Taitaa olla jäähdyttäjä tukossa... (MB W123 230E -84)
Ajattelin tehdä huuhtelun koko järjestelmään, mutta ehtisikö joku antaa vinkkiä siitä, mistä kohti moottoria nesteet voi päästää ulos. Syylärin alalaidassahan on muistaakseni yksi ruuvi, mutta missä muualla..?
Itse tein eilen jäähdytysveden huuhtelun 230 E :hen.
En tiedä menikö oikeaoppisesti mutta seuraavasti:
- syylarin alaletku irti vesipumpun päästä ja taivuttaen alas moottorin alle laskien vedet vatiin(on helpompi kuin alaletkun alapään irrotus, moottorin suojapanssari pahasti tiellä)
- puuhtarhaletkulla huuhtelua syylärin korkista muutaman minuutin.
- Sitten lamppäriin menevä putki irti moottorin takaa ja vesiletkulla huuhtelua moottoriin päin ja sen jälkeen huuhtelua lämppäriin päin (lämmityskiertonupit auki täysillä).
- Ja termarin vaihto samalla.
Olihan se aika samean väristä tavaraa mitä sieltä tuli. Moottorin proppuja en aukassu. Sinne jää siten pelkkää vettä ja syyläriin täytyy laittaa vahvempaa seosta.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Vesi on helpointa poistaa syylärin alavesiletku irroittamalla. W123:ssa ei vielä ole sitä kivaa "hanaa" ko. paikassa, mikä löytyy W124:stä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi