Syöttöpumpun irroitus w201 2.5d

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Karvaperse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 03.03.2010 21:22
Paikkakunta: Rekkamies

Syöttöpumpun irroitus w201 2.5d

Viesti Kirjoittaja Karvaperse »

onkos minkälainen homma? ohjeita? :oops:
Eero H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 15.01.2007 09:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eero H »

Oletetaan että sinulla on nyt purettu imusarja + muut hämähäkit edestä:

1. Käännä kone 13 JYKK kohtaan, jolloin pumpun ajoitusmerkki pitäsi näkyä.
Löytyy pumpun takaosasta 17mm kantaisen lyhyen pultin alta, sellainen talttapää ruuvimeisselin näköinen kanta pitäisi näkyä keskellä reikää.

2. Lukitse pumppu lukitustyökalulla. Tee vaikka poranterään tai vastaavaan sopivan kokoiseen tappiin oikeanlainen viilto, mikä uppoaa ajoitusmerkin "talttaan". Laita tämä lyhyt tappi paikalleen ja laita kevyesti 17mm kannalla oleva pultti kiinni.

3. Ota alipainepumppu irti

4. Irroita pumpun ketjupyörän pultti (HUOM! vääränkätiset jengat)

5. Löysää ketjun kiristin.

6. Irroita 3 pulttia alipainepumpun läheltä, jotka pitävät pumppua kiinni (muistaakseni 13mm tai 10 mm kanta) sekä pumpun päältä yksi isompi kiinnityspultti.)

7. "Riipaise" pumppu irki.


Veskola varmaan linkittää tähän jotain selventäviä kuvia kunhan huomaa topicin...
Karvaperse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 03.03.2010 21:22
Paikkakunta: Rekkamies

Viesti Kirjoittaja Karvaperse »

kiitos :D
Eero H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 15.01.2007 09:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eero H »

Korjataan nyt sen verran että ei pumppua tarvitse lukita irroittaessa, vasta paikalleen laittaessa. Mutta kone täytyy kääntää tuohon 13 JYKK. Pahoittelen sekoittamista :oops:
Vastaa Viestiin