Elikkäs vaihtelin tossa ittekseni koneen mersuun..
Kone on aivan samanlainen minkä sieltä juuttasin irtikin.
Auto toimi moitteettomasti ensimmäisen 10 km testi setin, lukuun ottamatta hieman korkeita tyhjäkäynti kierroksia.
Toista settiä heittäessäni auto rupesi kiihdyttäessä röpöttämään ja paheni vain maalia kohti.
Tallissa purkasin ilmanputsarin pois tieltä ja kävin kaikki liittimet läpi.
Kun painan imukanavan lautasta muutaman kerran auton käydessä tyhjää, kierrokset tippuvat 1300:sta ---> 900:an joka vaikuttaa suht normaalilta?.
En sitten tiedä mikä autossa olis vikana.. Käykö se kenties liian rikkaalla tai jotakin.. lamda - anturi pitäs olla ihan ok, kun se toimi kuiteskin vanhassakin konessa.
Mikäs neuvoks.?
300 E 24 Koneen vaihto.
KE-jetin perus säädöt luultavasti metsässä... onko sama ruisku, kuin vanhassa koneessa, vai tuliko koneen mukana omat hilut?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vaihtokoneessa oli joo omat ruisku setit mitkä on nytkin siellä.
Eikä tuosta virranjakajan putsauksestakaan ollut apua.. Onpahan nyt ainakin puhdas.
Tulpat ja kylmäkäynti anturi vaihdettu.
Huohotin letkut tsekattu ja mahdolliset imuvuodot tarkistettu.
Tuntus sille että pitäs ruveta säätelemään.. mutta uskaltaako tuota ke - jettiä itse pyöritellä?
Ja onko mahdollisesti vielä jotakin muuta mitä kannattaisi käydä läpi?
Eikä tuosta virranjakajan putsauksestakaan ollut apua.. Onpahan nyt ainakin puhdas.
Tulpat ja kylmäkäynti anturi vaihdettu.
Huohotin letkut tsekattu ja mahdolliset imuvuodot tarkistettu.
Tuntus sille että pitäs ruveta säätelemään.. mutta uskaltaako tuota ke - jettiä itse pyöritellä?
Ja onko mahdollisesti vielä jotakin muuta mitä kannattaisi käydä läpi?