MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
bazi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 07.07.2009 14:58
Paikkakunta: Kuortane

MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!

Viesti Kirjoittaja bazi89 »

MB 190 vm.87 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
Siinähän se tuli, eli kun yrittää kierrättää moottoria ajossa tai paikallaan, niin töppää tuohon 4 tonniin aivan täysin. Tuskin mitään "kierrosrajotinta" on?
Bensapumppu on katottu, että toimii, mitä muuta kannattaa kattoa?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ettei vain olis sittenkin kierrostenrajoitin :wink: eli siellä taitaa nyt olla 4 pyttyisen polttoainepumpun rele kiinni, jossa siis mersuissa on se rpm rajoitin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

bazi89 kirjoitti:MB 190 vm.87 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
Siinähän se tuli, eli kun yrittää kierrättää moottoria ajossa tai paikallaan, niin töppää tuohon 4 tonniin aivan täysin. Tuskin mitään "kierrosrajotinta" on?
Bensapumppu on katottu, että toimii, mitä muuta kannattaa kattoa?
Katsoppa ruiskun lämpötila-anturia on vastusarvot oikein, jos se sekoilee alkaa kone häiriköidä. Viallinen aiheuttaa seoksien olon välillä rikkaalla ja välillä laihalla. Vastusten pitää muuttua tasaisesti koneen lämpöjen mukaan.
Kylmänä 20 astetta arvot ovat noin 2500 - 2600 ohmia ja kuumana 90 astetta 240 - 260 ohmia.
Meseillään
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!

Viesti Kirjoittaja napa »

Mese 320 TE kirjoitti:
Katsoppa ruiskun lämpötila-anturia on vastusarvot oikein, jos se sekoilee alkaa kone häiriköidä. Viallinen aiheuttaa seoksien olon välillä rikkaalla ja välillä laihalla. Vastusten pitää muuttua tasaisesti koneen lämpöjen mukaan.
Kylmänä 20 astetta arvot ovat noin 2500 - 2600 ohmia ja kuumana 90 astetta 240 - 260 ohmia.
voi se kone vähän röpellellä, jos perus säädöt on metsässä/anturi paskana, mutta mersu kyllä käy ihan hyvin, vaikka olis kaikki sähköjohdot irti ruiskulta :wink:

4 mukisen bensapumpun rele 6 mukisessa koneessa taas rajoittaa kierrokset juuri tuohon n. 4000 rpm paikkeille, eikä kierrä enempää, vaikka tekis mitä... vaihda sinne sellainen rele joka sinne kuuluu, niin alkaa toimimaan kunnolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

multa löytyy kahta lajia...nopeampikierteistä ja sit vakiota..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Vastaa Viestiin