miltä kuulostaa....tulpat ja vaihtotyö 425 €


Kyseessä kutoskone ja tulppien vaihtoväli on noin 90 000 tkm
Tässä yksi esimerkki kyseisen paikan hintatasosta jonka jo vaihdatin



Tulpatmcee kirjoitti:Eipä voi muuta taas sanoa, parin viikon aikana on pelkkää 203:mosta huollettu 1500 eurolla ja vielä olis tulpat
miltä kuulostaa....tulpat ja vaihtotyö 425 €(ei vielä teetetty) kuulemma muutaman tunnin homma, Mahtuskohan nuo ite vaihtelemaan, paljonkohan makselis tulpat
![]()
Kyseessä kutoskone ja tulppien vaihtoväli on noin 90 000 tkm
Tässä yksi esimerkki kyseisen paikan hintatasosta jonka jo vaihdatinPolttoainesuodatin jossa kuulemma "paineentasaus" mukana oli 193.60 € ja sen vaihtotyö 97.49 € ...onko nuo normaaleja vehon hintoja
joka tapauksessa autokorjaamo jolla on hiukankin mainetta on kultakaivos, niin pitkiä jonoja on että sekaan ei mahdu, ymmärtäähän sen kun autot ovat näitä tietokoneohjattuja niin kuin tämäkin
Kaverilta kysyin just tulppien hintaa ja ne oli omaan kutoskoneiseen V-moottoriin ovh 240e koska niitä on sielä 2 kpl per pytty eli tällä kaavalla vaihtotyö olisi 185e.. joten kappalehinnaksi jää 20e ja aika mielenkiintoiset vaihtaa ja kannattaa varata koko päivä aikaa jos meinaa itse vaihdella.. ainakin omas 202:s aika ahtaas paikas ne takimmaiset tulpat..mcee kirjoitti:Eipä voi muuta taas sanoa, parin viikon aikana on pelkkää 203:mosta huollettu 1500 eurolla ja vielä olis tulpat
miltä kuulostaa....tulpat ja vaihtotyö 425 €(ei vielä teetetty) kuulemma muutaman tunnin homma, Mahtuskohan nuo ite vaihtelemaan, paljonkohan makselis tulpat
![]()
Kyseessä kutoskone ja tulppien vaihtoväli on noin 90 000 tkm
näitä uusia iridium vai mitä lie tulppia, eli on ihan uutenakin saman näköinen... ja ovat tarkoittu siis n. 100 000 km vaihtovälille...illinois kirjoitti:Mites tuo keskielektrodi on noin ohuenlainen, sekin kielisi paljon ajetusta. Vai onko joku speciaalituluppa.
Olen koettanut joskus kysellä mutta ei noilla korjaamoilla takaperoisesti ole juurikaan tietoja saatavilla edes Suomessa (tai eivät viitsi vaivautua), varsinkaan kun ei ole merkattu työnumeroa tms sekä aikaraja tietojen helposti löytymiselle on kovin pieni, ja tuo leima on vielä Saksan ajoilta.Matti R kirjoitti:Minä tulkitsisin merkintää niin että on vain vaihdettu öljyt eikä ole tehty mitään huolto-ohjelman mukaisia asioita. Toisaalta, mitä noita turhaan arvuuttelemaan jos on huoltoliikkeen leima vieressä. Sieltä vaan kysymään.
Voihan se olla että tässä kyseisessä huollossa ei olisi pitänyt tehdä mitään muita lisätöitä kuin tulppien vaihto ja on haluttu merkata korostetusti huollon puolelta tuohon että niitä nimenomaan ei ole vaihdettu. Eli asiakas on esimerkiksi ilmoittanut että kyseistä lisätyötä ei tehdä (vaikkapa siksi koska se on hieman kalliinpuoleinen lisätyö). Näkyypähän sitten että niitä nimenomaan ei ole vaihdettu ja asiaan osaa omistaja jatkossa kiinnittää huomiota paremmin.mcee kirjoitti:Tuota huoltokirjamerkinnän logiikkaa ihmettelen. Kyseessä on pelkkä öljynvaihtohuolto mitä ilmeisimmin, mutta minkä takia tuohon sytytystulppa sarakkeeseen on ikään kuin tehty ruksi...tosin kohtaan nein eli ei, mutta miksi se on merkattu jos noita muita kohtia ei ole merkattu.
Voisiko olla että se on merkattu sen takia että ne on vaihdettu mutta ruksitettu epähuomiossa kohtaan ei. Tämän huollon leima ei ole merkkiliikkeen leima.
[ [url=http://img339.imageshack.us/img339/4101/46154905.th.jpg] ][/URL]
Toisaalta ei tuokaan ajatus voi pitää paikkaansa koska silloin se tarkoittaisi että kuvissa olevilla tulpilla olisi ajettu vain noin 12 tkm, ei kait ne niin uuden näköiset ole, vai olisko, tommonen karstamäärä ei kyllä noin vähillä metreillä pitäis vielä tulppiin tulla