ajoitus pielessä om 603:ssa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

ajoitus pielessä om 603:ssa

Viesti Kirjoittaja Ranex »

selevis syy käyntihäiriöön ajoitus on 20 astetta Jykk, kun kuulema pitäs olla 13-15 astetta.

sitten seuraa kysymys , mikä tuon asteheiton on saannu aikaseks, kone ei näytä siltä että sitä ois ihan äsken ruuvattu, sen verran on öljyssä ja pölyssä, pumppu on kylläkin kallistettu tappiinsa että ei saa sitä säätämällä enää astelukua muutettua.

kone on 93 vapari 300
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

olisko ketju venyny? aika paljolta kuulostaa, mutta kannattaa sekin nyt tsekata.
W201 250DT 20V
w201 190E
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

jos ketju ois venynny,niin eikös nokankin merkki heittäis, mutta merkki on kohillaan.
Eero H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 15.01.2007 09:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eero H »

Alkoiko huono käyminen yhtäkkiä? Veikkaan että pumpun hammaspyörä on hypännyt hampaan verran pieleen, muistaakseni se vaikuttaa hiukka vajaa 10:nen astetta. Siihen en ota kantaa, kuinka se on mahdollista jos ketjunkiristin on kunnossa :?

Ei tuo voi ketjun venymisestä millään johtua jos alakerta on OT:ssa ja nokan merkki kohdallaan.
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

vaurion synnystä ei oo tietoa,kun ostin tuommoisena, rupes vaan vaivaamaan, mikä sen on saannu sekoamaan, oiskoon mutteri pumpun päässä löysässa, tämäkin selviää kun rupeaa satamaan vettä, ei voi näin kauniina päivinä tallissa tuhertaa..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se ajoitus pääse muuttumaan vaikka pultti irtoisi, se pultti vain rupeaa pitämään kovaa kapinaa siellä ja hetken kuluttua tulee romua.

Olisko sen vain joku DIY mies ajoittanut, ainahan noi jakopäät on ollut vaikeita kohteita :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Nii tai sitte siellä on ollu joskus joku viripumppu joka on ollu eri ajotuksella? Sitten se on vaan vaihdettu takasin vakiopumppuun? Olisko mahdollista :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ehkä ketju venynyt.

Edit: jaa, ei enää ole säätövaraa ? Joku laittanut väärin paikalleen.
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

tää ykslö on lähtöisin seuraavista paikoista , Kista, Värby,Södertälje ja naapuri maahan rantautunnu 1997 kolomee ensimmäistä ruottalaista omistajien paikkakuntaa en tiiä. saatikka sakemannien, tai sitten mistälie tullut. tuoja on prässihousuinen hevosmies.
pistetään purkaen ja sitten kerien, sateet alkaa, nyt pitää tehhä pihatyöt kuntoon. jos tuosta saa toimivan saattaa loppusijoituspaikka olla 65 sebin konehuoneessa.
Vastaa Viestiin