Moottori on varsin hyvä, mutta johtosarja vähän tykkää hapertua ja sitten tulee vikoja.. Eli ne kannattaa ainakin tarkistaa, ettei hirveästi ole rapistunut
nj^ kirjoitti:Moottori on varsin hyvä, mutta johtosarja vähän tykkää hapertua ja sitten tulee vikoja.. Eli ne kannattaa ainakin tarkistaa, ettei hirveästi ole rapistunut
Kannentiiviste saattaa päästää öljyä ulos. näkyy ensimmäisenä apparin-puoleisesta etukulmasta.
Noita biohajoavia johtosarjojahan noissa on kans ollu, mutta suuresta osasta on jo vaihdettu piuhat uusiin. Tarkista missä kunnossa moottoritilan piuhat on...
Keväällä kävin katsomassa ko. autoa.
Yleisilmeeltään ihan siisti ja kaikki tuntui toimivan. Pientä ajanpatinaa oli hieman jo havaittavissa, mutta eihän se uusi ole. Ruostetta ei sentää näkynyt.
Johtosarja oli/on ilmeisesti alkuperäinen. Ei osannut kertoa.
Itsellä oli tiedossa pari muutakin vaihtoehtoa ja tällä kaverilla ei tuolloin ollut luovareita hallussa, joten homma meni mietintään.
Harkittuani hieman ja katseltua muut vaihtoehdot läpi tulin siihen tulokseen, ettei tämä ole se minun auto ja kaupat jäivät tekemättä.
Taskari kirjoitti:Keväällä kävin katsomassa ko. autoa.
Yleisilmeeltään ihan siisti ja kaikki tuntui toimivan. Pientä ajanpatinaa oli hieman jo havaittavissa, mutta eihän se uusi ole. Ruostetta ei sentää näkynyt.
Johtosarja oli/on ilmeisesti alkuperäinen. Ei osannut kertoa.
Itsellä oli tiedossa pari muutakin vaihtoehtoa ja tällä kaverilla ei tuolloin ollut luovareita hallussa, joten homma meni mietintään.
Harkittuani hieman ja katseltua muut vaihtoehdot läpi tulin siihen tulokseen, ettei tämä ole se minun auto ja kaupat jäivät tekemättä.
Minkälainen homma se johtosarja on ennaltaehkäisevästi vaihtaa? Ja minkä hintainen?
Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.
Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi . Noin kahden tunnin saksilla/pihdeillä/puukolla äheltämisen jälkeen olet päässyt lähelle tulipeltiä ja alkaa löytyä johtoja jotka ei murene käsiin. Tätä myöten tulee johdot uusia.
Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa.
Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.
Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.
Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.