200TE, Ajoin viikonloppuna 1500 km ja oljytikku meni kuivaksi vaikka lähtiessä tarkistin. Kaupunkiajossa ei ole vienyt öljyä mutta nyt vie.
Auttaako jos laittaa Mobil-mineraalit kalliiden Shell Fully S. tilalle. tuntuu että ongelmat alkoi kun sitä pistin koneeseen. (tästä on puhuttu ennenki...)
Mitkä lie koneessa vuotaa? Nakuttaa sillön tällön edelleen.
Entä miten se dieselöinti? kertoisko joku miten se käytännössä menee ja mitä lie maksaa. Esim 250/300D moottorin vaihto releineen tähän 200TE rutkuun.
koneongelmia
koneongelmia
TEA124
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: koneongelmia
Moi!veroma kirjoitti:200TE, Ajoin viikonloppuna 1500 km ja oljytikku meni kuivaksi vaikka lähtiessä tarkistin. Kaupunkiajossa ei ole vienyt öljyä mutta nyt vie.
Auttaako jos laittaa Mobil-mineraalit kalliiden Shell Fully S. tilalle. tuntuu että ongelmat alkoi kun sitä pistin koneeseen. (tästä on puhuttu ennenki...)
Mitkä lie koneessa vuotaa? Nakuttaa sillön tällön edelleen.
Entä miten se dieselöinti? kertoisko joku miten se käytännössä menee ja mitä lie maksaa. Esim 250/300D moottorin vaihto releineen tähän 200TE rutkuun.
Ei kannata läträtä mineraalien kanssa, kun on hydr. välyksen säätö. Siitä se naputuskin tulee...
Vaihda koneeseen Castrol 5W40 Magnatech. reilu 30€/purkki ja pitäisi pysyä koneessa, jos yleensä öljystä on kiinni.
Hyviä kokemuksia on paljon kyseisestä öljystä. Jos sekään ei pysy koneessa, niin sitten yläpää auki ja venavarsien kumit vaihtoon ensihätään.
Re: koneongelmia
On tullut usein vastaan sellainenkin ilmiö, että kun öljymerkkiä/-laatua vaihdetaan toiseen, niin ensimmäinen satsi uutta voidetta hupenee mystisesti varsin vilkkaasti ja seuraava annos sitten pysyykin koneessa kuten pitää. Mitään äkkiviisasta selitystä tähän en ole kuullut, mutta sitäkin useammin vastaavasta ilmiöstä moneltakin taholta.veroma kirjoitti: Ajoin viikonloppuna 1500 km ja oljytikku meni kuivaksi vaikka lähtiessä tarkistin. Auttaako jos laittaa Mobil-mineraalit kalliiden Shell Fully S. tilalle. tuntuu että ongelmat alkoi kun sitä pistin koneeseen .
Toisekseen juuri Shellin liemi on ollut kovin katoavaista sorttia myös omissa ja varsin vähän ajetuissa koneissa, kun taas Mobil pysyy hyvin ja Castrol vielä paremmin.
Sitten kolmas seikka näistä yhdistettynä: paljonkos tuon 2-litraisen M102-bensakoneen tikunväli on. M103:ssa se on kaksi litraa. Jos se on vähemmän, saattaa koko öljyhävikki johtua em. syistä. Öljynkulutus olisi jotain alta litran / 1000 km ja korjattavissa toisella öljyllä. Tämä teoria siis sitä taustaa vasten, että tarkoitit "kuivalla" tikun alaviivaa. Jos tikku ei kastunut lainkaan, niin sitten menekkiä on ollut rutkasti enemmän ja varsinainen vikakin on sitten olemassa eli tietenkin ne venavarren kumit voivat antaa myös läpi, eikä väljyys välttämättä aiheuta edesta savuttamista, näin oli myös omassa koneessa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Varoittavana esimerkkinä: ajelin aikoinaan onnellisesti hyvällä diesel-crownilla Castrol 10W-30 -öljyillä.
Samaa käytimme traktoreissa ja puimurissa, myös muissa autoissa.
Öljyä kone ei syönyt nimeksikään (0,2-0,3 litraa / 10 000 km).
Menin ja vaihdoin sitten Nesteen synteettiseen ykköseen.
Kaikki tuli läpi.
Öljynkulutus jopa 4 litraa 40-50 km matkalla.
Sen jälkeen siellä ei pysynyt mikään
Samaa käytimme traktoreissa ja puimurissa, myös muissa autoissa.
Öljyä kone ei syönyt nimeksikään (0,2-0,3 litraa / 10 000 km).
Menin ja vaihdoin sitten Nesteen synteettiseen ykköseen.
Kaikki tuli läpi.
Öljynkulutus jopa 4 litraa 40-50 km matkalla.
Sen jälkeen siellä ei pysynyt mikään
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
4 litraa 40-50km matkallaAri66 kirjoitti:Varoittavana esimerkkinä: ajelin aikoinaan onnellisesti hyvällä diesel-crownilla Castrol 10W-30 -öljyillä.
Samaa käytimme traktoreissa ja puimurissa, myös muissa autoissa.
Öljyä kone ei syönyt nimeksikään (0,2-0,3 litraa / 10 000 km).
Menin ja vaihdoin sitten Nesteen synteettiseen ykköseen.
Kaikki tuli läpi.
Öljynkulutus jopa 4 litraa 40-50 km matkalla.
Sen jälkeen siellä ei pysynyt mikään
Se on jo aika hyvin...savuttiko edes?
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En muista enää, siitä on jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta.^Axu^ kirjoitti:Se on jo aika hyvin...savuttiko edes?![]()
Tais juosta jo norona putken päästä
Mutta oli se hirvittävä shokki silloin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *


