w124 sammutin (korjattu)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kolkaari
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 sammutin (korjattu)

Viesti Kirjoittaja kolkaari »

Vaihdoin hehkutulpat ja samalla vaihdoin sammuttimen vipuun uuden o-renkaan. Akseli painahti sisään, ja vedin ulos.

Auto ei sammu alipainesammuttimella vaikka kytken alipaineen suoraan sammuttimen kalvolle. Alipaine vetää kyllä sammuttimen vivun alas mutta vipu ei tehoa ennen kuin on painettu voimakkaasti alas.

"akseli poissa booreilta vai kuinka"? voiko itse tehdä asialle mitään?

Kuuluisiko auton sammua muutenkin kuin tyhjäkäynnillä kun sammutinta käännetään? Ei sammu kun on kierroksia.

Ennen purkua toimi siis normaalisti, auto w124 200d

Hieman kiire olisi saada auto kasaan joten apu olisi tervetullutta. Kiitos
Viimeksi muokannut kolkaari, Ma 23.08.2010 02:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aadolf
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja aadolf »

ettei nyt vaan olis jääny alipaine vuoto :shock:
w123.193
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja w123.193 »

Kyllä voit itse tehdä kun olet akselin tiivisteenkin itse vaihtanut!

Tämä on varsin yleinen tapahtuma mikäli ko toimenpiteessä akseli pääsee liikkumaan kuvatulla tavalla.

Ota alipainesammutinyksikkö irti ja laita takaisin niin että kara on vivustossa oikein - huomaat siinä tutkiellessa helposti miten on käynnyt kun akseli on päässyt siirtymää kertomallasi tavalla. Eli akselin siirtyessä tipahtaa karasta!
kolkaari
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w123.193 kirjoitti:Kyllä voit itse tehdä kun olet akselin tiivisteenkin itse vaihtanut!

Tämä on varsin yleinen tapahtuma mikäli ko toimenpiteessä akseli pääsee liikkumaan kuvatulla tavalla.

Ota alipainesammutinyksikkö irti ja laita takaisin niin että kara on vivustossa oikein - huomaat siinä tutkiellessa helposti miten on käynnyt kun akseli on päässyt siirtymää kertomallasi tavalla. Eli akselin siirtyessä tipahtaa karasta!
Kiitos ohjeesta. Juuri tällain oli tapahtunut, kara pudonnut vivustosta. Luin vasta jälkikäteen ohjeen, summassa käytin alipainesammuttimen irti ja laitoin takaisin. Ja tadaa - toimii, voi sitä riemun määrää, meinasin jo ottaa pumpun irti ja lähettää dieselpajalle "korjattavaksi" = säädettäväksi. :D

Elikkäs sammutin toimii, minkään muun alipainelaitteen toiminnasta ei ole takeita. Jos jostain löytyisi kuvaa tai kaaviota nuista tyhjäkäynnin korottajasta yms. Mitäs murikoita siinä nyt onkaan?
kolkaari
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Löytyihän niille alipaineletkuillekkin paikka, kun muutaman tunnin ihmetteli.

Kiitoksia vastanneille, autokin alkaa olla pikkuhiljaa kasassa :D
Vastaa Viestiin