MB 190 vm.87 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
Siinähän se tuli, eli kun yrittää kierrättää moottoria ajossa tai paikallaan, niin töppää tuohon 4 tonniin aivan täysin. Tuskin mitään "kierrosrajotinta" on?
Bensapumppu on katottu, että toimii, mitä muuta kannattaa kattoa?
MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
ettei vain olis sittenkin kierrostenrajoitin
eli siellä taitaa nyt olla 4 pyttyisen polttoainepumpun rele kiinni, jossa siis mersuissa on se rpm rajoitin...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
Katsoppa ruiskun lämpötila-anturia on vastusarvot oikein, jos se sekoilee alkaa kone häiriköidä. Viallinen aiheuttaa seoksien olon välillä rikkaalla ja välillä laihalla. Vastusten pitää muuttua tasaisesti koneen lämpöjen mukaan.bazi89 kirjoitti:MB 190 vm.87 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
Siinähän se tuli, eli kun yrittää kierrättää moottoria ajossa tai paikallaan, niin töppää tuohon 4 tonniin aivan täysin. Tuskin mitään "kierrosrajotinta" on?
Bensapumppu on katottu, että toimii, mitä muuta kannattaa kattoa?
Kylmänä 20 astetta arvot ovat noin 2500 - 2600 ohmia ja kuumana 90 astetta 240 - 260 ohmia.
Meseillään
Re: MB 190 2.6l ei kierrä yli 4tonnia..?!
voi se kone vähän röpellellä, jos perus säädöt on metsässä/anturi paskana, mutta mersu kyllä käy ihan hyvin, vaikka olis kaikki sähköjohdot irti ruiskultaMese 320 TE kirjoitti:
Katsoppa ruiskun lämpötila-anturia on vastusarvot oikein, jos se sekoilee alkaa kone häiriköidä. Viallinen aiheuttaa seoksien olon välillä rikkaalla ja välillä laihalla. Vastusten pitää muuttua tasaisesti koneen lämpöjen mukaan.
Kylmänä 20 astetta arvot ovat noin 2500 - 2600 ohmia ja kuumana 90 astetta 240 - 260 ohmia.

4 mukisen bensapumpun rele 6 mukisessa koneessa taas rajoittaa kierrokset juuri tuohon n. 4000 rpm paikkeille, eikä kierrä enempää, vaikka tekis mitä... vaihda sinne sellainen rele joka sinne kuuluu, niin alkaa toimimaan kunnolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."