W203 mallivuosierot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
CDI200
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:12

W203 mallivuosierot

Viesti Kirjoittaja CDI200 »

Mistä löytyisi sivusto, jossa olisi W203:n eri mallivuosien väliset erot niin tekniikassa kuin ulkonäössäkin? Vai tietääkö joku täällä jo suoraan?
Avatar
JRitola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 25.08.2009 09:55

Viesti Kirjoittaja JRitola »

Jos oot ostamassa niin osta 2004 tai uudempi, ei ruostu niin herkästi.
Avatar
Arwiid
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 20.07.2010 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Arwiid »

Miten noissa 2004 jälkeen valmistetuissa autoissa on parannettu ruostesuojausta?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Arwiid kirjoitti:Miten noissa 2004 jälkeen valmistetuissa autoissa on parannettu ruostesuojausta?
Onko se nanolakka?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JRitola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 25.08.2009 09:55

Viesti Kirjoittaja JRitola »

Tuossa vanhemmassa alkaa ruostumaan etuovien takakulmat, noissa uudemmissa ovien "linjaa" voidaan säätää, jolloin hiekka ja kivet ei syö juuri tuota etukulmaa, selitti mersun korjaaja.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Teknikka päivittyy hiukan kesäkuussa -03.
Sitä aikaisemmin tehdyt pienemmällä ruiskutuspaineella olevia moottoreita ja jälkeen suuremmalla.
Tehotkin pikkuisen nousee.
Eipä noissa sen kummempaa, matalamman paineen moottoreissa enemmän polttoainejärjestelmän tiiveysongelmia, mutta ne on myös niissä paljon halvempi korjata.

Samanikäiset 200/220 tekniikaltaan lähes identtiset, ainut ero man kaksatasen heikompi kytkin.

Ihan ok auto, jos ei paljoa tilaa tarvitse.

Ruoste ei käsittääkseni ole miksikään ongelmaksi näissä noussut.
Mutta ei se sitä merkitse, ettei sitä kannattaisi tarkkailla.
Joillain on jo paljon ajettu, yli puoli miljoonaa kilometriä täällä suomessa tuo varmasti mukanaan jo remonttiakin.
Ja kaikkea ei vaan pysty/kannatakkaan näissä enää itse yrittääkkään naplata.

Huonolla tuurilla saa saksasta paikallisen omistajan juuri hylkäämän hiukkasauton halvalla, kun nuuka saksalainen on pannut sen kiertoon ensimmäisten hiukkas/sähköongelmien säikäyttämänä.
- Ne on meitä viisaampia näköjään siellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Arwiid
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 20.07.2010 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Arwiid »

No sitten vielä, onko noissa w203:ssa käytetty alumiini/kevytmetalliosia alustassa ja muissa osissa?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Osa etu tukivarsista on kevytmetallia.
W213 220d +W242 electric drive
Vastaa Viestiin