öljytilavuus?
Vaihto tapahtuu kuten tavalliseenkin perään, hyväksi havaittu konsti on ottaa pitkähkö letku ja suppilo, asettaa letku murikan reiästä sisään ja sitten renkaan vierestä viedä se letkun toinen pää auton vierelle ja sieltäkäsin kaataa mömmöt sisään, ei tarvii pelleillä ruiskujen kanssa.
Tarkista sitten kanssa se hydraulinesteen määrä, siinä säiliön päällä oleva kuminen "tutti" on mittatikku, aika tiukassa vaan usein.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: ASD
Tarkoitatko tuolla hydrauliikkanesteellä jousituksen tason säätöä? Mjotonjetti tuntee perään ja ohjaustehostimeen spesiaaliöljyt, muttei perään.Mauri H. kirjoitti:Tilavuus taisi olla 1,1 litraa, sinne menee ihan omat öljyt, ja niitä taitaa saada vaan KL:stä tai Veholta. Aika hintavaa, mutta ei siihen kuole.
Tarkista sitten kanssa se hydraulinesteen määrä, siinä säiliön päällä oleva kuminen "tutti" on mittatikku, aika tiukassa vaan usein.
Terveisin
Tero
Tero
Re: ASD
Jep, tason säädön nestettä, hydrauliöljy ZH-M, saa motonetistä.flosse kirjoitti:Tarkoitatko tuolla hydrauliikkanesteellä jousituksen tason säätöä? Mjotonjetti tuntee perään ja ohjaustehostimeen spesiaaliöljyt, muttei perään.
Mutta ASD-öljyä ei saa kuin Vehosta ja vissiin KL:stä.
Tehostimeen käy automaattiöljy, muista uusia suodatin.
siis tuossa kuvassa on kaksi työkalua. =)Pasi M. kirjoitti:Alkuperäinen irrotustyökalu on tämän näköinen.
Miltäs tuo naku tuntuu Sonderklassen jälkeen?
Kuvia tosiaan näytille ja heti.
Näin tuommoiset vehossa, ne taipuu keskeltä, siinä on joku nivel.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Itse ostin tuollaiset alkup. pakkauksessa jostakin, eikä niissä ole mitään niveliä. Ehtaa polkupyörän pinnaa.Muffler kirjoitti:Siis tuossa kuvassa on kaksi työkalua. =)
Näin tuommoiset vehossa, ne taipuu keskeltä, siinä on joku nivel.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Perustietoa
172 Anthrazitgrau?flosse kirjoitti:[tylsän harmaa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Perustietoa
Pikavilkaisulla, kyllä. Olen hukannut linkin mersujen värikarttoihin. Sainkohan sen sinulta? Noh, joka tapauksessa, löytyykö?Timo L. kirjoitti: 172 Anthrazitgrau?
Terveisin
Tero
Tero
Re: Perustietoa
Tätä se mun uneni ties... mutta onnea uudelle 300-nakufarkulle, se olisi Kaaponkin valinta seuraavaksi ajokiksi, jonsei ässään olisi niin koukussa.flosse kirjoitti:Timo L. kirjoitti: 172 Anthrazitgrau?
Pikavilkaisulla, kyllä. Olen hukannut linkin mersujen värikarttoihin. Sainkohan sen sinulta? Noh, joka tapauksessa, löytyykö?
Ja ei se 172 mikään tylsän harmaa ole, vaan tyylikäs, ajaton ja hyvin "puhtaana" pysyvä väri


Perään kannattaa laittaa oma erikoisöljy ja sitä saa Vehosta, KL:stä ei oletulllut kysyttyäkään. Ei hirveän kallista, etteikö kannattaisi laittaa - taisi olla tasan kympin se litra, jonka verran myös 126:n ASD-perä nielaisee.
Joko 420 meni käsistä, vai saitko hallituksen kanssa neuvoteltua lisää tähdellisiä pihaan

Viimeksi muokannut Kaapo, Ke 09.06.2004 15:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Harmaa hitusella ruskeaa
Kyllähän tuo paljolti samalta näyttää. Ero kokonaisuuteen tulee noista tuoreemman mallin kylkipahveista, jotka korostavat pliisua vaikutelmaa. Ja alkuperäiset pölykapselitkaan eivät ainakaan paranna asiaa...Aku P kirjoitti:Mun varmari on anthrazitgrau, kato allekirjoituksen linkistä näyttääkö samalta.
Kyse on siis harmaasta, jossa on hitunen ruskeaa mukana. Ja metallivärinä.
Värikoodi lukee konehuoneessa, missä siellä?
Terveisin
Tero
Tero
Re: Harmaa hitusella ruskeaa
On se kaiketi 172, eipä muissa hanrmaan väreissä ole ruskeaa joukossa, joka tästäkin sopivassa valaistuksessa helposti erottuu. Muut harmaat ovat tavallaan kirkkaamipia, paitsi sitten se aivan mustaa lähellä oleva sävy, jota kartoissa kuitenkin harmaaksi nimitetään - ettei olisi ollut juuri ässäsi väri.flosse kirjoitti: Kyse on siis harmaasta, jossa on hitunen ruskeaa mukana. Ja metallivärinä. Värikoodi lukee konehuoneessa, missä siellä?
Koodin pitäisi löytymän konepellin alta heti edestä lamppujen välistä, siitä etupoikkipalkissa olevasta lätkästä, jossa on kosolti muitakin koodeja.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Ensin kysyy ja sitten miettii
Aika usein tripin nollauksen sippaaminen johtuu siitä, että se on nollattu auton ollessa liikkeessä. Monasti mittari lopettaa toimintansa kokonaankin. Toinen potentiaalinen mahdollisuus on ammattitaidottomasti tehdyn mittarinruuvauksen yhteydessä tullut vaurio.flosse kirjoitti: Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi...
Veikataan nyt kuitenkin sitä ensimmäistä....


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Ensin kysyy ja sitten miettii
...älä nyt loukkaannu, mutta tuliko Saksasta jälleen "Susi" auto. Aiempi oli ruosteessa ja nykyinen täynnä pikkuvikaa. Kyllä sieltä asti kannattaisi ehjä tuoda. Suomestakin löytyy ehjiäflosse kirjoitti:Heip!
Eipä taasen tullut ajateltua tätä kysymystä. Olenhan minä tuon kuvasarjan aiemminkin nähnyt...
Auto tuntuu oikein tukevalta ja kulku muhkealta. Pieni yllätys tuli, kun sisusta on vähän tuhruinen. Aiemmalla omistajalla oli konepaja...
Automaatin paineita täytyy vähän lisätä, kolmonen vaihtaa hieman turhan pitkään.
Tuo mittariston irroitus tuli mieleen, kun välimatkamittarin nollaus ei toimi...
Täytyy aloittaa nuo huoltoaktiviteetit vaihtamalla kaikki litkut ja suodattimet. Lisäksi jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo hieman vilkahtelee...
Harrastus siis jatkuu

Onneksi olkoon kuitenkin "uuden" Auton johdosta!
Tulkaahan nyt käymään, kun halvalla pääsette!!!
PS. Olempa taas tänään piikikkäällä tuulella. Johtuu ehkä siitä, kun kummatkin omat mersut toimii kunnolla pitkästä aikaa

Re: Ensin kysyy ja sitten miettii
Itseasiassa pikkuvioista viis, kunhan tekniikka pelaa ja pellit ovat ehjät. Ja varusteita piisaa!Day Downhill kirjoitti:...älä nyt loukkaannu, mutta tuliko Saksasta jälleen "Susi" auto. Aiempi oli ruosteessa ja nykyinen täynnä pikkuvikaa. Kyllä sieltä asti kannattaisi ehjä tuoda. Suomestakin löytyy ehjiä
Onneksi olkoon kuitenkin "uuden" Auton johdosta!
Tulkaahan nyt käymään, kun halvalla pääsette!!!
PS. Olempa taas tänään piikikkäällä tuulella. Johtuu ehkä siitä, kun kummatkin omat mersut toimii kunnolla pitkästä aikaa
Pikkuvikoja olen minäkin korjannut kahden auton edesta, mutta kun lähtökohta on hyvä niin ei haittaa. Tärkeintä on että kone / laatikko toimii ja auto on ruosteeton. Suomesta tätä yhdistelmää on hiukan hankalampi löytää, sitä paitsi pikkuvikainen voi olla saksassa niin edullinen että kannattaa, ja ainakin itse tykkään käydä koko auton läpi niin mikäs siinä.
Re: Ensin kysyy ja sitten miettii
Läpimätää p*skaa Suomesta saa... ja ylihintaan vieläDay Downhill kirjoitti:
...älä nyt loukkaannu, mutta tuliko Saksasta jälleen "Susi" auto. Aiempi oli ruosteessa ja nykyinen täynnä pikkuvikaa. Kyllä sieltä asti kannattaisi ehjä tuoda. Suomestakin löytyy ehjiä![]()

Edelleen ennemmin hieman ruuvattu tuontiauto kuin jonkun kyläsepän "laitetaan peltiä hieman heftiin" suomalainen suolalahna.
edit: DD muistaakseni kuittasi minullekin jossain topicissa että mihinkä pommiin olen käteni laittanut...no vuoden tuo tuossa on ollut - ei ole ollut isompaa sanomista tai remonttia...jaa niin no penkissä oleva kuluma on kasvanut - jostain jo paalatusta suomiautosta voisi katsastaa uutta penkkiä...
Viimeksi muokannut Petri M., To 10.06.2004 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
Hyvä, hyvä. Leikkimielinen kiusoittelu sai keskustelua aikaan 
Ei vai... Hyvä autohan se on ja varmaan ei Suomesta yhtä hyvää kokonaisuutta löydy.
Meidänkin mahdollinen tuleva farmari on saksasta lähtöisin.
Asiasta suomiautoihin:
Jos ostan suomesta autoa, niin ensimmäisenä kiinnitän huomiota juuri toimiviin vipstaakeihin ja siistiin sisustaan, sillä mielestäni ne kertovat kuinka hyvin autoa on yleensäkkin pidetty ja kuinka paljon sitä on "rakastettu". Sitten vasta siirryn tutkimaan muita paikkoja....jos edes vaivaudun.
Sedän E 300TD oli myös saksantuontia ja kilometrejä 140tkm mittarissa. Sisusta oli nuhjuinen ja heti kiinnitin siihen huomiota. Sittemmin autoon on mennyt rahaa urakalla mm. voimansiirtoa on uusittu kalliilla kädellä (työt tehty kaikki itse) ja silti ääntää niin, että tukka lähtee päästä. Tämä vain esimerkkinä.
Luistava tai liian hitaasti vaihtava laatikko kertoo kilometreistä.
= kateudesta vihreä Jokko 

Ei vai... Hyvä autohan se on ja varmaan ei Suomesta yhtä hyvää kokonaisuutta löydy.
Meidänkin mahdollinen tuleva farmari on saksasta lähtöisin.
Asiasta suomiautoihin:
Jos ostan suomesta autoa, niin ensimmäisenä kiinnitän huomiota juuri toimiviin vipstaakeihin ja siistiin sisustaan, sillä mielestäni ne kertovat kuinka hyvin autoa on yleensäkkin pidetty ja kuinka paljon sitä on "rakastettu". Sitten vasta siirryn tutkimaan muita paikkoja....jos edes vaivaudun.
Sedän E 300TD oli myös saksantuontia ja kilometrejä 140tkm mittarissa. Sisusta oli nuhjuinen ja heti kiinnitin siihen huomiota. Sittemmin autoon on mennyt rahaa urakalla mm. voimansiirtoa on uusittu kalliilla kädellä (työt tehty kaikki itse) ja silti ääntää niin, että tukka lähtee päästä. Tämä vain esimerkkinä.
Luistava tai liian hitaasti vaihtava laatikko kertoo kilometreistä.


Kukas sitä just sanoi ettei niitä autoja sen mittarilukeman perusteella kannata ostaa...
Saman lailla se tekniikka kuluu oli auto käytössä Suomessa tai Saksassa. Eli yhtä p*erkeleesti niihin saa laittaa rahaa kun sadat tuhannet kilometrit vilistää ohi. Mutta tuontiautoihin muutaman neliön peltiä vähemmän
Saman lailla se tekniikka kuluu oli auto käytössä Suomessa tai Saksassa. Eli yhtä p*erkeleesti niihin saa laittaa rahaa kun sadat tuhannet kilometrit vilistää ohi. Mutta tuontiautoihin muutaman neliön peltiä vähemmän

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: ...
Mutta ei ihan välttämättä. Omassa laatikko luisti pumpun säädön jälkeen ja paineita / vaijeria rukaamalla toimii näilläkin tehoilla tosi hienosti. Kilometrejä tosin on "vain" 429 tkmDay Downhill kirjoitti:Luistava tai liian hitaasti vaihtava laatikko kertoo kilometreistä.

Saksassa se kulttuuri noiden autojen pidolle on vähän erilainen kuin täällä missä kymmen vuotias mersu on karmea sijoitus
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Nimenomaan. Tässäkin tapauksessa setä ei itse hakenut autoaan, vaan sen jobbasi ns. asiantuntija.Petri M. kirjoitti:Kukas sitä just sanoi ettei niitä autoja sen mittarilukeman perusteella kannata ostaa...
Saman lailla se tekniikka kuluu oli auto käytössä Suomessa tai Saksassa. Eli yhtä p*erkeleesti niihin saa laittaa rahaa kun sadat tuhannet kilometrit vilistää ohi. Mutta tuontiautoihin muutaman neliön peltiä vähemmän
Jaa, että peltiä suomi autoon.... No miten sen nyt ottaa.
Flossen vanhaan ässään (saksantuonti) vaihdettiin etulokarit myös minun ässään vaihdettiin etulokarit. Täti asuu perheineen Bremenissä ja se ihmettelee, miten suomalaiset hulluna ostelee autoja sieltä ruosteettoman korin toivossa.
Siellä kuulemma niitä teitä vasta talvisin suolataankin ja ruostekasoja on pilvin pimein.
Mielestäni siis saksan hyväkuntoinen autotarjonta perustuu vaan suuriin kokonaismääriin ja mukaan osuu pakosti hyviäkin yksilöitä. Kuten myös Suomessa, hyviä yksilöitä on vaan vähemmän ja ne on hinnoissaan.
4 kovapeltistä suomimersua on ollut meidän suvussa 5 vuoden sisään. (paitsi ne ässän etulokarit). Keski-ikä 20 vuotta.
Pasin kovapelti-ideologia on minusta turhan paljon korostettu. Tekniikan uusiminen (moottori, vaihteito, voimansiirto) maksaa paljon enemmän, kun kerralla tehty kunnon koriremontti....jos sellaisiin täytyy ruveta.
Hulluhan se kalliilla huonon auton ostaa, oli se sitten saksassa tai suomessa.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mittari ruuvattu
Heip!
Juu taas tuli sutta ja sekuntaa ostettua. Ei ole auto uuden veroinen, vaikka mittarilukema on vain 108 tkm.
Noh, mittari on ruuvattu, kuten Kaapo ounasteli. Autoon on tehty kone tuo yllä mainittu lukema takaperin. On joku valopää päättänyt nollata mittarin samalla.
Autolla sinäällään väitetään ajetun vain 100tkm ennen öljypumpun kilahdusta => koneremonttia.
Yleiskunto autossa on sellainen, että kohtuu helposti voi uskoa kokonaiskilometrien olevan reippaan parisataa. Mutta varmaa ei tietenkään voi sanoa. Edellisiä omistajia on vain yksi, joskin pieni konepajayritys (ei autokorjaamo).
Liittyen tuohon suunnitelmaan täydellisestä litkuhuollosta, niin muistaako joku helposti täyttömäärät?
- moottori
- vaihdelaatikko
- ASD perä (taisi Maurin mukaan olla 1,1L)
- tasonsäätö
- jäähdytysjärjestelmä
Juu taas tuli sutta ja sekuntaa ostettua. Ei ole auto uuden veroinen, vaikka mittarilukema on vain 108 tkm.

Noh, mittari on ruuvattu, kuten Kaapo ounasteli. Autoon on tehty kone tuo yllä mainittu lukema takaperin. On joku valopää päättänyt nollata mittarin samalla.
Autolla sinäällään väitetään ajetun vain 100tkm ennen öljypumpun kilahdusta => koneremonttia.
Yleiskunto autossa on sellainen, että kohtuu helposti voi uskoa kokonaiskilometrien olevan reippaan parisataa. Mutta varmaa ei tietenkään voi sanoa. Edellisiä omistajia on vain yksi, joskin pieni konepajayritys (ei autokorjaamo).
Liittyen tuohon suunnitelmaan täydellisestä litkuhuollosta, niin muistaako joku helposti täyttömäärät?
- moottori
- vaihdelaatikko
- ASD perä (taisi Maurin mukaan olla 1,1L)
- tasonsäätö
- jäähdytysjärjestelmä
Terveisin
Tero
Tero
Re: Mittari ruuvattu
Kone 7,5flosse kirjoitti: - moottori
- vaihdelaatikko
- ASD perä (taisi Maurin mukaan olla 1,1L)
- tasonsäätö
- jäähdytysjärjestelmä
Laatikko n. 6
Perä 1,1
Tasonsäätö 1-1,5
Jäähdytysjärjestelmä n. 10
Muuten, kun esim. 124 dieselmersua on ostamassa, olen huomannut että pariin asiaan kannattaa kiinnittää huomiota;
- kaasulla pumpatessa jymähtää kuin takapää irtoaisi
-moniuraremmi vikisee ja kiristin on melkein 45 asteen kulmassa hihnaan
Nämä ominaisuudet kun löytyy samasta autosta niin selvä, ei ole autolle mitään tehty - jos ei noita halvempiakaan vikoja ole korjattu niin turha tutkia sen tarkemmin.
- kaasulla pumpatessa jymähtää kuin takapää irtoaisi
-moniuraremmi vikisee ja kiristin on melkein 45 asteen kulmassa hihnaan
Nämä ominaisuudet kun löytyy samasta autosta niin selvä, ei ole autolle mitään tehty - jos ei noita halvempiakaan vikoja ole korjattu niin turha tutkia sen tarkemmin.
wiimax.fi