MB 250D ja jälkikäynti/ei sammu?
MB 250D ja jälkikäynti/ei sammu?
Eli noin 3viikkoa sitten alkoi. Ensin pitkänä jälkikäyntinä, ja nykyään ei välillä jopa sammu ollenkaan.
Ikinä ennen ei ole jälkikäyntiä ollut oikein sekuntiakaan.
-91 250D W124 kyseessä.
Ikinä ennen ei ole jälkikäyntiä ollut oikein sekuntiakaan.
-91 250D W124 kyseessä.
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
180C -93
230CE -88
250D -91
No joku sanoi tyyliin että "kaikissa vanhoissa dieselimersuissa on jälkikäyntiä"onre kirjoitti:Tai sitten ei oo tarpeeks alipainetta että jaksais sammuttaa. Eikö toi oo siitä aika tyypillinen eka oire ettei sammu enää kunnolla?mcee kirjoitti:Ruiskupumpun kyljessä oleva sammutinvipu varmaankin jumissa, herkistele sitä putsaamalla ja Crc:llä
Mutta ei tuossa omassa yli 500tkm ajetussa ole ollut ikinä ennen
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
180C -93
230CE -88
250D -91
jos ei letkuissa ole vuotoja tai sammutin kalvossa reikää, niin alipaine pumppun käyttötunnit taitaa olla täynnä. Tuolla lailla isänkin 124 alkoi oireilemaan alipaine pumppua mittarilukemalla 380000, ensin oli pitkään semmoinen että piti vähintään 10min olla käynissä että suostui sammumaan.
Pumppu oli silti silmämääräisesti aivan ehjännäköinen, mutta vuoristorata oli vaurioitunu, molemmat siis tuli vaihdettua ja taas sammuu.
Pumppu oli silti silmämääräisesti aivan ehjännäköinen, mutta vuoristorata oli vaurioitunu, molemmat siis tuli vaihdettua ja taas sammuu.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Valojen korkeussäätö ja niskatukien kippaus toimii JOSKUSFenton kirjoitti:Ei niissä kaikissa ole. Vain niissä joissa no vikaa..
Toimiiko valojen korkeussäätö? Alipaineongelmalta tuo minusta kuulostaa
Usein kun pitkään seissyt ja lähtee ajamaan, niin hetken toimii. Jostain syystä nuo molemmat ovat yhtäaikaa pimeänä.
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
180C -93
230CE -88
250D -91
Ensiapuna joskus hetkeksi alipainepumppu paranee kun ottaa vaikka jarrutehostimelta alipaineputken pois ja kaataa siitä moottori öljyä koneen käydessä, mikään korjaus se ei ole mutta joskus auttaa jos oire johtuu jumittavasta pumpun venttiilistä eikä varsinaisesta mekaanisesta tuhosta.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Mulla mittarissa 748tkm ja sammuu heti kun sammuttaa. Samoin ajovalot säätyy kun napista kääntää, joka kerta. Kyllä siellä nyt joku alipainevika on.Narza kirjoitti:No joku sanoi tyyliin että "kaikissa vanhoissa dieselimersuissa on jälkikäyntiä"
Mutta ei tuossa omassa yli 500tkm ajetussa ole ollut ikinä ennen
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Mulla kanssa -88 mallin 250D (600tkm) on nyt pikkuhiljaa alkanut venyttää sammumista. Sellaisella semi-lämpösellä koneella sammuu suht nopsaan, sekunti pari vaan. Mutta jos on kunnolla maantieajoa, esim. 30km, ja sitten sammuttaa, niin saattaa hyvinkin 5-10s käydä silleen "puoli-sammuksissa" lopulta sammuen. Valojen korkeudensäätö toimii niinkuin ennenkin, jarrut tehostuvat normaalisti ja lämmönsäätö toimii myös. Täytynee ruveta tutkimaan ensin alipaineletkut, ja siitä edetä sammuttimen kalvolle, vai mitä arvon foorumilaiset ehdottaisivat aluksi?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
pumpun päällä mokkula pimeenä,valojen korkeudensäätöpotikka vuotaa,virtalukon sisällä oleva patruuna vuotaa ja letkut... siinäpä nuo yleisimmät.. ite oon uusinu jo kaiken letkuja ja korkeudensäätöä lukuunottmatta josko se sitte alkaas sammua.. siis se mun varkkurojekti
btw: onko narza s-joen ympäristöstä?
btw: onko narza s-joen ympäristöstä?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Joo-o..ThaBandit^ kirjoitti:Noniin, updeittiä. Mulla oli tuo yläällä mainittu sammumisongelma uusi sammuttimen kalvo KL-varaosista nyt sammuu.
Tänään laakista leimakonttorilla pihalla teki tuon ettei enään sammunut avaimesta. Kävin sitten konehuoneessa painamassa STOP-katkaisinta ja auto sammu. Näin myös sitten kotipihassa. Eli vika on sitten ilmeisesti tuossa sammuttimen kalvossa? Mikä osanumero ja paljon makso? Ja tarkkaanottaen mihin se kalvo pitää vaihtaa, niin ei sitten tarvii arvailla mitkä pultit avaa
Niskatuet tuossa eivät ole kaatuneet ostohetkestä lähtien. Ajovalojen korkeutta en myöskään ole koskaan testannut..
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Enpäs ollut sun kyselyä huomannut. :S No kuitenkin, varaosanumeroa en muista, mutta se koko alipainekello taisi maksaa jotain 25€. Riippuen sun auton iästä (tai lähinnä siitä, että onko sulla sitä alppikelloa tai turbomallien syötönrajoitinta siinä pumpun päällä) helppo ja nopea vaihtaa. Kahdella pultilla kiinni sellainen muovinen tai metallinen pyöreä kello, johon tulee joko päälle tai sivulle alipaineletku.merssuman kirjoitti:Joo-o..ThaBandit^ kirjoitti:Noniin, updeittiä. Mulla oli tuo yläällä mainittu sammumisongelma uusi sammuttimen kalvo KL-varaosista nyt sammuu.
Tänään laakista leimakonttorilla pihalla teki tuon ettei enään sammunut avaimesta. Kävin sitten konehuoneessa painamassa STOP-katkaisinta ja auto sammu. Näin myös sitten kotipihassa. Eli vika on sitten ilmeisesti tuossa sammuttimen kalvossa? Mikä osanumero ja paljon makso? Ja tarkkaanottaen mihin se kalvo pitää vaihtaa, niin ei sitten tarvii arvailla mitkä pultit avaa
Niskatuet tuossa eivät ole kaatuneet ostohetkestä lähtien. Ajovalojen korkeutta en myöskään ole koskaan testannut..
Ko. alipainekellon helpottamista auttaa, jos viitsit irroittaa ilmanputsarin kotelon edestä pois. Mekanismi oli hyvin simppeli, mielestäni hakee paikkansa pumpun sisällä ihan itsestään kun painaa kellon paikalleen. Kannattaa kuitenkin varovasti raottaa sitä kelloa pois siitä päältä ja katsoa, onko jotain muistamisen arvoista kasatessa.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Oho, ja empäs koskaan huomannut tähän vastata, että vika korjaantui laittamalla yksi alipaineletku kiinni lamppuihin kun oli räplätessä irronnutThaBandit^ kirjoitti:Enpäs ollut sun kyselyä huomannut. :S No kuitenkin, varaosanumeroa en muista, mutta se koko alipainekello taisi maksaa jotain 25€. Riippuen sun auton iästä (tai lähinnä siitä, että onko sulla sitä alppikelloa tai turbomallien syötönrajoitinta siinä pumpun päällä) helppo ja nopea vaihtaa. Kahdella pultilla kiinni sellainen muovinen tai metallinen pyöreä kello, johon tulee joko päälle tai sivulle alipaineletku.merssuman kirjoitti:Joo-o..ThaBandit^ kirjoitti:Noniin, updeittiä. Mulla oli tuo yläällä mainittu sammumisongelma uusi sammuttimen kalvo KL-varaosista nyt sammuu.
Tänään laakista leimakonttorilla pihalla teki tuon ettei enään sammunut avaimesta. Kävin sitten konehuoneessa painamassa STOP-katkaisinta ja auto sammu. Näin myös sitten kotipihassa. Eli vika on sitten ilmeisesti tuossa sammuttimen kalvossa? Mikä osanumero ja paljon makso? Ja tarkkaanottaen mihin se kalvo pitää vaihtaa, niin ei sitten tarvii arvailla mitkä pultit avaa
Niskatuet tuossa eivät ole kaatuneet ostohetkestä lähtien. Ajovalojen korkeutta en myöskään ole koskaan testannut..
Ko. alipainekellon helpottamista auttaa, jos viitsit irroittaa ilmanputsarin kotelon edestä pois. Mekanismi oli hyvin simppeli, mielestäni hakee paikkansa pumpun sisällä ihan itsestään kun painaa kellon paikalleen. Kannattaa kuitenkin varovasti raottaa sitä kelloa pois siitä päältä ja katsoa, onko jotain muistamisen arvoista kasatessa.
Mitenkäs muuten pääsee käsiksi noihin niskatukien mekanismiin/alipaineisiin? Ne eivät ole koskaan kaatuneet, eikä napista tapahdu mitään. Takapenkin alla kuskipuolella oli joku sähköliitin irti, mutta sen takaisinlaitto ei tehnyt mitään merkittävää. Neuvoja?